• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • lanovia 08

Ja tiden går fort.

Jenny står brud 090801 skrev 2009-03-09 17:38:59 följande:

Vad ni skriver, känner att jag inte riktigt hinner hänga med på allt. Men jag är inne och läser så ofta jag hinner:) Fick veta att en av mina bästa kompisar väntar barn i september. Så roligt! Om det går som vi vill borde det inte hinna bli så många år mellan våra barn. Själv ska jag bara äta p-piller 1 månad till sen ska min kropp göra sig redo för en bebis ;) då vi börjar bebistillverkningen efter bröllopet i augusti.Det börjar ju faktiskt nämra sig nu...
  • passionsblomman

*sniff* TACK!!!

Ja, ryggen tog han ju på allvar..men tydlige var barn väldigt långt ner på listan över vad jag skulle prioritera.

Konstigt också att man kan ha väldigt ont som han verkligen höll med om, men att boten skulle vara tt söka en massa jobb...
    Det är ju inte så att jag trodde jag skulle bli sjukskriven i evigheter, men kanske en vecka medan de kollar svaren från röntgen?

lanovia 08 skrev 2009-03-09 20:36:05 följande:

*kramarledsnablommis* massa kramar skickar ja.Morr!!! Oh jag hoppades verkligen på att du skulle komma tillbaka från läkaren med en bra historia. En historia där läkaren faktiskt tar patienten på allvar. Särskilt vårdcentraler tycker jag är under all kritik, när det gäller att bli tagen på allvar. Kanske skall du testa en annan läkare. jag vet att lusten förmodligen inte är så stor, men ändå.Och du han vet inget om ditt liv. Så om han vill vara nedlåtande och påstå att du är naiv och har fel upplägg i livet. då kan han dra dit pepparn växer!*skickarmassakramartill*
  • Ninnispinnis

Ursäkta, men vad f*n vet han?! Vad vet han om ert liv och vad ni ska prioritera eller inte?! Blir så förbannad när jag hör sådant. Läkare ska få en att må bättre - inte sämre! Det är deras förbannade jobb.

Eftersom han samtidigt ordinerar vila och jobb (dvs allt utom barn) så kan man ju undra hur han är funtad. Usch och fy! Stå på dig när det gäller sjukskrivning! Fråga om han anser att du bör ta ett heltidsjobb eller vila ryggen ett tag. Och förklara att du inte är ledig och fri som en fågel bara för att du är arbetslös, och att dagarna dessutom räknas ändå. Han ska ju se till ditt bästa och handla därefter.

*krama jättehårt och följer med och skäller på doktorn så att han fattar att en vacker Blomma måste man vara rädd om*

• passionsblomman

Å vad snälla ni är!

Ja, det där med att gå till vårdcentralen...blä!
    Man skulle ju vilja he en man kände förtroende för.
    Jag vet ju att den här sätter stress och sådana saker i relation till det fysiska, och det är ju bra, men hur F-N vet han att det bästa för mig INTE är ett barn??? Jag kan ju säga att en hel DEL stress skulle släppa om jag fick positiva besked på den fronten! vaffan JOBBA, det har man ju hela livet på sig att gneta på med. Barn, det rör sig om ett par års chanser till för min del.Sedan är det försent. Hur stressande är inte DET!

Oj, nu mal jag på igen...

• Hvidbrud

Lilla gumman då! fy bubblan en sån oförstånde doktor! Stå på dig!
    *Skickarmassoravstyrkekramar*

• passionsblomman

Jag blir glad av alla era kramar!

Vet ni, jag tror faktiskt att det är väldigt typiskt "man högutbildad osv" att utgå ifrån att ett jobb är det som är absoluta A och O. Det hade det såklart varit om jag hade kommit direkt fårn skola eller så, och inte varit berättigad till föräldrapenning. Det är ju DEN som är helt avgörande för om man kan åta sig att få barn, för att gå hemma helt utan någon inkomst, det skulle ju inte gå!

(tror de inte man fattar det när man redan har barn och är snart 40???)

• ingenjörsbruden

Åhhh blommis!! *skickarenbamsekram*

SÅ arrogant o jäkla idiotiskt av honom att tro att han i barnfrågan vet bättre......
    Blir så himla arg.....HATAR när de försöker idiotförklara en!!!
    Nästan en klapp på huvudet o "nämen lilla söta du....nu tänker du fel igen"!!!
    MOOOOORRRRRRRR!!!

Jobba kan o ska man ju helst göra resten av livet....vara gravid o föräldraledig är ju bara (tyvärr) en kort tid av ens liv.

Drar mig alltid för att gå till vårdcentralen.....känner från början att de redan har satt diagnosen på en....o att man bara är gnällig o till besvär!

• lanovia 08

Glömde svara på detta igår när jag blev upprörd över Blommis j**** läkare.

Tack för kramen. Oftast är det inte så himlans jobbigt. Men den här helgen tog hon liksom all energi ur mig av någon anledning.

Fick en funderare igår. Här i Götet pratas väldigt mkt om koppeltvång just nu. På gott och ont. I vårat område går vi ofta med hunden okopplad (om hon inte är bångstyrig och lyder dåligt just den dan), då det är lite bilar där och hon till 99% lyder oss klockrent.
    När hon löper är lydnaden dock nedsatt vilket vi tyvärr alltid behöver ett misstag till att fatta. Detta gjorde att hon mot våra kommandot sprang fram o hälsa på en annan hund. (ja hon fick veta att hon gjorde fel). Men ialla fall den andra hundägaren kom med en shäfer som hon inte klarade av att hålla. Hon låg alltså som ett streck bakom hunden när den började dra lite. Och hon är inte den första vi ser som inte kan hålla sin hund.
    Till min tanke, vad fasiken hjälper koppeltvång när ägaren inte kan hålla sin hund?? Tror nästan hundkörkort skulle vara bättre.

Hvidbrud skrev 2009-03-09 13:44:46 följande:
    Lanovia: oj vad jobbigt det låter med löpande hund. först kräk sen blod... Men det är säkert värt det när hon är gullig och fin! Och som tur äar så slutar hon ju löpa snart.Skickar en pigga-upp-mig-kram!
  • lanovia 08

Jag med! Jag hatar det!

ingenjörsbruden skrev 2009-03-10 07:56:31 följande:
    Drar mig alltid för att gå till vårdcentralen.....känner från början att de redan har satt diagnosen på en....o att man bara är gnällig o till besvär!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)