• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • lanovia 08
    Du får så gärna skratta.

Bra då kör vi på för oss båda. NU och inte SEN.

Appropå det, hur går det för Ninnis? Inget nytt? Skall du ringa BM idag eller?
  • ingenjörsbruden

Det är så skönt att få prata med någon som verkligen vet hur svårt o jobbigt det är.....
    Bara tvungen att fnissa lite....för hade jag haft dina drömmar så hade jag osså def gjort ett test....för att vara säker!

Jag har en katt som frekvent kräker hårbollar (kvittar hur mkt jag borstar honom....han får hårbollar ändå) så vi har INGA mattor alls.....för dessa underbara djur har en konstig tendens att ALLTID pricka dessa stackars mattor!

Bestämmer osså att det är NU o inte SEN för er!!

• passionsblomman

Hejom fejom!

Ja fy och urk för de vadervärdiga högarna de får ur sig de där husdjuren! Vår ena katt satt på taket på vår bod och valde att helt sonika rensa systemet DÄR uppe! Fräscht!

Tur att det har regnat sedan...

Jag ska gå till läkaren idag, för jag har haft så mycket problem med min nacke och hela ryggen och alltihop nu så länge, att jag faktiskt sjukskrev mig förra veckan och nu vill jag höra vad de säger, om det finns ngn hjälp eller vad...Jag inser ju att all min inre stress över precisa allting har satt sig i muskler som redan var rätt överansträngda av tunga luft och så. Jag känner att jag måste få ordning på detta och det kanske inte direkt hindrar mig från att bli gravid, men det hjälper ju definitivt inte att hela systemet är i obalans...

Känner mig lite sjåpig och är rädd att doktorn bara ska avfärda mig som en gnällkärring, men jag vet ju vad min massör säger om statusen på min kropp och märker ju att jag har svårt att sova osv...

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-09 08:44:09 följande:
    Hejom fejom!Ja fy och urk för de vadervärdiga högarna de får ur sig de där husdjuren! Vår ena katt satt på taket på vår bod och valde att helt sonika rensa systemet DÄR uppe! Fräscht!Tur att det har regnat sedan...Jag ska gå till läkaren idag, för jag har haft så mycket problem med min nacke och hela ryggen och alltihop nu så länge, att jag faktiskt sjukskrev mig förra veckan och nu vill jag höra vad de säger, om det finns ngn hjälp eller vad...Jag inser ju att all min inre stress över precisa allting har satt sig i muskler som redan var rätt överansträngda av tunga luft och så. Jag känner att jag måste få ordning på detta och det kanske inte direkt hindrar mig från att bli gravid, men det hjälper ju definitivt inte att hela systemet är i obalans...Känner mig lite sjåpig och är rädd att doktorn bara ska avfärda mig som en gnällkärring, men jag vet ju vad min massör säger om statusen på min kropp och märker ju att jag har svårt att sova osv...
    ...faderadera!

Hahahaha det var ju osså ett ställe att rensa systemet på!!! Pax för att INTE rensa hängrännorna!

Hoppas det går bra hos läkaren.....jag brukar osså var lite orolig över att bli avfärdad....men det ska nog gå bra....ge dig inte bara....sömnproblem ska tas på allvar....
    Förstår iofs inte hur du kan ha blivit överansträngd pga tunga "luft"?! *fniss*
    Hoppas att det går bra!!

Vet ni....har FORFARANDE inte fått besked från banken!!! Dåligt eller?! Får besk i slutet av veckan...suck! Tur att det inte är brådis direkt!

Var inne på IKEA igår...släpade maken ett varv på barnavdelningen...tittade på påslakanset o spjälsängsmadrass.... Men köpte inget....väntar till i sommar!
  • passionsblomman

..."tunga luft" jamen har ni inte MÄRKT hur tung den där luften blivit? Särskilt nu, när jag släppte den och inte orkar bära den på raka armar mer.

• Ninnispinnis

Blommis, det är bra att släppa luft när det känns jobbigt...

• passionsblomman

He he, ja bara men inte ätit Taccos, eller vad var det Hvidis sa om det?

Hade du en trevlig helg med din väninna förresten?

Ninnispinnis skrev 2009-03-09 09:09:39 följande:
    Blommis, det är bra att släppa luft när det känns jobbigt...
  • ingenjörsbruden

Ska använda det argumentet ikväll när jag ska vägra göra mat....orkar inte...för tung luft!!
    *hihihihi*
    Tur att det finns en backventil!!

Ja hur var helgen Ninnis?!
  • Ninnispinnis

Helgen var supermysig! Så härligt att umgås med bästisen en hel helg och bara prata och slappa. Vi drack vin, åt gott, shoppade, spelade Wii och babblade

Testade i morse, och bara ett fett minus på stickan Ringde dock B M idag och förklarade situationen. Hon sa att jag kan få komma dit och göra ett test, men att det är i princip samma test som det man tar hemma. Lär alltså inte vara någon skillnad. Hon tyckte inte jag skulle tro att det var en cysta eller ngt annat fel, utan förmodligen bara stress. Man jag har faktiskt inte varit gravidstressad denna månaden! Tvärtom, med tanke på svägeskans sons kolikanfall när vi var hos dem

Hade det bara varit tydliga minus på alla test så hade jag lätt avfärdat det som en knasmånad, men jag förstår inte varför det var svaga streck på 2 test om det inte är något... Jag har aldrig fått något streck alls på negativa test förut, det gör ju att jag undrar lite.

Jaja, kanske ska åka dit på onsdag innan jobbet i alla fall? Fast det kommer ju garanterat inte att vara något, och då känner jag mig bara dum...
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-03-09 09:48:17 följande:
    Helgen var supermysig! Så härligt att umgås med bästisen en hel helg och bara prata och slappa. Vi drack vin, åt gott, shoppade, spelade Wii och babblade Testade i morse, och bara ett fett minus på stickan Ringde dock B M idag och förklarade situationen. Hon sa att jag kan få komma dit och göra ett test, men att det är i princip samma test som det man tar hemma. Lär alltså inte vara någon skillnad. Hon tyckte inte jag skulle tro att det var en cysta eller ngt annat fel, utan förmodligen bara stress. Man jag har faktiskt inte varit gravidstressad denna månaden! Tvärtom, med tanke på svägeskans sons kolikanfall när vi var hos dem Hade det bara varit tydliga minus på alla test så hade jag lätt avfärdat det som en knasmånad, men jag förstår inte varför det var svaga streck på 2 test om det inte är något... Jag har aldrig fått något streck alls på negativa test förut, det gör ju att jag undrar lite.Jaja, kanske ska åka dit på onsdag innan jobbet i alla fall? Fast det kommer ju garanterat inte att vara något, och då känner jag mig bara dum...
    Låter som en supermysig helg!!

Hmm....ta med dig de andra testen o visa BM....sen kan det ju vara så att du fått ett tidigt mf....dvs att de första två var pos men sen neg på tredje....det kan visst ta tid innan mensen kommer....ibland fattar visst kroppen inte att det inte blidde nåt....men åk till BM så får du testa där o kan fråga o så.
    Även svaga streck räknas som pluss....
    Bästa är ju att räkna med att det inte är ngt....men om mensen fortfarande inte kommit så kan det ju vara skönt att kanske få kollat.
    *hållertummenokramarjättehårt*
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)