• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • lanovia 08

Efter allt "klagande" på männen. Måste jag bara komma med en motvikt. Igår hade vi varit gifta i 6 mån. Detta firade vi med restaurang o bio (någon anlening måste man ju ha för att får spendera pengar ). Min älskade make hade även med sig en bukett blommor. Jag blir så rörd av det lilla i den handlingen. Sedan var han tvungen att lägga till kommentaren "de var inte så dyra". Nähä, som att jag bryr mig. Tanken som räknas!

Ingejöris vet inte hur mycket du pratat med mannen om hur du känner. Men att bara hoppas på att han skall förstå verkar inte fungera så bra. Gör som Ankan ni stället skrik "nu vill jag ha kram" eller ännu hellre "nu vill jag ha sex".

Nu lämnar jag er. Frukost väntar och sedan konsert.

• Ankan80

Jaså det var 6 månader igår...attans också....det missade vi....

av någon anledning så firar vi när vi träffades i stället....varje månad den 19e grattas det ...(blev ihop den 19 juni 2002)

• lanovia 08

Det har vi tappat bort helt. Ev kommer någon av oss på att det är den 3e o säger något.

Ankan80 skrev 2009-03-07 10:03:08 följande:
    Jaså det var 6 månader igår...attans också....det missade vi.... av någon anledning så firar vi när vi träffades i stället....varje månad den 19e grattas det ...(blev ihop den 19 juni 2002)
  • passionsblomman

I förmiddags vaknade jag effter en dröm som var så sjukt verklig att jag var helt förvirrad en lång stund...

Jag drömde att det plötsligt visade sig att jag var långt gångn i en graviditt som helt missats för jag hade haft mens hela tiden som vanligt och bara trott att jag blevit tjockre (som jag i verkligheten också har blivit) Jag upptäckte det genom att det började sparka riktigt ordentligt och var helt chockad.

Sedan vaknade jag och var fortfarande i dendär chockkänslan, men sedan fattade jag ju att jag drömt och då kände jag mig alldeles tom istället..himmel vilken pärs de var!

Undrar om jag hade värstagaserna eller nåt inatt, för jag KÄNDE de där sparkarna så himla tydligt!

• ingenjörsbruden

*ASG* Traktorer o BT-galningar med huvudet i toalettstolar!!!
    DET kallar jag fredagsdiskussioner!!!

BLOMMOR!!! Åhhh va gulligt!! Def MÅNGA plusspoäng!
    Vem av er bokar in bio o restaurangbesök? Dvs tar upp ämnet o så? Lite nyfiken!

Blommis...sådana verkliga drömmar är nästan läskiga!!
    Så verkliga o så mkt känslor så man blir nästan förvirrad på vad som är verklighet o vad som är dröm!
    Farligt när man drömmer sådana drömmar där maken gör ngt dumt...typ säger dumma saker eller är otrogen....då kan jag gå o vara arg på honom en hel dag....FASTÄN jag vet att det var en dröm!! *hahaha* Stackarn!
    Mkt mer humant att drömma om soffor på hjul med ratt!
    Drömde faktiskt två drömmar i natt....en där jag ammade vårt lilla pyre o den var så fin o goooo! *smälter*
    Sen drömde jag att jag inte kunde komma in på BT o det var faktiskt ganska hemskt!! Klassas def som mardröm!!

när jag var 16-18 nåt så drömde jag att jag födde ett barn....riktig förlossning o hade JÄTTEMKT mammakänslor när jag vaknade.....rätt förvirrande!

Det blidde sex igår... ......när lampan släcktes i sovrummet!!
    Rätt nöjd.....men ändå....skulle hemskt gärna vilja att han tar på mig innan på kvällen osså.....
    Maken var lite rädd att tynga/pressa mot magen....men slappnade av när jag sa att det håller jag koll på!
    Känner mig dock fortfarande ful, fet o oattraktiv.....undviker lite att ta upp ämnet....för maken går alltid i försvarsställning o hävdar att han visst tar på mig o så.... då så brukar han bli arg o jag blir bara mer ledsen för att jag försöker att förklara hur jag känner o uppfattar honom....men han tar det bara fel.....
    Är bara lite ynklig o lite nere nu....det blir nog snart bättre!

jag har ju er goa BT-brudar!!

• passionsblomman

Gú, Ingenjöris, jag skulle kunna skriva vissa av dina inlägg själv... Både vad gäller mardrömmar och det där med att man ju vill få lite KONTAKT med mänskan även på dagtid, och om man väl själv måste BE om det känns det ju helt försent för då gjorde han det ju inte självmant...åsså snurrar man in sig totalt i litenhet och känner sig alldeles ensam..

Jag själv har faktiskt känt mig lite skärrad hela dagen av den där graid-upptäckten inatt. Typ, nästan gått och undrat om det skulle kunnat vara så på riktigt... HUA vad verkliga de där sparkarna var. PRECIS som de var med sonen, att när jag tryckte lite på magen, sparkade han tillbaka...

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-07 18:36:19 följande:
    Gú, Ingenjöris, jag skulle kunna skriva vissa av dina inlägg själv... Både vad gäller mardrömmar och det där med att man ju vill få lite KONTAKT med mänskan även på dagtid, och om man väl själv måste BE om det känns det ju helt försent för då gjorde han det ju inte självmant...åsså snurrar man in sig totalt i litenhet och känner sig alldeles ensam..Jag själv har faktiskt känt mig lite skärrad hela dagen av den där graid-upptäckten inatt. Typ, nästan gått och undrat om det skulle kunnat vara så på riktigt... HUA vad verkliga de där sparkarna var. PRECIS som de var med sonen, att när jag tryckte lite på magen, sparkade han tillbaka...
    Ja hur har vi lyckats hitta dessa män?!
    Man är ju nästan förundrad!!

De där känslorna från drömmarna....de biter sig verkligen fast i en!! Men du har ju varit gravid innan....tror du inte att du skulle märka det långt innan sparkarna börjar märkas?
    Men jag håller ändå tummen för ngt i din mage.....kanske en sanndröm?1 Nu med ÄL o allt?!
  • passionsblomman

Jo, snacka om att jag skulle känna mig urkorkad om det hade visat sig vara så!!!

Men, kanske är det så för dem det händer att just mensen gör att de bara helt enkelt inte ens överväger det...trött är man ändå så här års, ömhet i brösten osv kommer ju och går även vid mensen osv...

Hoppas det är en sannvision av en snar framtid!

Till min sambo brukar jag säga att han inte inser sin egen betydelse och hur stor roll han spelar... För det är mycket där skon klämmer, att han inte tänker på att han borde visa i klappar och så...De har lite kortare reaktionssträcka de där av den sorten, generellt sett. Fattar int att det de sår vid frukost kan skördas vid midnatt liksom.

ingenjörsbruden skrev 2009-03-07 19:16:15 följande:
    Ja hur har vi lyckats hitta dessa män?! Man är ju nästan förundrad!! De där känslorna från drömmarna....de biter sig verkligen fast i en!! Men du har ju varit gravid innan....tror du inte att du skulle märka det långt innan sparkarna börjar märkas?Men jag håller ändå tummen för ngt i din mage.....kanske en sanndröm?1 Nu med ÄL o allt?!
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-07 19:43:50 följande:
    Jo, snacka om att jag skulle känna mig urkorkad om det hade visat sig vara så!!! Men, kanske är det så för dem det händer att just mensen gör att de bara helt enkelt inte ens överväger det...trött är man ändå så här års, ömhet i brösten osv kommer ju och går även vid mensen osv...Hoppas det är en sannvision av en snar framtid! Till min sambo brukar jag säga att han inte inser sin egen betydelse och hur stor roll han spelar... För det är mycket där skon klämmer, att han inte tänker på att han borde visa i klappar och så...De har lite kortare reaktionssträcka de där av den sorten, generellt sett. Fattar int att det de sår vid frukost kan skördas vid midnatt liksom.
    Hoppas osså på att det är snar framtidsvision!!

Bra uttryck...ska def tillämpa det på maken!!
    Du skördar det du sår.....men det kan ta tid!
    Får väl ta o sätta mig i soffa o vara lite social....

KRAAAAAM!
  • passionsblomman
    HUGS HUGS HUGS!!!!
    ingenjörsbruden skrev 2009-03-07 19:54:24 följande:
    Hoppas osså på att det är snar framtidsvision!! Bra uttryck...ska def tillämpa det på maken!! Du skördar det du sår.....men det kan ta tid! Får väl ta o sätta mig i soffa o vara lite social.... KRAAAAAM!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)