• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-03-06 08:36:06 följande:

Grrr för kroppar och tester som inte kan ge klara besked. Vad segt Ninnis. Som ingengöris säger så är ju sympomen där men samtidigt vet vi både du o jag att kropen kan luras (därför vågar jag inte säga grattis riktigt än). Jag håller tummarna så att de vitnar för att det verkligen är ett streck där. Tycker också att du skall ringa barnmorskan o få testa hos dem. Deras test kanske har vett att visa ett ordentligt streck.
    Ja jo iofs....men jag känner igen alla symtomerna!!!
    Så jag vågar mig på att gratta!!
  • Ninnispinnis

Haha, sakta i backarna Ingenjören!

Sådär glad vågar jag verkligen inte bli...

Det som gör mig oerhört skeptisk är att förra fredagens test är det starkaste... Dagens test är inte alls lika starkt, där måste man verkligen ha fantasi för att se ett streck

Om jag nu är gravid borde väl rimligtvis testet vara starkare idag än för en vecka sedan??

Ska se om jag kan fota i eftermiddag...

Och Ingenjöris, det ÄR ok att klaga! Jag är övertygad om att din man är över huvudet förälskad och attraherad av dig, men kommunikationen måste kanske ökas ibland? *kramar från en martyr till en annan*

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-03-06 09:04:12 följande:
    Haha, sakta i backarna Ingenjören! Sådär glad vågar jag verkligen inte bli... Det som gör mig oerhört skeptisk är att förra fredagens test är det starkaste... Dagens test är inte alls lika starkt, där måste man verkligen ha fantasi för att se ett streck Om jag nu är gravid borde väl rimligtvis testet vara starkare idag än för en vecka sedan??Ska se om jag kan fota i eftermiddag...Och Ingenjöris, det ÄR ok att klaga! Jag är övertygad om att din man är över huvudet förälskad och attraherad av dig, men kommunikationen måste kanske ökas ibland? *kramar från en martyr till en annan*

Men hur känns molandet i magen? Kan du beskriva?
    Ont på ngt speciellt ställe?
    Nu går jag nog över ngn gräns....men jag måste fråga.....ni som är känsliga får låta bli att läsa....
    ...hur ser din urin ut?

*KRAM*
  • Ankan80

Ingenjöris:
    Hoppas du kommer ur deppet. Det är ju snart helg!!!! Då har man mer ork för att rumla runt i sänghalmen

Du får göra som jag brukar göra.....skrika "jag vill ha en kram" så mannen måste pinna från datorrummet o in i tvrummet där jag halvligger i soffan det känns så skönt att kramas....mmmmmm

• Ninnispinnis

Hmm... Det molar liksom "längre in" i tjejmagen än det brukar, ibland "bakåt" också, mot korsryggen. Det "drar" lite i ljumskarna. Bröstvårtorna är ömma, men inte brösten. Urinen är.... gul? Kanske lite mörkare än vanligt?

Attans vad svårt det är att beskriva hur det känns!

ingenjörsbruden skrev 2009-03-06 09:11:33 följande:
    Men hur känns molandet i magen? Kan du beskriva?Ont på ngt speciellt ställe?Nu går jag nog över ngn gräns....men jag måste fråga.....ni som är känsliga får låta bli att läsa.......hur ser din urin ut? *KRAM*
  • Ninnispinnis

Ingenjören, fortsätter på den okänsliga linjen och lägger till kladd och gojs...

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-03-06 09:53:17 följande:
    Hmm... Det molar liksom "längre in" i tjejmagen än det brukar, ibland "bakåt" också, mot korsryggen. Det "drar" lite i ljumskarna. Bröstvårtorna är ömma, men inte brösten. Urinen är.... gul? Kanske lite mörkare än vanligt?Attans vad svårt det är att beskriva hur det känns!
    *Mhmmmm*.....ser du något i urinen...typ genomskinliga saker som virvlar runt....typ äggvite-trådar...

Det där skumma molandet känner jag ingen..... ....
  • Ninnispinnis

Ska kolla nästa gång! Avlägger rapport under dagen

ingenjörsbruden skrev 2009-03-06 10:21:22 följande:
    *Mhmmmm*.....ser du något i urinen...typ genomskinliga saker som virvlar runt....typ äggvite-trådar...Det där skumma molandet känner jag ingen..... ....
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-03-06 09:41:34 följande:
    Ingenjöris:Hoppas du kommer ur deppet. Det är ju snart helg!!!! Då har man mer ork för att rumla runt i sänghalmen Du får göra som jag brukar göra.....skrika "jag vill ha en kram" så mannen måste pinna från datorrummet o in i tvrummet där jag halvligger i soffan det känns så skönt att kramas....mmmmmm
    Ja det är sant.....men vi var lediga både lör o sön förra helgen o inte blev det ngt rumlandet ändå....
    Jag får väl göra som jag brukar när vi inte är "i fas" med varandra.....skriva ner allt på ett papper som han kan läsa....
    Men jag blir så irriterad....vill att han ska fatta själv.......
    han vet att jag är MER sugen på sex nu när jag är gravid än innan (eg tekniskt omöjligt )....så han BORDE ju för F-N inte hålla sig undan....

Ni är goa som stöttar.....jag behöver älta av mig det här!!!!!
  • Ninnispinnis

Ingenjören, jag vet inte om detta stämmer för er, men jag vet killar som har sett frun som en "madonna" när hon är gravid. Att hon bär hans barn gör henne lite "helig", vilket kan göra att det då känns konstigt att "besudla" henne. Hon ska bara dyrkas och vördas, inte s*ttas på

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)