• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Twixiee

Trevlig tisdagskväll Hoppas alla mår bra!
    Jag har en fråga, en lite konstig sådan faktiskt.

Kan ni få ont i äggstockarna då ni nyser eller hostar? En huggande känsla som håller i sig ett tag. Och nysningarna och hostningarna är rejäla
    Jag får nå sjukt ont i mina, speciellt höger..

• lanovia 08

Hmmm inget jag känner igen så där på rak arm.

Passionsblomman tack för lite gott bröd. Var perfek igår efter målningen. (orkade bara inte logga in för att tacka då).
    Sedan fick du liv i min bakarlust. Har ett brödrecept som jag fick av en kollega för några veckor sedan. Det skall jag testa ikväll.

• Hvidbrud

Kan få det när jag nyser ibland, men jag tror det är de djupa tvärgående magmusklerna som krampar till.

Lanovia: man blir bullmamma av att hänga i denna tråden Du får raportera hur brödet blev, om det är gott skull jag gärna vilja pröva det.

Dagens kaffe är nu konsumerat, idag skulle jag vilja att kvoten var lite större för jag är så trööött... men måste in i duchen och sen skynda mig till jobbet. Fullpackad jättedåligt bokad dag. Har ingen lunchtid... Men som sin egen chef och jag själv som bokat mig så, så får jag ta och dra mig själv i örat!

Ha en härlig dag tjejer!

• Ore
    Ninnispinnis skrev 2009-03-03 16:37:46 följande:
    Oj! den som lyckas hitta skillnaden mellan de båda inläggen ovan vinner ett cirkelgympass...
    Jag kan, blommis i det andra, blomiss i det första...!
  • passionsblomman

Sådär får du inte boka dig!*tar dig i örat*
    Inte nu när du är gravid och inte sen och inte ALLS ever!
    Hörde du det nu ordentligt!*viftar extra med pekfingret*

Hvidbrud skrev 2009-03-04 10:00:33 följande:
    Kan få det när jag nyser ibland, men jag tror det är de djupa tvärgående magmusklerna som krampar till.Lanovia: man blir bullmamma av att hänga i denna tråden Du får raportera hur brödet blev, om det är gott skull jag gärna vilja pröva det. Dagens kaffe är nu konsumerat, idag skulle jag vilja att kvoten var lite större för jag är så trööött... men måste in i duchen och sen skynda mig till jobbet. Fullpackad jättedåligt bokad dag. Har ingen lunchtid... Men som sin egen chef och jag själv som bokat mig så, så får jag ta och dra mig själv i örat!Ha en härlig dag tjejer!
  • passionsblomman

Hihi, en blom-miss var det då!

Oj, Ore vad du kommer att få slite nu på det där passet!

Ore skrev 2009-03-04 10:16:13 följande:
    Jag kan, blommis i det andra, blomiss i det första...!
  • ingenjörsbruden

Har nu varit på glukosbelastning....helt ok sörjja att dricka med en pressad citron.
    Blodsockret var kanon.
    Fick veta min blodgrupp visste iofs vad jag var sedan biologin/kemin på gymnasiet o har kunnat anat det...men fick idag bekräftat att jag är POSITIV!! *hahaha* Alltså Rh +!

Hade en hemmagjord baguett med mig som jag började mumsa på i bilen tillbaka mot jobbet.....men väl framme på jobbet så mådde jag så illa....fick gå o spy.....mkt sockerlösning kvar i magen.... Urk!
    Men efter det så mådde jag peeeeerfekt o kunde fortsätta mumsa på baguetten!!

Jag har haft ont vid högra äggstocken...men det är nog bara något ligament som är utsträckt eller så.

Hvidis: Inte bra....hoppas att du hinner få i dig något flytande...soppa eller nåt så du orkar.

Ore: *Blåser fanfar o kastar konfetti*

• Ore

Tycker det är litet fascinerande att så många inte vet sin blodgrupp??? Iofs så är det väl kanske för att min mamma är Rh - som vi testades allihop när vi var nyfödda, och har testresultaten inklistrade i första fotoalbumet bland övriga BB-grejer (armbandet, namnskylten som sattes på den där korgvagnen m.m.)

• Ankan80

Ingejöris:
    Ja, visst var det finfint med lite sötslisk på morgonen. Tyckte det åkte lite upp och ner första timmen...
    vi har ju sån tur att vi får göra det en gång till....yay!

Ore:
    Ja, jag tycker också det är lite facinerande...tror jag har 0, men vet inte om jag är positiv eller neg.
    Glömde fråga efter resultaten när jag var hos BM, men det var lite stressigt då hon hade en patient samtidigt...tror dock hon sagt något om det var dåliga resultat....

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)