• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnispinnis

När jag lyser med lampa så ser jag dem, men de blir starkare längre tid efter testet. Man ska ju läsa av dem inom 10 minuter, så jag vet inte...

Ankan80 skrev 2009-03-02 10:18:46 följande:
    Spännande Ninnis!Jag hade supertunna streck när jag testade, Iofs innan BIM.Ser du dem när du lyser igenom dem med en stark lampa så tror jag det kan vara något. Har hört det nånstans
  • passionsblomman

Oj! Jag råkade visst också slumra till lite!
    Jasså minsann...dag 37 säger du Ninnis. Hur många dgr brukar det vara annars då?
    (säger jag som är helt hit och dit så dag 37 är inte ovanligt för mig)

Lanovia: nä, jag var aldrig på provtagning i tisdags, det hanns inte med, för vi var ju hos svärisarna. Nästa mens ska jag ta blodprov, och det kommer att vara alldeles i närheten av när vi ändå ska på det där samtalet.Så, om en månad vet jag mer o vad det egentligen är vi kommer att ha för möjligheter och vad de säger.
    Mest är jag helt frustrerad över att jag såklart borde söka hundra jobb, men har väldigt svårt att hitta riktig go i det, när jag ärligt mest skulle vilja något helt annat...
    Det blir så himla splittrat i hela skallen och själen känner jag.

Att söka jobb kräver ju en del av en och gärna då tex att man vet lite vad man skulle vilja göra...
    Nu har jag huudet och hjärtat fullt av längtan efter en hel massa saker, men alla ligger egntligen lite längre fram i tiden.
    Samtidigt som man då ska upp och vara energisk och helst söka fjorton jobb om dagen.

Mest ville jag bara säga att jag verkligen förstår den där känslan att man nästan bara vaknar och redan känner sig låg. Sedan svänger det och man är full av hopp och framtidstro...

Jag är ju inte alls någon pessimist, så därför känner man sig ju nästan som en alien i sig själv när man deppar sådär.

• ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-03-02 09:44:10 följande:
    Hahahaha, söta söta tjejer! Ni är ju bara för härliga!Nja, jag vet inte om jag har så mycket att komma med...Inga indianer, men en himla massa slem (sorry!) Är på dag 37 idag. Testade först i fredags, och tyckte mig kunna se ett svaaaaagt streck. Min man tyckte dock inte att han såg något, så jag avfärdade det som inbillning Testade imorse igen, och är faktiskt fortfarande inte säker på om det är ett svagt, svagt streck eller bara inbillning/spökstreck, vilket troligtvis betyder att det är inbillning... Men, var f*n är då indianerna? Har kroppen plötsligt flippat ur? Det kan väl knappast vara för tidigt att testa på dag 37? Visserligen rekommenderar tydligen B M att man väntar till BIM+14 med att testa, men testen säger ju sig vara 99 % säkra efter BIM... Har inte haft så här lång cykel innan, så jag förstår ingenting.Hmmm, kanske lika bra att lägga ner bössorna så att indianerna kan komma och ställa cykeln till rätta igen?Tack för att ni är så gulliga och bryr er! Kraaaaaaam!*skäms lite för att jag har hållit er vakna och förväntansfulla troligtvis helt utan anledning*
    *hahahaha* Vi skrev samtidigt!! Igen!

*mmmmhhmmm* Låter lovande i mina öron!!
    Har hört så många gånger att även om det är supersupertunt så är det ett streck. Köp ytterligare ett test o testa igen.
    Eller vänta till helgen....men det är kanske inte så lätt gjort!
    Kan säga att vårt första test var superduperstarkt o kom direkt(thailänskt)(2v efter BIM)....men när vi testade hemma i sverige så var strecken jääääääättesvagt...nästintill osynligt (3v efter BIM)...men då testade jag iofs inte med morgonurinen....

*hållertummensuperhårtsådenblirblå*
  • Ore

Åh vad spännande med svaga streck...!

Kan inte testa med ett digitalt test, de ger ju inte så mycket utrymme för olika tolkningar...?

• Ninnispinnis

Aha, så det är thailändska test som är da shit?! Du har inget kvar, Ingenjören?

Ore, jag tänker att digital är ju liksom antingen eller, så om det nu är väldigt svagt/för tidigt så blir det nog ändå negativt på ett digitalt? Det måste väl oavsett ha uppnått en viss nivå för att visa posistivt?

Sedan jag tog ut p-ringen i augusti har cykeln varit på 28-32 dagar (35 en gång, då jag misstänkte tidigt mf). Det kan ju också vara så att kroppen helt enkelt hoppar över indianerna denna månaden eller att cykeln har cyklat vilse. Konstigare saker har väl hänt?

• Ninnispinnis

Blommis, det positiva är ju att om du fokuserar på jobbsökandet så innebär det kanske att du har mindre tid att fokusera på barntillverkning?

• Ore

Ja, är det för tidigt att testa blir det nog negativt i digitalt test. Men spökstreck blir det ju inte i alla fall... Men det ska ju gå ganska fort att bygga upp hcg-nivån i början, så det borde ju kunna visa rätt inom några dagar...

Håller tummarna!

• Ninnispinnis

Ja, jag avvaktar och testar igen på.... säg, fredag? Det är ju inte så mycket annat att göra

Tack gulliga ni, för stöd och tumhållning!

• passionsblomman

Ja, det är sant, fast jag har egentligen aldrig gått och liksom hakat upp mig på detta med barnet, det har varit fullt upp i livet under åren ändå, mend utbildning till florist och att vara ny och få in foten jobba och ta hand om det barn jag redan har och allt annat som hänt runtomkring.

Nu hade jag gärna haft en lite lugm tid, då man VET vardagen, dvs gå till jobbet, göra det man ska och sedan hantera reten av tillvaron däremellan.
    Nu är ALLT helt ovisst och alla områden i hela mitt liv kräver en massa HANDLING och att jag själv ska se till att allt blir på något bra sätt, med allt fråmnatt byga ut stugan till nytt jobb, eller starta eget och att vara med i processen runt att bli gravid.

Jag var jättepå med jobb och så ända till det där samtalet med fertilitetskliniken, då blev det helt översvämmat inuti av att det fasiken är allvar, att tiden håller på att rasa irån oss och att det inte alls går att gå runt och vänta och se som i gjort i alla åren...

Så, då tappade jag lite orken-eller rätt mycket-för att samtidigt stå och vara så himla käck med CV och fina brev i handen framför arbetsgivarna dessutom. Jag orkar inte riktigt det.
    Men, om en vecka kanske jag komit igen lite mer...
    Du vet, det går lite upp och bner. Detta med att vi ska till kliniken, var faktiskt lite av en chock har jag insett, trots att jag ju borde fattat att vi skulle hamna där...

Låter knasigt kanske, men det blir tom så att man börjar fundera på "men VILL jag verkligen ens HA ett till barn" och kommer på att det ju har sina fördelar med ett som dessutom börjar vara rätt stor osv. Hur knäppt är inte det då?

Ninnispinnis skrev 2009-03-02 10:40:06 följande:
    Blommis, det positiva är ju att om du fokuserar på jobbsökandet så innebär det kanske att du har mindre tid att fokusera på barntillverkning?
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-03-02 10:38:19 följande:
    Aha, så det är thailändska test som är da shit?! Du har inget kvar, Ingenjören? Ore, jag tänker att digital är ju liksom antingen eller, så om det nu är väldigt svagt/för tidigt så blir det nog ändå negativt på ett digitalt? Det måste väl oavsett ha uppnått en viss nivå för att visa posistivt?Sedan jag tog ut p-ringen i augusti har cykeln varit på 28-32 dagar (35 en gång, då jag misstänkte tidigt mf). Det kan ju också vara så att kroppen helt enkelt hoppar över indianerna denna månaden eller att cykeln har cyklat vilse. Konstigare saker har väl hänt?
    Skulle köpt en hel låda med sådana....dock lite krångliga med pipett o plastbricka o trams.....
    Tyckte att det var rätt fräckt att 3 droppar räckte för den thailänska....medans det behövs lite mer för våra vanliga stickprov här hemma!

Låter sunt att vänta tills på fredag!!
    Tumhållning och underhållning ingår!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)