• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ore

Hej hej! Litet lagom mycket bubbel igår, blev det. Trevligt var det i alla fall!

Ingenjöris: Är väldigt imponerad över att ni lyckas bestämma så mycket i förväg, vi tar det allteftersom hela tiden. Beslutsångest, kanske? Men också för att vi faktiskt har ändrat oss en del under tiden, och kommit på bättre idéer allt eftersom. Köksluckor var för övrigt en tvåmånadersdiskussion, minst. Jag vann den diskussionen, och när köket anlände så sa maken att det var ju faktiskt jäkligt snyggt...

• Ankan80

Tycker det verkar vara något spännande på G med Ninnis!

• Ninnispinnis

*håller händerna för öronen och säger lalalalalalala*

Ankan80 skrev 2009-03-01 11:40:54 följande:
    Tycker det verkar vara något spännande på G med Ninnis!
  • Ore

Litet plussitiva vibbar? Håller tummarna för ninnis!

• passionsblomman

Hallå där! vad händer HÄR egentligen????
    Ska man inte kunna åka på trevlig middag en kväll utan att det händer överraskningar? Berätta berätta berätta!

• Idefixen

Men, va har ja nu missat?!
    Är de så att Ninnis har plussat utan att berätta de?!

Har pratat med sambon i veckan, mest troligt börjar vi "baka" bebis efter bröllopet i slutet av maj.
    Tur att de inte är allt för långt bort!
    Sitter här med lilla V 6 månader gammal i mitt knä... och de skulle ju va för mysigt att ha en till liten!!

• lanovia 08

Ojoj vad alla sitter hemma och håller andan. Ninnis vad sysslar du med, sluta hålla oss på sträck bänken. Skall du testa imorgon eller vad???? *håller tummarna*

Idag har vi målat väggarna på vår nya toa. Förutom att det är mysigt att bara umgås med mannen har vi också fått en superfin väg.

Men oj vad jag varit deppig idag. Började nästan direkt när jag vaknade. Känner bara en hopplös förtvivlan. Känns som jag aldrig nånsin kommer bli gravid. jaja jag vet att jag är fånig....

Ninnis, mitt depp skulle bara våga få dig att hålla tyst om du plusar. ut med det nu!

• passionsblomman

Usch, det är hemskt när man har sina deppdagar!

Jag skulle berätta för en vän(hon som det var meningen att jag skulle starta firman med)om det här med undersökningarna och det. ja blev helt chockad själv när jag började storböla!

Sedan fick jag så många kramar här, och då bölade jag ännu mer....

Just nu har jag bara lust att lägga NOLL energi på jobb och skit! Jag vill ju inte jobba utan vara mammaledig för bövelen!
    Så, det man hoppas mest på och som är ens "mål" eller det man vill mest med livet just nu, får man liksom inte bestämma själv. Annars är man ju van att styra mot sina mål, jobba för att nå dem osv. Jag tror det gör det så jäkla jobbigt, när man bara är TVUNGEN att finna sig i hur naturen tänker spela med på ens försök...BLÄ!!!

Tänk vad bra det skulle passa att vara gravid nu! Kunde jobba där det föll sig möjligt fram till dess det inte funkar längre, och sedan vara föräldraledig och plandera företagsstarten efter den! Då har den förbaskade krisen gått över också säkert!
    Just så! Hur tänker jag hantera krisen? "jag tänker amma mig igenom den"

Så lanovia, du VET att vi vet hur det känns!!!*bamsebamsekramar!*

Ninnis! Tag oss ur ovissheten: vad GÖR du???

lanovia 08 skrev 2009-03-01 21:49:58 följande:

Ojoj vad alla sitter hemma och håller andan. Ninnis vad sysslar du med, sluta hålla oss på sträck bänken. Skall du testa imorgon eller vad???? *håller tummarna*Idag har vi målat väggarna på vår nya toa. Förutom att det är mysigt att bara umgås med mannen har vi också fått en superfin väg. Men oj vad jag varit deppig idag. Började nästan direkt när jag vaknade. Känner bara en hopplös förtvivlan. Känns som jag aldrig nånsin kommer bli gravid. jaja jag vet att jag är fånig....Ninnis, mitt depp skulle bara våga få dig att hålla tyst om du plusar. ut med det nu!
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-03-01 11:22:50 följande:
    Hehehehe... Återkommer imorgon!
    *sitterhäroväntarhelanattenförattfåvetavadNinnisharattberätta*

*kramtillalladeppigatjejer*
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)