• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

jag slog till o köpte en menthos idag....
    Fast de hade bara lakrits, de har inte beställt hem nya sen jag tog den sista med fruktsmak

• Hvidbrud

Köpte faktiskt menthos häromdagen för att ni pratade så mycket om det. Det var gott....

• Ankan80

Hihi....ja, det är inte helt fel

• Ninnispinnis

Usch nej, akta er för mentos!

• passionsblomman

Hihi, jag köpte fruit-methos som mitt lördagsgodis senast...

Idag delar jag melankolin Ore! Det händer en massa och samtidigt inte ett skit i min tillvaro som bara känns pisstrist. Jag VET ju vad jag vill med min närmsta framtid: Jag vill bära, föda och fostra ett barn, och är inte så JÄVLA intresserad av trehundrafemtielva jobbsökerier och vikariat och skit just nu. Jag vill inte ödsla massa energi och tid på saker jag egentligen inte ens vill.

Jag vet, då borde jag väl egentligen inte ens vara på af då, men jag vill ju ha ett jobb såklart, men mest vill jag bara bli gravid... Fattar ni? (JA, jag har varit på af på jobbexpo hela dan...)

• Ore

Sådär, nu är värsta melankolin över. Lyckades till och med vara ganska oberörd i en diskussion om barnvagnar och skötbord... Tack för kramarna!

Jättesöta små bebisar på era UL-bilder!!!

Tipsar också om att Råd och Rön tydligen har gjort ett sprillans nytt barnvagnstest, kan vara värt att kolla in (för er, inte för mig, än iaf...)

• Ore

Har för övrigt ett antal seeeeega dagar kvar till nästa BIM. Blä. Men i helgen ska jag på fest i alla fall Dricka bubbel och ha trevligt...

• Ninnispinnis

Mmmm, låter som ett bra tidsfördriv i väntan på BIM

Bra att det känns bättre, starkt gjort att tackla barnvagnsdiskussionen! Heja dig!

Ore skrev 2009-02-27 19:11:42 följande:
    Har för övrigt ett antal seeeeega dagar kvar till nästa BIM. Blä. Men i helgen ska jag på fest i alla fall Dricka bubbel och ha trevligt...
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)