• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

*Vägrarocksåattgårochläggamig*

ingenjörsbruden skrev 2009-03-01 22:17:19 följande:
    *sitterhäroväntarhelanattenförattfå vetavadNinnisharattberätta* *kramtillalladeppigatjejer*
  • lanovia 08

*ojgnuggarmigsömnigtiögonen råkadevisstsomnatillframfördatorninattdärjagsuttitiväntanpåatthöranågotfrånNinnis*

Passionis tack, ja jag vet så väl att jag inte är ensam o att ni vet hur jag känner. Men fasiken vad man kan känna sig ensam och mest ofertil i världen i bland.
    ÄL närmar sig o det känns ju som totalt menlöst eftersom det ändå inte kommer fungera. hehe bra inställning jag har va?
    Som tur är stannar jag sällan länge i de här svackorna. Imorgon är jag förmodligen (hoppas jag) tillbaka i mitt "det är ingen stress"

• lanovia 08

Passionis jag glömde ju det viktigaste. *storabamsekramen*tillbaka för allt ni genomgår just nu. Var du på provtagning i tisdags? Hur ligger ni till i tidsplanering nu?

och helt klart har du rätt i att det är jobbigt att man inte kan planera sin graviditet lite mer. Det gör det ju lite svårt att planera reseten av sitt liv också.

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-03-02 08:28:36 följande:

*ojgnuggarmigsömnigtiögonen råkadevisstsomnatillframfördatornin attdärjagsuttitiväntanpåatthöranågo tfrånNinnis* Passionis tack, ja jag vet så väl att jag inte är ensam o att ni vet hur jag känner. Men fasiken vad man kan känna sig ensam och mest ofertil i världen i bland. ÄL närmar sig o det känns ju som totalt menlöst eftersom det ändå inte kommer fungera. hehe bra inställning jag har va? Som tur är stannar jag sällan länge i de här svackorna. Imorgon är jag förmodligen (hoppas jag) tillbaka i mitt "det är ingen stress"
    Vet du...den inställningen funkade kanon för oss! *hehehehe*
    Så försök hålla kvar tankesättet över ÄL så håller vi tummarna!!
  • Ankan80

Good morning!
    Håller tummarna för Ninnis!

Verkar som om jag inte drabbats av foglossning utan gammal hederlig träningsvärk pga simningen
    Mamma hade kommit på att hon kännt samma när hon simmat efter ett uppehåll. Så det kan vara Skönt!

Köpte en motionscykel i helgen som jag hoppade på igår. Sååå skönt att få svettas lite. Det var länge sen nu. Trodde benmusklerna skulle gå av
    20 minuter blev det o sen gammal hederlig gymnastik. Smidig som ett kylskåp Men förhoppningsvis blir det resultat.

• Ankan80

Ja, alltså att det resulterar i en piggare, smidigare kropp inför den ev. förlossningen.

Jag känner inget direkt, bara lite molvärk. Men den är väl där någonstans

• Ninnispinnis

Hahahaha, söta söta tjejer! Ni är ju bara för härliga!

Nja, jag vet inte om jag har så mycket att komma med...

Inga indianer, men en himla massa slem (sorry!) Är på dag 37 idag. Testade först i fredags, och tyckte mig kunna se ett svaaaaagt streck. Min man tyckte dock inte att han såg något, så jag avfärdade det som inbillning

Testade imorse igen, och är faktiskt fortfarande inte säker på om det är ett svagt, svagt streck eller bara inbillning/spökstreck, vilket troligtvis betyder att det är inbillning...

Men, var f*n är då indianerna? Har kroppen plötsligt flippat ur? Det kan väl knappast vara för tidigt att testa på dag 37? Visserligen rekommenderar tydligen B M att man väntar till BIM+14 med att testa, men testen säger ju sig vara 99 % säkra efter BIM... Har inte haft så här lång cykel innan, så jag förstår ingenting.

Hmmm, kanske lika bra att lägga ner bössorna så att indianerna kan komma och ställa cykeln till rätta igen?

Tack för att ni är så gulliga och bryr er! Kraaaaaaam!

*skäms lite för att jag har hållit er vakna och förväntansfulla troligtvis helt utan anledning*

• ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-03-02 09:28:43 följande:
    Good morning!Håller tummarna för Ninnis! Verkar som om jag inte drabbats av foglossning utan gammal hederlig träningsvärk pga simningen Mamma hade kommit på att hon kännt samma när hon simmat efter ett uppehåll. Så det kan vara Skönt!Köpte en motionscykel i helgen som jag hoppade på igår. Sååå skönt att få svettas lite. Det var länge sen nu. Trodde benmusklerna skulle gå av 20 minuter blev det o sen gammal hederlig gymnastik. Smidig som ett kylskåp Men förhoppningsvis blir det resultat.
    Va skönt att det var gammal hederlig träningsvärk!
    *phuuu torkar svetten ur pannan*

Skulle attans gärna vilja ha en orbitrecker eller dyl hemma....dock inget utrymma alls för den....men jag är lovad att vi ska skaffa en när vi flyttar till huset!
    Det som gäller nu är promenader o yoga....väldigt skönt om man får loss tummarna o kommer ut även om det regnar!
  • Ankan80

Spännande Ninnis!
    Jag hade supertunna streck när jag testade, Iofs innan BIM.
    Ser du dem när du lyser igenom dem med en stark lampa så tror jag det kan vara något. Har hört det nånstans

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)