• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden

Hejhej tjejer!

Här var det lugnt idag.... blommis...nannar du fortfarande?!

Twixiee, förstår din/er längtan. Men försök att känna att ni har tiden på er sida!1

Jag har osså velat ha barn sedan jag var 16...var dock väldigt säker på att jag ville ha utbildning, jobb, MAKE och hem/hus INNAN jag ville skaffa barn. Make-biten var eg viktigare än hus....så vi började försöka lite innan bröllopet...
    Hus kommer att vara klart i årsskiftet o vårt knyte kommer att komma i aug-september om allt går väl.

O tjejer/människor som vi är.....vi jämför ALLTID oss med andra....o den o den har gjort si o så o de har köpt hus o de har barn o de har hund...osv.
    Man måste verkligen försöka att inte stressas av allt sånt....allt SKA o MÅSTE få ta sin egen tid.

I morgon ska jag på glukosbelastning....suuuuuck! Nåja, sitta o läsa i 2 h kan jag lätt göra.....men jag ligger back med antalet komptimmar så det är surt att behöva ta ut mer....nåja! Det är väl för en "god" sak?!

• passionsblomman

Nanar inte! Kolla in tanttråden om du vill få lite koll på min fantastiska avslutning på gårdagen! Jag orkar inte blabba det här med!

• Ninnispinnis

JA! Heeeelt galet! Men du verkar ha fått så bra support och stöd av de kloka tanterna (??) i den tråden, så jag nöjer mig med att skicka en stooooooor kram till dig, din son OCH din man!

Okej, slänger med en kram till hundkojan också!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-03 13:17:53 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3207221.htm...Typ inlägg 4122 eller så börjar min konstiga eftermiddag7kväll på..
    Men herregud....sådana dagar borde förbjudas!!!
    *skickarenstorkramomasserarnackenoaxlarnalitesamtidigt*

Men bilden jag fick i huvudet...à la igelkott med telefon i örat o minen som kommer efter rapporten om "angreppet på din sons ädla delar".

Hoppas att sonen mår bättre idag o att lagningen av bilen blir billig....hoppas kan man ju alltid även om ens erfarenhet säger ngt annat!
    Hade en peugeot innan som blev helt knäpp....tempvisaren åkte upp o ner...hast.mätaren funkade inte...väldigt sjukt.....det visade sig att det var en jordningskabel som lossnat från karossen...kostade 1200 att fixa. Räknade med att det skulle kosta en nolla till...så glad var jag!

Jag älskar tant-tråden...men det skrivs så mkt så jag hinner inte med..... Det är en alldeles för snabb tanttråd!!!
    Får väl starta en gumme-tråd!

Har hittat ett företag som har snott min företagsidé o gör roliga grav.tröjor...
    Glada grodan heter de visst!
  • passionsblomman

haha ha haha! Du är för skön! *kramar tebaks*

Jo, tanterna kan jag inte (heller) vara utan!

Men snacka om otippad avslutning på en dag som SKULLE vara i aaaaaavslappningens tecken..hihi!

Och förresten tur att det inte hände en olycka, för jädrar vad det vräkte ner snö inatt! Man såg knappt vart man körde.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)