• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden

Oj så kladdigt kramkalaset blev med dunderhonung!!!

Äntligen tillbaka....skönt att slippa gå en hel dag o glo på tak, golv o väggar.
    MEN jag mår illa!!! Åt ett äpple till mellanmål.....men 1,5 h senare så fick jag upp äpplet + vatten.....
    VARFÖR?
    Måste ju vara pga graviditeten.....men suck....illamåendet ska ju GÅ ÖVER i v 12 eller så....

Har fått i mig en falafelrulle...men emellanåt så är jag rädd att den osså är på väg upp.

Kan väl för tusan inte vara maginfluensa (igen?!?!?) eller vinterkräksjukan!!

*hållertummenförNinnissextratestimorgon*

• passionsblomman

Du, inte för att knäcka dig på nå´t sätt, men det är verkligen inte säkert att man slutar må illa efter någon viss vecka!

Min mamma spydde som en räv varenda dag i över sex månader när hon väntade min lillasyster.

Det är inte alls konstigt att du mår illa av och till fortfarande1 oroa dig inte-även om det inte är kul såklart!

*Kramar om och baddar pannan lite*

ingenjörsbruden skrev 2009-03-05 12:57:03 följande:
    Oj så kladdigt kramkalaset blev med dunderhonung!!! Äntligen tillbaka....skönt att slippa gå en hel dag o glo på tak, golv o väggar.MEN jag mår illa!!! Åt ett äpple till mellanmål.....men 1,5 h senare så fick jag upp äpplet + vatten..... VARFÖR? Måste ju vara pga graviditeten.....men suck....illamåendet ska ju GÅ ÖVER i v 12 eller så.... Har fått i mig en falafelrulle...men emellanåt så är jag rädd att den osså är på väg upp.Kan väl för tusan inte vara maginfluensa (igen?!?!?) eller vinterkräksjukan!! *hållertummenförNinnissextratestimorgon*
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-05 13:01:32 följande:
    Du, inte för att knäcka dig på nå´t sätt, men det är verkligen inte säkert att man slutar må illa efter någon viss vecka! Min mamma spydde som en räv varenda dag i över sex månader när hon väntade min lillasyster.Det är inte alls konstigt att du mår illa av och till fortfarande1 oroa dig inte-även om det inte är kul såklart!*Kramar om och baddar pannan lite*
    Nä det är sant...men jag har ju inte mått illa innan...så varför börjar det nu? Skumberg!
    Det värsta är att jag får småsmå blodkärl som brister runt ögonen....så det ser ut som jag fått smälll på ögonen....
    Min mamma mådde jättekasst under alla sina grav, o hela tiden.....syrran mådde kasst ngn gång....vill bara inte att detta ska bli ngn trend....

*kramartillbaxolutarhuvudetbakåtförattblibaddadpåpannan*
  • Ankan80

Ingenjöris:
    Usch! Inte roligt att må illa. Mitt pågick ju under v. 6-11. Dock har jag läst att illamåendet kan komma och gå under grav. Säkert inte ovanligt att ha det som dig heller. Ingen grav. är den andra lik som det så klyschigt heter....

hoppas det går över igen!

• Hvidbrud

Hej!
    Jag har inte mått alls illa innan och nu börjar jag gå runt och klökas också.. Men jag har en teori.. tror jag äter för stora portioner...
    *klapparpåpannan*

• Ankan80

Ja, det skiner finfint här i Helsingborg o har gjort hela dan .
    Fast det blåser....

• ingenjörsbruden

Hvidis: stora portioner kan mkt väl vara anledningen....jag äter pytteport numera!
    Men tycker att det är skumt att det var 1,5h EFTER att jag åt äpplet....det borde ju vara halft processat i magen då.....har mått småilla hela dagen.....vet ni...verkstadslukt....metall o olja....är bigg no no enl min näsa!! Mitt ex var oljeapa o luktade så....inget konstigt i sig....men idag när jag besiktigade i en verkstad så kände jag....uuuuurk! Har inte reflekterat över den doften på 9 år!!

Anl att jag klagar så på mina illamående...hela min kropp motarbetar alla kräkningar....så jag får svinont i kroppen o pajar blodkärlen runt ögonen.....nåja....life sucks bigtime sometimes! Tur att det inte är 24 månader man ska vara gravid!
    *tralllalllaAlwayslookonthebrigthsideoflifetraltralalalalal*

Det ligger ett tradigt moln-lock över Lund....

• Ankan80

uj uj...nu måste jag knäppa upp dessa byxorna med
    Då har jag bara ett par kvar....mammabyxor nästa ?

Funderar lite på hur bebisens hår kommer se ut. Djupa tankar här idag....
    Jag har spikrakt hår och min man har superlockigt....kan ju bli intressant.
    Jag har ju dock alltid fantiserat om en liten flicka med kolsvart hår likt mig själv som baby....

mmmm....djupa tankar som sagt.....

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)