• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-03 13:37:54 följande:
    haha ha haha! Du är för skön! *kramar tebaks*Jo, tanterna kan jag inte (heller) vara utan!Men snacka om otippad avslutning på en dag som SKULLE vara i aaaaaavslappningens tecken..hihi!Och förresten tur att det inte hände en olycka, för jädrar vad det vräkte ner snö inatt! Man såg knappt vart man körde.
    Ja verkligen....fya mig...
    Skönt att du fick hem alla dina män!

Det är konstigt....sådana dagar när man vikt till ngt avslappnande o mysigt....bland blir de precis tvärt emot....skumt!

Gluttar ofta i tanttråden....men ni är för snabba!!!
  • passionsblomman

Hibhi, här hann det in fler inlägg än Ninnis även från Ingenjöris, medan jagsjälv skrev...vi är rätt snabba i den här tråden med ibland! Det spelar ingen roll, mitt inlägg passar lika bra till er båda två!

Billigt?

Nej, det vet jag redan...vi har lagt få se nu...åtminstone36 tusen på vår Audi nu i höst och vinter-den lämnade sambon in idag igen till verksatn, för de puckona har FORTFARANDE inte fixat till rätt sak, så den beter sig mycket obehagligt...Han var så förbannad att han skrek åt dem förstod jag.

Min lill bil har vi lagat för massor av pengar under fjolåret, för den är en gammal veteranbil som had stått i evigheter och när jag började köra den varenda dag, så var det ju det ena med det andra som dök upp. Förutom det säger hundkojedoktorn att jag haft extrem otur med vissa grejor.

Nu har han satt en lånemotor i den och håller på med en total motorrenovering, vilket betyder att jag har en ny motor i den när han är klar. Det kostar 20 tusen spänn...
    Men då är det en mycket välgenomgången liten bevarad veteranbil jag har.

Varför idioten inte skaffat en nyare större bil? Ja, TRO inte att ingen sagt det to my face ett ANTAL ggr.
    Men, när jag skaffade den, var det inte alls så att jag skulle köra den mycket, mer bara här hemmavid. Mest istället för en moped, för den här har ju tak och så...och var billigare dessutom.

Förutom det hade vi en sådan här bil när jag var liten, och jag har alltid sagt att jag SKA ha en sådan igen en dag.
    Envis? var får ni det ifrån?
    Så fick jag jobb som krävde bil och då trodde jag väl att det gick att fixa till den här, lite i taget. Nu har vi gjort det där lilla i taget, alltihop på två år.
    Eller, hundkojedoktorn har, så billigt blev det inte..

fast, alla grannar och bekanta som HAR köpt nyare mer moderna bilar har då f*n nte kommit undan billigt de heller när de lagat... Det är mycket bökigare att laga de nyare, för det är så mkt el och dataskit i dem.

Nu är felet att batteriet hade dragit helt slut, för sambon hade kört den och han är inte van att slå av lyset manuellt..
    Vi får köpa en batteriladdare, sedan ska det vara lugnt.

Oj, vilken bil-utläggning det blev nu då helt plötsligt....

• lanovia 08

Bara så att ni inte tror att jag ignorerar er helt. Har fokuserat på att få något gjort här på jobbet och i privatlivet, därav total tystad från mig de senaste 24h.

Mitt humör är lika nere som igår. Just nu känner jag mig bara allmänt less och deppig över allt o inget.

Ninnis, vad jobbigt. Men som sagt ett svagt streck är också ett streck. Återstår bara frågan om det är ett streck. Men förhoppningsvis. *håller tummarna*
    När min mens var sen för 2 mån pratade jag med en barnmorska o på henne lät det som kunde ta ett tag innan man fick ett streck. Hennes råd var att man skulle lugna sig en vecka o sedan testa igen (den som ni lyckas hålla sig så länge)

Blommis, vilket elände. *Skickarensuperstorkram*

• Hvidbrud

Oj oj oj vad har det hänt grejjer här, bara föra tt man är borta en helg!
    Ninnis: när vi testade första ggn (BIM) var det ett jättejättejätte svagt streck... Två dagar senare var det ett betydligt starkare sträck. Jag har en bra känsla med ditt lilla sträck... *sånyfikenattjaghållerpåattspricka* Typ.

Ska läsa om blommis dag efter nästa klient... Men det låter ju helt tokigt bara det man läser idag!

Har förresten fått UL idag igen pga en läkarstuderande. Så idag har bebisen vinkat och sprattlat! Så söööt!!!

• passionsblomman

*kramar lanovia allt jag kan!*
    Faktiskt är jag själv ändå rätt glad mitt ialla konstigheter och trots ekonomisk katastrof för närvarande...

Vi fick hem ena bilen, den andra kom in på vrkstan och vi fick en lånebil så länge. sonen är ok och jag har promenerat, som jag lovat mig själv. Diskat med för den delen.

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-03-03 16:29:17 följande:
    Nu bakar jag bröd!!! *hoppas att det blir bra!*
    *sitteroväntarpåblommisnybakadebröd....dreglar....*
  • passionsblomman

Hihi, det är en sån där påse med mjölblandning, så man bara ska ha i det i degvätskan. Hoppas verkligen det blir bra, jag bakar aldrig bröd nästan! Har inte nån assistent, utan fick köra med degkrokarna nu...

• Ninnispinnis

*väntar också på en skiva nybakt blomissbröd med smör och ost som smälter, dreggel dreggel...*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)