• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Hvidbrud

Ankan: Oj jag har varit i mammabyxor i äver 1½ månad...
    Visst åär det härligt att ligga och spekulera! Min man ärmörk, så det blir nog flest av hans gener som kommer igenom, tror jag.

Ingenjören: Oljelukt kan inte vara bra för bebben... Inte konstigt du mår apa... Är det inte lite konstigt hur många minnen som dyker upp från "forntiden". Tror man rensar ut jätte mycket psykiskt. Oj vad jag var arg på min mamma inatt... Drömde att hon var helt dum och självupptagen och knep mig i sidan. Jag vaknade av att jag skällde ut henne i sömne. JAg har börjat prata i sömne förresten. Hur märkligt käns inte det?!

• Ankan80

Ja, det hade jag nog också varit tvungen att ha om jag inte haft dessa två par som är låga och lite stretchigare.....

Hvidbrud skrev 2009-03-05 15:22:47 följande:
    Ankan: Oj jag har varit i mammabyxor i äver 1½ månad... Visst åär det härligt att ligga och spekulera! Min man ärmörk, så det blir nog flest av hans gener som kommer igenom, tror jag.Ingenjören: Oljelukt kan inte vara bra för bebben... Inte konstigt du mår apa... Är det inte lite konstigt hur många minnen som dyker upp från "forntiden". Tror man rensar ut jätte mycket psykiskt. Oj vad jag var arg på min mamma inatt... Drömde att hon var helt dum och självupptagen och knep mig i sidan. Jag vaknade av att jag skällde ut henne i sömne. JAg har börjat prata i sömne förresten. Hur märkligt käns inte det?!
  • Hvidbrud

Hade en liten utseendekris igår... fet, cellulitig och svullen och inga former alls. Jo, jätte tuttar och "ölmage" och fetelår och röv (ingen skjärt eller gump längre. den är en röv) med apelsinhål i... Suck... Jag som brukade ta min kropp lite mer alvarligt, nu har jag bara övergivit den i bebisens vold. Suck...

• passionsblomman

Nehej du! För det har jag lärt min son! Jag sa : "det ska du ha klart för dig att barn har små rumpor, mammor har fina stjärtar och BARA pappor har en RÖV. Glöm aldrig det! "

Så, det kan du omöjligt ha, för då har jag ju ljugit för min son och jag ljuger ju ALDRIG!

Hvidbrud skrev 2009-03-05 15:44:04 följande:
    Hade en liten utseendekris igår... fet, cellulitig och svullen och inga former alls. Jo, jätte tuttar och "ölmage" och fetelår och röv (ingen skjärt eller gump längre. den är en röv) med apelsinhål i... Suck... Jag som brukade ta min kropp lite mer alvarligt, nu har jag bara övergivit den i bebisens vold. Suck...
  • Ankan80
    ...håller med dig!
    passionsblomman skrev 2009-03-05 15:49:19 följande:
    Nehej du! För det har jag lärt min son! Jag sa : "det ska du ha klart för dig att barn har små rumpor, mammor har fina stjärtar och BARA pappor har en RÖV. Glöm aldrig det! "Så, det kan du omöjligt ha, för då har jag ju ljugit för min son och jag ljuger ju ALDRIG!
  • Ankan80

Jag hade en kroppskris förra veckan om man kan kalla det så....kännde mig som hundra år.....knäna gjorde ont och jag trodde jag hade foglossning.....

det var då jag köpte mig en motionscykel och allt känns betydligt bättre! Känner nästan för att ut o springa en runda

Vad jag vill säga är att det går i vågor sånt där....gravid eller ickegravid....

Min man sa "du får ju lov att va tjock för du är ju gravid"

Hvidbrud skrev 2009-03-05 15:44:04 följande:
  • Hvidbrud

Ja, det tycker jag också för det mesta, men jag behöver ju inte vräk i mig bara för det, och glömma allt vad motion heter... Simning måndag. punkt slut.

Vad duktig du är ankan med motionscykel och allt!

Passion: Ok, en gropig sjärt då... Tror jag ska lära mina barn den sanningen också! Men min man har ingen röv.. han har en sån fin gump.. han kan bli hur mullig som helst, mn hans enda är altid fast och fin. är det inte fuskigt? eller tur för mig kanske!

• ingenjörsbruden
    Jag har fortfarande mina vanliga byxor!!!!
    Dock inte knäppta!!
    Har bara köpt ett par mammabyxor men köpte då osså en sorts tubtopp som döljer att byxorna är uppknäppta...

Gropig rumpa = kesorumpa

Jag måste få ordning på min träning osså....måste komma ut o promenera mer.....pluss att jag måste få mer frisk luft.

Är osså lite less på min mage.....den är så liten så att jag ser bara tjock ut om magen.....längtar tills den blir mer synlig o inte detta mellanläge....

Blommis: Bra sagt!! O du ljuger ju aldrig!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)