• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • lanovia 08

Det gör vi båda två. Vi är båda mycket för att hitta på saker. Vem som den här gången först kläckte idén det vet jag inte, kan har varit vem som. Den här gången blev det han som bokade restaurang och köpte biobiljetter. Kunde lika gärna varit jag.

Vi är nog löjligt mycket för att göra saker tillsammans. Läste här för ett tag att några av ni tjejer var de som planerade och stog för inköp till hus o sådant. Här görs det i enan trupp kommer inte på frågan att den ena skall åka iväg själv o göra det. Lite roligt hur olika alla är.

ingenjörsbruden skrev 2009-03-07 17:41:06 följande:
    *ASG* Traktorer o BT-galningar med huvudet i toalettstolar!!!DET kallar jag fredagsdiskussioner!!! BLOMMOR!!! Åhhh va gulligt!! Def MÅNGA plusspoäng!Vem av er bokar in bio o restaurangbesök? Dvs tar upp ämnet o så? Lite nyfiken!
  • lanovia 08

Nu tror jag ÄL har passerat. Så nu är det bara att invänta den långa dryga väntan...
    Fast idag har jag nästa börjat undra om jag vill ha barn. Våran hund har lyckats spy ner mer eller mindre hela däribland två mattor. När vi låg på knä o torkade upp eländet så frågade jag oss om vi verkligen vill ha barn. Lär ju bli mer spyor att torka då...

• passionsblomman

Inte såna äckliga som hundars! Ääääk!

lanovia 08 skrev 2009-03-08 12:16:02 följande:

Nu tror jag ÄL har passerat. Så nu är det bara att invänta den långa dryga väntan... Fast idag har jag nästa börjat undra om jag vill ha barn. Våran hund har lyckats spy ner mer eller mindre hela däribland två mattor. När vi låg på knä o torkade upp eländet så frågade jag oss om vi verkligen vill ha barn. Lär ju bli mer spyor att torka då...
  • Ninnispinnis

Men, Blommis..... Du ska kanske ta ett test, bara för att vara heeeeelt säker...?

• lanovia 08

Det får vi hoppas!

passionsblomman skrev 2009-03-08 12:17:53 följande:
    Inte såna äckliga som hundars! Ääääk!lanovia 08 skrev 2009-03-08 12:16:02 följande:
  • passionsblomman

Ja kanske det! Jag drömde inatt igen att jag var gravid!!

Men, det är nog bara den där undersökningen och utredningen som närmar sig som spökar i mitt undern´medvetna, i kombination med den där längtan och önskan..

Ninnispinnis skrev 2009-03-08 16:23:29 följande:
    Men, Blommis..... Du ska kanske ta ett test, bara för att vara heeeeelt säker...?
  • ingenjörsbruden

Lanovia: Inköp till hus...kakel, klinker, möbler osv gör vi gemensamt....rätt lätt iofs då vi har ruggigt lika smak!
    Men det där med datum osv....maken är kass!! Han skriver in påminnelser i sin mobil....dock påminner den oftast försent....så då har jag redan hunnit säga "Grattis"!
    Tror att han släpper kontrollen här hemma....planerar o strukturerar massor på sitt jobb....så hålla koll på saker kan han defintivt!

Nåja....man ska inte skämma bort männen för mkt med att sköta för mkt....tex att alltid ha koll på vad som ska handlas.....det är bäst om båda har koll eller hjälps åt.

Hundspyor är def MKT VÄRRE!!! *URK*

Blommis: Var det samma dröm igen? Spännande!!

Idag är jag på mkt bättre humör.....har kommit ur mitt lilla tråkiga depp...Fast Jonny Depp är ju inte tråkig.... *hahaha*
    Tror vändningen kom när jag insåg att magen syns mer o ser mer ut som en bebisbärarmage istället för bara fet o pluffs!

• passionsblomman

Bara för det så var jag ju löjligt nog tvungen att slösa ett test nu bara för det...NEJ flickor, det är inte en bebis där än...Jag kanske är med en alien!

Eller har ätit av Hvidis Taccos

Idag har jag råkat bli kvar hos sonens kopis som jag skjutsade till. mamman och jag satt och snackade urlänge, och då berättade jag om det här med bebisförsöken. Hon och hennes man har adopterat sina två barn, så hon förstod ju en hel massa utan att jag måste förklara så mycket. Faktiskt skönt att prata lite med ngn irl också, för d fletsa vet bara att jag är arbetslös och har drömmar om att starta eget, så det blir ofta frågor om det, medan det jag bär inom mig ju till stora delar är tankar runt detta med bar och utredningar.

Kanske inte så konstigt att man inte ligger på som en igel med peppiga jobbsökarbrev mitt i allt det här OCKSÅ. Det hade varit rätt skönt om jobbet var "det gamla vanliga" medan man håller på med det här andra... Så det var skönt att prata av sig lite!

• lanovia 08

Injengöris vad skönt att du mår bättre idag! Glädjer mig.

usch varje gång ni nämner spyor här idag så ser jag bara den stora högen som låg på mattan. *urk* Jag överdriver inte om jag säger att det var hela frukosten och lite till. Förlåt infon. huvva! Både jag och maken stog ett bra tag o bara stirrade på den, försökt liksom förstå hur det var möjligt.

Blommis vad skönt att prata med någon. Det behövs ibland. Jag har varit nära att ventilera ut min frustration många gånger.

Idag har allt mitt lugn flygit åt pipan. Jag tycker inte alls att det är ok att vänta på bebis. jag vill ha NU!!!! Oavasett om det innebär att torka spyor dagarna i ända.

• passionsblomman

lanovia 08 skrev 2009-03-08 19:43:08 följande:

Idag har allt mitt lugn flygit åt pipan. Jag tycker inte alls att det är ok att vänta på bebis. jag vill ha NU!!!! Oavasett om det innebär att torka spyor dagarna i ända.
    Hihi! Förlåt att jag skrattar! jag vet ju hur du känner, men det där med spyorna...hihihi!

Ja, jag tycker vi bestämmer NU och inte SEN!!!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)