• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Oj! *Skickarocksåenjättebamsestyrkekram* till passionis.

Bra att han trodde på dig! MEN antagligen en sån som hatar arbetslösa.

• Ninnispinnis

Lanovia, påminner om inlägg 1364, på sidan 137 i förra tråden:

"Helt rätt! Jag har också lugnat ner mig otroligt mycket. Orkar liksom inte riktigt bry mig just nu. Självklart hoppas jag att det tar sig men är heller ingen katastrof om det tar några månader till. Ni har fått mig att inse att jag inte håller på att nå Bäst före datum när det gäller att skaffa barn.
    Alltså skulle det inte ta sig innan juni så är det ingen katastrof, tråkigt ja, men då är det bara att söka hjälp."

*kram och jag vet hur det känns*

• Ankan80

Jag blir ju också snart arbetslös och måste i värsta fall vara det i 5 månader. Jag är van att göra saker så jag kommer nog klättr på väggarna alt. bli en riktig soffpotatis

Söker ju de jobb jag tycker är lämpliga, även de som inte jag är utbildad till. Går väl inte jättebra. Hela min bransch är det stiltje i.
    Dock kunde jag fått ett skötselarbete, men är väl inte helt lyckat nu när jag är gravid. PLus att det var ett säsongsarbete.
    Blev dock jätteglad att jag blev utvald

Skall träffa en person från Trygghetsrådet så får se om han kan hjälpa mig.

Gud vad jag babblar...

• Ore

Hallå allihop!

Skönt att Ninnis tar det med ro, men hoppas, hoppas att det blir ett positivt resultat snaaaart.

Passionsblomman: Sådär borde inte läkare få bete sig! Tyvärr är man ju ganska sårbar när man är hos läkaren, och även om man normalt sett kan svara för sig så är det inte helt lätt i den situationen. Men precis som de andra säger så vet du nog bättre än läkarna vad som orsakar din stress, och vad som skulle hjälpa mot den.

Och apropå ingenting, så hade jag BIM igår, men ingen mens. Och eftersom jag är litet otålig så testade jag, och dra på trissor - testet visade gravid!

• lanovia 08

VAddå appropå ingenting!!??? Appropå allt underbart i världen menar du väl!?? GRATTIS!!!!! Vad roligt.

Och eftersom jag alltid glömmer detta måste jag fråga, på vilken gång tog det sig?

Ore skrev 2009-03-10 08:55:48 följande:
    Hallå allihop!Skönt att Ninnis tar det med ro, men hoppas, hoppas att det blir ett positivt resultat snaaaart. Passionsblomman: Sådär borde inte läkare få bete sig! Tyvärr är man ju ganska sårbar när man är hos läkaren, och även om man normalt sett kan svara för sig så är det inte helt lätt i den situationen. Men precis som de andra säger så vet du nog bättre än läkarna vad som orsakar din stress, och vad som skulle hjälpa mot den. Och apropå ingenting, så hade jag BIM igår, men ingen mens. Och eftersom jag är litet otålig så testade jag, och dra på trissor - testet visade gravid!
  • Ore

Gång nummer 6 Apropå vilken aktivitet som fordras, eller nåt...

Har fortfarande inte riktigt tagit in det helt. Och maken undrar om det går att lita på testet

• lanovia 08

*ohlalalalBINGO*
    Ignorerar detta inlägg så gott jag kan.

Ninnis, den påminnelsen kan jag nog behöva just nu. Jag står fortfarande för varenda ord där. Det är ingen panik. Men just nu tycker jag ändå att det kunde vara dags snart. Har tappat räkningen men tror vi är på 10e försöket. *suck*

Men gläjer mig åt Ore just nu. Tjoho!

Ninnispinnis skrev 2009-03-10 08:13:37 följande:
    Lanovia, påminner om inlägg 1364, på sidan 137 i förra tråden: "Helt rätt! Jag har också lugnat ner mig otroligt mycket. Orkar liksom inte riktigt bry mig just nu. Självklart hoppas jag att det tar sig men är heller ingen katastrof om det tar några månader till. Ni har fått mig att inse att jag inte håller på att nå Bäst före datum när det gäller att skaffa barn.Alltså skulle det inte ta sig innan juni så är det ingen katastrof, tråkigt ja, men då är det bara att söka hjälp."*kram och jag vet hur det känns*
  • Ankan80

GRATTIS ORE!!!!!!!!!!!!!!!!!

Va roligt! Det är ju absolut inte bara "ingenting"

Ore skrev 2009-03-10 08:55:48 följande:
    Hallå allihop!Skönt att Ninnis tar det med ro, men hoppas, hoppas att det blir ett positivt resultat snaaaart. Passionsblomman: Sådär borde inte läkare få bete sig! Tyvärr är man ju ganska sårbar när man är hos läkaren, och även om man normalt sett kan svara för sig så är det inte helt lätt i den situationen. Men precis som de andra säger så vet du nog bättre än läkarna vad som orsakar din stress, och vad som skulle hjälpa mot den. Och apropå ingenting, så hade jag BIM igår, men ingen mens. Och eftersom jag är litet otålig så testade jag, och dra på trissor - testet visade gravid!
  • Ninnispinnis

GRATTIS ORE!!!! Hur har du mage att smyga in det på slutet i inlägget så där i förbifarten, helt utan smileys eller nånting?!

Slänger in ett par stycken åt dig

• Hvidbrud

Åh!!!! Jihuuuu!!! GRATTIS!!! Vad roligt!!
    Den blivande pappan kan du hälsa att ett plussresultat kan inte visa fel... Hi hi!!! Så himla härligt!
    Hur mår du?

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)