• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • lanovia 08

Ojdå, det gick ju snabbt för den hissen att komma ända upp. Men vad skönt att den gjorde det. Fick han namnet då?

Ja vi får väl hoppas att det tar sig någon gång. Men just nu är jag djupt nere i misstron. Vi vore ju inte de första som förblir barnlösa. Gah, vad har hänt med mitt lugna jag???

passionsblomman skrev 2009-03-11 13:31:04 följande:
    NU har min sambo kommit på hur knäpp läkaren var häromdagen!Så han ringde hem och skulle ha namnet på honom...Snacka om att behöva tääääänka innan han får ihop det i skallen Lanovia: Klart det kommer att ta sig!!!
  • Ankan80

Va tråkigt med negativt Ninnis! Men bättra att veta så man kan gå vidare o inte grubbla!
    *kram*

• Hvidbrud

Trist Ninnis; jag som tyckte att det kändes som om det var nått...
    nästa gång!

• ingenjörsbruden

Jenny: Blåskatarr?! Usch o fy!! *kryapåsigkram*

Ankis: Gråa hår? Ojojoj! Va intressant att det finns teorier om att grav på verkar.....
    Fråga från lekman till expert.....har tänkt plantera förra årets mästerrabatt (Torsten Wallin)....Visst ska man utgå från väderstrecken o justera rabatten/växterna efter det?
    Förstår du hur jag menar??

Hvidis: Vilken sötis-bula du har!! Fladdret är svårt att känna om man har ätit kål osv.... Men det är så härligt med fladdret!!!!

lanovia: efter regn kommer solsken.....det är alltid mörkast innan gryningen.....Förstår att du känner så....det kommer att ta sig....frågan är bara när.....
    VUL är vaginalt ultraljud

Blommis: Nääää va söt han är...dock liiiiite lång startsträcka!!

Ninnis: Va tråkigt även om det var förväntat.....måste vara ett tidigt mf isådanafall.....ja gå o gör ett VUL o får läget kollat "där nere"...vissa saker kan ju bara upptäckas med VUL.

Har idag farit runt som en skottspole.....har alldeles för mkt att göra o alldeles för lite tid....suck!!
    Men det är väl bara bra att kunna jobba in lite tid....övertid får vi inte jobba som läget är.....
    Magen börjar synas mer o mer nu....är dock lite i en gråzon tycker jag.....ser jag ut att vara enbart småfet eller ser jag gravid ut....
    Fladderbuset, maken o jag brukar mysa i soffan efter maten...då brukar det vara full rulle o maken smeker magen o myser!!

• Hvidbrud

Naah! Fladderbuset! Jaghjärtarfladderbuset!

Jag har hittat choklad.... *storleendesmedchokladrunthelamunnenochpåfingarnaheltutanskamikroppen*

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-03-11 16:26:05 följande:
    Naah! Fladderbuset! Jaghjärtarfladderbuset!Jag har hittat choklad.... *storleendesmedchokladrunthelamunne nochpåfingarnaheltutanskamikroppen*
    *studsarivägojoinarHvidischokladorgiemedMINSTlikamktchokladiansikteohänder* NamNam!!
  • passionsblomman

Jo, han fick namnet, jag var nyvaken...
    ..sedanvaknade jag till och ringde upp och undrade förskräckt vad ahn skulle ha namnet till och om han tänkt mordhota karln.
    "Ja" sa han bara då...

Jag sa att det ju är rörande att han får lust att säga ifrån, men att det är hundra gånger viktigare för mig att han iallafall förstår mig.(och ffa inte håller MED läkaren)
    Jag tror det är bättre att jag lugnt säger min mening till läkaren än att han blir mordhotad....

• lanovia 08

Hur går det Ankan, är de grå håren borttrollade nu? Var verkligen nytt för mig också att man kan få grått hår av graviditet. Kanske lika bra att det inte tar sig för oss.

Fladderbuset... sött smeknamn.

Visst är det förmodligen som ni säger, tids nog tar det sig. Men det finns ju inga garantier för det. Alla kan ju faktiskt inte bli gravida.

Ingenjöris det mottot brukar jag också leva efter, efter regn...
    Och jag vet ju att det är så. Jag måste bara igenom ett rejält hällregn först.

Blommis lyckades du hindra honom från att ringa då? Tror nog också att det är bäst om läkaren slipper mordhot.

• lanovia 08

Har bakat morotskaka ikväll. Någon som vill ha? *bjuder runt*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)