• Jojjo82

Jag lånar ut...

Jag har nu varit på Ikea och handlat på mig snuskigt mycket prylar inför bröllopet och jag kom att tänka på att detta nog bara kommer att användas en gång om jag inte hittar någon som vill låna grejerna till sitt bröllop! Tänkte därför starta en tråd för gratis uthyrning av använda men ej förbrukade bröllopsgrejer.
    Så detta är vad jag har som vem som helst här inne får låna gratis mot att ni själva hämtar och lämnar tillbaka grejerna:

Hämtas i Örnsköldsvik:

78 champagneglas
    35 beiga tallrikar
    14 vita lakan
    36 värmeljushållare

Så, nu är det ER tur att värna om era medbrudars ekonomi och miljön!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-18 13:37
    Jag reserverar mig för eventuella förluster av grejerna, då vi tänkte ha ett sjujäkla party!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-26 20:05
    Vad underbara ni är tjejer! Vilket gehör för tråden Hoppas att ni fortsätter lägga ut era bröllopsgrejer för utlåning! KRAM!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 09:09
    www.delarmedmig.se

• Svar på tråden Jag lånar ut...
  • aalexandra

Vilken tråd, åker genast ner i favoriter.. Än har jag inte shoppat på mig en massa, men det jag kommer handla kan jag verkligen tänka mig att låna ut sen, men det först efter 25 juli..
    erika26, hade du ikealakan? hur många? Jag hade tänkt mig sånna som stolsöverdrag (med något snyggt band knutet runt) och kan man låna på sig ett gäng o slippa köpa alla vore det toppen..
    Åhh, detta är nog min nya favorittråd, jojjo82 du är en pärla som bara kommer på detta. Fantastiskt!

• Glimta

Hej hej! Finns det någon i Örebro-trakten som har grejer att låna ut?? Allt möjligt är av intresse, glas, porslin, dukar.. You name it! Vore kanon!

• erika26

aalexandra Nopp, jag har bara placeringskorthållare!

• aalexandra

Nej men förlåt, så går det när man ska göra flera saker samtidigt.. Frågan var ju menad till soon and very soon..

erika26 skrev 2009-03-26 22:13:17 följande:
    aalexandra Nopp, jag har bara placeringskorthållare!
  • Kallemero79
    Tindragull skrev 2009-03-26 09:19:07 följande:
    Den här tråden är ju toppen!Gifter mig i maj och kommer efter det att ha till utlåning:15 vita IKEA-lakan20 st värmeljushållare3 gröna "flaskvaser" från ikeaEn bunte hårnålar med pärlaFår återkomma efter bröllopet och komplettera listan...Finns i Halmstadområdet.
    Hur ser dina hårnålar ut? Jag är ute efter hårnålar med pärla, kan man låna är ju det ännu bättre! Bor i Hstd
  • ElinPierre

Till hösten finns jag i Örebro och innan dess finns min svärmor där, så logistiken skulle kunna funka!
    Efter 9 maj har jag några (vet inte riktigt hur många än..) bubbelglas (typ 50), rödvinsglas (30 kanske), IKEAlakan, gröna vatten/vinflaskar, enkla ikealjuslyktor, hängande oglamorösa (men fina enligt mig!) lyktor som jag gjort av ståltråd och sylt/barnmatsburkar.... Och kanske lite annat smått och gott!

Glimta skrev 2009-03-26 21:14:06 följande:
    Hej hej! Finns det någon i Örebro-trakten som har grejer att låna ut?? Allt möjligt är av intresse, glas, porslin, dukar.. You name it! Vore kanon!
  • Humlan66

Ja vilken bra tråd- jag återkommer då jag har ngt att låna ut.Har inte köpt på mig något ännu då vi inte vet vart vi skall hålla till

• Pingst09

Jag har just insett att ljusen jag ska ha på dukiningen har 80 (!) timmars brinntid. Vad ska jag göra med 14 mörklila blockljus med 73 timmars brinntid kvar på varje efter bröllopet?!?

• Pingst09

Vinkaraffer är jag också ute efter

majsan3 skrev 2009-03-26 11:48:26 följande:
    vilken bra tråd.. Jag är ute efter vin karaffer.. skriv gärna om ni har några.. Håller på att jag a hos släkt o vänner..
  • Diz
    Tindragull skrev 2009-03-26 09:19:07 följande:
    Den här tråden är ju toppen!Gifter mig i maj och kommer efter det att ha till utlåning:15 vita IKEA-lakan20 st värmeljushållare3 gröna "flaskvaser" från ikeaEn bunte hårnålar med pärlaFår återkomma efter bröllopet och komplettera listan...Finns i Halmstadområdet.
    Om du har kvar delar av ovanstående 2010 så är jag absolut intresserad av att låna.

Vi kommer förövrigt ha sjuuuuukt mycket galej-ljushållare då vi kommer att ha både blommor och ljus i sådana. i övrigt vet jag inte riktig hur det kommer att se ut, men jag kompletterar såfort jag vet (e ju dock ett tag kvar till mitt bröllop).

helsingborg/bjuv finns vi i förövrigt.
Svar på tråden Jag lånar ut...