• Jojjo82

Jag lånar ut...

Jag har nu varit på Ikea och handlat på mig snuskigt mycket prylar inför bröllopet och jag kom att tänka på att detta nog bara kommer att användas en gång om jag inte hittar någon som vill låna grejerna till sitt bröllop! Tänkte därför starta en tråd för gratis uthyrning av använda men ej förbrukade bröllopsgrejer.
    Så detta är vad jag har som vem som helst här inne får låna gratis mot att ni själva hämtar och lämnar tillbaka grejerna:

Hämtas i Örnsköldsvik:

78 champagneglas
    35 beiga tallrikar
    14 vita lakan
    36 värmeljushållare

Så, nu är det ER tur att värna om era medbrudars ekonomi och miljön!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-18 13:37
    Jag reserverar mig för eventuella förluster av grejerna, då vi tänkte ha ett sjujäkla party!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-26 20:05
    Vad underbara ni är tjejer! Vilket gehör för tråden Hoppas att ni fortsätter lägga ut era bröllopsgrejer för utlåning! KRAM!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 09:09
    www.delarmedmig.se

• Svar på tråden Jag lånar ut...
  • ElMac
    Pingst09 skrev 2009-03-28 15:19:46 följande:
    Jag har just insett att ljusen jag ska ha på dukiningen har 80 (!) timmars brinntid. Vad ska jag göra med 14 mörklila blockljus med 73 timmars brinntid kvar på varje efter bröllopet?!?
    Tända nästa gång de är earth hour :D ;)
  • ElinPierre

Eller ha din egen earth hour, 1 gång i månaden..

ElMac skrev 2009-03-28 23:38:16 följande:
    Tända nästa gång de är earth hour :D ;)
  • SagansMamma

Åh vilken härlig tråd!!! Verkar vara några som har IKEA lakan att låna ut... Hur många pratar ni? Och var bor alla? :)

• TinkieWinkie

Efter 4 juli finns typ 15 IKEAlakan att låna i Göteborg.

Ev ett gäng till 80 stolar med, ska bara prova idén först

• Pingst09

Så efter ett år har har 14 blockljus med 61 timmar kvar på varje då?!? Vet inte vad jag tänkte när jag köpte så stora ljus, men men, nu är det gjort...
    14 blockljusfat, JOKER från IKEA har jag också...

ElinPierre skrev 2009-03-29 07:38:12 följande:
    Eller ha din egen earth hour, 1 gång i månaden..
  • Achintya
    TinkieWinkie skrev 2009-03-29 10:13:59 följande:
    Efter 4 juli finns typ 15 IKEAlakan att låna i Göteborg.Ev ett gäng till 80 stolar med, ska bara prova idén först
    Hej vi vill ev. gärna låna lite lakan =) vi bor också i göteborg och gifter oss 19 september.
    Har än så länge köpt ett lakan för att kunna provduka och se hur det ser ut.
  • TinkieWinkie

Då reserverar jag den helgen för er

Reserverar mig också för ev vinfläckar, men de kan jag rapportera in den 6 juli

Achintya skrev 2009-03-29 11:18:54 följande:
    Hej vi vill ev. gärna låna lite lakan =) vi bor också i göteborg och gifter oss 19 september.Har än så länge köpt ett lakan för att kunna provduka och se hur det ser ut.
  • lillabruden

här har ni en sykunnig som erbjuder hjälp med småfix om det behövs Kan även sy väskor, ringkuddar m.m om det skulle vara nått. Men jag står då inte för materialet.....

har ingen aning om vad som jag kan låna ut för jag vet inte vad folk behöver
    Bor i Malmö trakterna!

• TinkieWinkie

men åååh, du skulle behövas här..

Hallå! har vi någon lillabruden i göteborgstrakten *ropar och lockar*

lillabruden skrev 2009-03-29 11:26:44 följande:
    här har ni en sykunnig som erbjuder hjälp med småfix om det behövs Kan även sy väskor, ringkuddar m.m om det skulle vara nått. Men jag står då inte för materialet.....har ingen aning om vad som jag kan låna ut för jag vet inte vad folk behöver Bor i Malmö trakterna!
  • lillabruden

vad behövs? Kanske jag kan hjälpa ändå?

TinkieWinkie skrev 2009-03-29 11:29:09 följande:
    men åååh, du skulle behövas här..Hallå! har vi någon lillabruden i göteborgstrakten *ropar och lockar*
Svar på tråden Jag lånar ut...