• Jojjo82

Jag lånar ut...

Jag har nu varit på Ikea och handlat på mig snuskigt mycket prylar inför bröllopet och jag kom att tänka på att detta nog bara kommer att användas en gång om jag inte hittar någon som vill låna grejerna till sitt bröllop! Tänkte därför starta en tråd för gratis uthyrning av använda men ej förbrukade bröllopsgrejer.
    Så detta är vad jag har som vem som helst här inne får låna gratis mot att ni själva hämtar och lämnar tillbaka grejerna:

Hämtas i Örnsköldsvik:

78 champagneglas
    35 beiga tallrikar
    14 vita lakan
    36 värmeljushållare

Så, nu är det ER tur att värna om era medbrudars ekonomi och miljön!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-18 13:37
    Jag reserverar mig för eventuella förluster av grejerna, då vi tänkte ha ett sjujäkla party!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-26 20:05
    Vad underbara ni är tjejer! Vilket gehör för tråden Hoppas att ni fortsätter lägga ut era bröllopsgrejer för utlåning! KRAM!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 09:09
    www.delarmedmig.se

• Svar på tråden Jag lånar ut...
  • ElMac

Finns de någon i norr, mellan umeå och luleå, som har stolsöverdrag att låna ut?

• MimmiMama

Någon i Närke Värmland eller Göteborgtrakten som har något att låna ut runt den 18 juli?

• sarahl

då var det ju samma dag tyvärr

Jojjo82 skrev 2009-03-31 18:18:03 följande:
    Hon gifter sig den 8/8, så jag gissar att hon vill hämta dem några dagar innan och lämna tillbaka dem nån dag efter.
  • ElinPierre

Jag kommer att a några dukar (15 lakan ca), gröna flaskor, en hög med de billiga billiga ljuskopparna från IKEA, lite rödvinsglas och en hög med champagneglas... Och säkert lite annat smått och gott!
    Bor i norraste Värmland, möjligheten finns nog att få ner grejer till Örebro också...

MimmiMama skrev 2009-03-31 18:43:45 följande:
    Någon i Närke Värmland eller Göteborgtrakten som har något att låna ut runt den 18 juli?
  • lillabruden

tjohej!

efter den 25juli iår kan jag låna ut gröna rosblad (tyg), 5 ljus gröna runda vaser från ikea och en röd matta 16 lång
    Jag har även en underkjol.
    Malmö trakten..

Påminner om att jag erbjuder lite syservice.. men jag betalar inte för material om jag inte redan har hemma.... jag kan sy väskor m.m jag syr utan mönster men kan sy kläder oxå..ger mig dock inte på en brudklänning

• Tindragull

Ah! Lite OT i den här tråden men... Du som är en hajjare på att sy... Jag fick lite tyg med min klänningsförsändelse och tänkte att jag kanske kan göra en enkel "brudpåse". Så fint när det matchar ju...
    Har du nåt tips om nåt enkelt man kan sy? Där är inte så mycket tyg, en trekant i samma gröna färg som broderierna på min klänning på 78*76*103("diagonalen") cm och sen en remsa vitt tyg som är 8 cm brett och 5 meter lång ca. Har även vita pärlor som jag skulle kunna sy på.

lillabruden skrev 2009-04-02 09:09:10 följande:
    tjohej!efter den 25juli iår kan jag låna ut gröna rosblad (tyg), 5 ljus gröna runda vaser från ikea och en röd matta 16 lång Jag har även en underkjol.Malmö trakten.. Påminner om att jag erbjuder lite syservice.. men jag betalar inte för material om jag inte redan har hemma.... jag kan sy väskor m.m jag syr utan mönster men kan sy kläder oxå..ger mig dock inte på en brudklänning
  • Tindragull

Eller om du kanske kunde tänka dig att göra det... Dock lite halvbråttom. Gifter mig 9:e maj...

• TinkieWinkie

Jag hoppas kunna låna ut 80 stolsöverdrag för jag SKA sy såna, nu har jag kommit på hur jag kan få ut 2 per lakan. Ska bara få tummen ur också..

Efter 4 juli Göteborg

MimmiMama skrev 2009-03-31 18:43:45 följande:
  • 20090725

åhhh.... vad blir det för mått på dem???

TinkieWinkie skrev 2009-04-05 19:31:42 följande:
    Jag hoppas kunna låna ut 80 stolsöverdrag för jag SKA sy såna, nu har jag kommit på hur jag kan få ut 2 per lakan. Ska bara få tummen ur också..Efter 4 juli Göteborg
Svar på tråden Jag lånar ut...