• Juli 2010

Fler som har en budget på max 20 000?

Känner mig väldigt ensam när jag kikar runt här. Verkar som att alla har råd med ett bröllop på minst 100 000 och uppåt.

Vi kommer inte lägga så mycket pengar. Vår budget nu ligger på 21 000 och jag gör allt jag kan för att pressa ned den så mycket det bara går. Målet är att hamna på max 15 000, tror dock det antagligen kommer landa på kring 20 000.

Dock vill jag ändå inte kalla det "budgetbröllop", det känns som ett nervärderande ord för de som inte kan slänga en massa pengar omkring sig.

Fler som inte kommer lägga så mycket pengar på bröllopet?

• Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?
  • MulleNuh

Jaa nä jag vet inte.. Om jag ska räkna med ALLT så blir det typ:
    Middag+fest= 30.000:-
    Min klänning/skor/blommor+Mickes kläder= 9000:-
    Inbjudningskorten= 1200:-
    Resan = 10.000:-
    Och antagligen nåt mer... ok 50.000:- ca.

Luucie skrev 2009-04-10 22:45:12 följande:
    En fråga till ALLA:När ni räknar ut er budget tar ni med allt då?Typ provtårtor,resor till tyskland,värmeljus,tandpetare,klister,toakorgar etc ja allt?!Jag tänkte på att vi har gjort som du Mulle och din kille, att vi har köpt lite saker då och då. Och jag minns inte vad allt kostar...Bara här om dagen köpte jag lite band för 200 kr..det kommer jag ju ha glömt bort när jag ska räkna ut vad allt har kostat
  • MulleNuh

just det.. Frisör+löshår+nytt smink
    så 2000:- till.

• giz83

MulleNuh---> men det är väl inte så farligt egentligen..??!! eller?
    det är ju rätt hyfsat för ett bröllop.
    för det är ju inte gratis att ha en så stor fest.
    hur många gäster har ni bjudit?

• Juni2009

Vi har oxå dålig med pengar, så vi köpte en sak varje månad ungefär...
    Hittills har vi betalt ca 20tusen.
    Nu är bara maten, skor till barnen (3st) o mig, dukar, blommor ringar och ett par besök hos sömmerskan kvar att betala för.
    Vecka efter påsklovet ska vi till köpcentrum o köpa skor till barnen som jag hittade i fredags av slump.
    Så jag hoppas jag kan hitta ett par till mig.

Tänker det är examen nu till vår/sommar så det finns många skor att välja på.
    Hoppas på fynd...

Så det känns ok ändå.
    Lite nervöst o hoppas bara att vi hinner hitta allt vi behöver till bröllopet...

• December 2009

Våra utgifter är än:
    Lokalen - 4500
    Min klänning - 1000
    Sambons kläder - 1500
    Alla blommor - 2000
    Maten - Gratis (mamma betalar)
    Tårtan - Gratis (tärnan jobbar med det)
    Smink/hår/naglar - 2000

Så känns bra 11 000 och mesta täckt. Dekorationer lägger vi max 1000 kr på. Spriten blir väl 2-3000 till men täcks upp då folk får betala lite för det i baren Så räknar med att vi egentligen lägger 1000 på drycken.

• giz83

Juni2009--> det kommer ni att göra och ju mer du är ute o tittar desto större chans att du hittar det du söker och kanske t o m en hel del fynd...=)

lycka till tjejen

• Mailskruttan

Nämnen-oj! Nu blev jag riktigt stressad! På ALLVAR! Är ny på tråden och har slösurfat en del och kikat på vad ni pysslar med och plötsligt verkar det som syrran min har rätt (hon är planerare-jag lillayster med orden "det ordnar sig!"): det tar ett ÅR att planera ett bröllop!! Jag har tagit det koolungt tills jag hittade er! Har beställt klänning som kommer 1 månad innan bröllopet 18/7 och bokat präst å kyrka å herrgårdsmiddag, men inga inbjudningskort och inget annat heller.....Mina barn får gå nakna med bara fötter....Och nu känner jag som de flesta här: Öppna butikerna/affärerna/hembygdsgårdarna, strunt i påskledighetn för HÄR SKA PLANERAS BRÖLLOP!!!!! Kan man ringa återbud till hela släkten som kommer om nåra timmar å ska fira påsk????

• December 2009

Jag planerar vårt på lite mer än ett halvår Tycker det räcker.

• Pannesbrud

Jag har följt den här tråden och jag tycker det finns en hel del bra synpunkter. Det jag funderar på, i vårt fall är hur vi skulle kunna dra ner på kostnaderna mer. Vi satte en gräns på 40.000 kr men vill gärna få det billigare. Jag fick klänning, sjal och slöja för 4.500kr. Bådas blommor inkl 2 tärnbuketter och corsage till marshalk kommer gå på ca 3000kr. Är det mkt eller lite? Jag ska försöka hitta en billigare ring, inbjudningskorten och program gör vi själva, vi ska försöka få en släkting till att ta fotona, bekanta ska servera, vi gör maten själva, vi fixar dekoration av lokalen själva och vi kommer få en hel del hjälp frå släkt och vännen. Vi kommer bjuda ca 100 pers och då blir givetvis mat/dryck dyrare. Det som är dyrt för oss är lokalen, den kostar 11000kr från fre-mån och då ingår i princip ingenting, men där vi ska ha festen finns det ingen annan lokal som passar för så stort sällskap eller som passar våra önskemål. Någon som har några bra tips på hur vi kan spara mer?

• Pannesbrud

Jag kanske ska tillägga att bröllopet kommer va i sthlms området.

Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?