• Juli 2010

Fler som har en budget på max 20 000?

Känner mig väldigt ensam när jag kikar runt här. Verkar som att alla har råd med ett bröllop på minst 100 000 och uppåt.

Vi kommer inte lägga så mycket pengar. Vår budget nu ligger på 21 000 och jag gör allt jag kan för att pressa ned den så mycket det bara går. Målet är att hamna på max 15 000, tror dock det antagligen kommer landa på kring 20 000.

Dock vill jag ändå inte kalla det "budgetbröllop", det känns som ett nervärderande ord för de som inte kan slänga en massa pengar omkring sig.

Fler som inte kommer lägga så mycket pengar på bröllopet?

• Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?
  • giz83

just de...skulle säga att jag har precis mailat 3 hembygdsgårdar här i närkommunerna och vill ha svar nu me en gng..men jag vet ju att det är lång helg...men iaf...
    vill veta iaf...=)

så man kan lägga + eller - på budgeten...och då helst -
    för den lokal som vi hade tänkt från början kostar nästan 5 000 kr för hela helgen.
    och kan vi hitta någon som inte kostar lilka mycket så är det underbart.

• MulleNuh

Detta med pris på lokal.. Vår kostar 10.000:- för 7 timmar.. Men då kostar det bara 167:- för en 3-rätters middag. Så det blir itne så dyrt iaf!!

• giz83

oj det var inte en liten slant kan jag inte påstå...
    hur många skulle ni vara?

den lokalen som vi tittat på är för fredag till söndag så det var nog kanske inte så dyrt iaf...=)
    men då kommer vi ju att laga vår egen mat också...

• älskarlivet

Vi betalar inget för vår lokal, det ingår i kuvertpriset. Inkl all dricka (utom den i baren efteråt) kostar kuverten 615 kr/styck tror jag det var.

• Juli 2010

suck... har såklart tillkommit lite saker..

Så nu har budgeten åkt upp till 22 500 :-

Men, men... mycket kan hända än..

• giz83

juli 2010--> det kommer det nog att göra fram tills dagen d...det brukar göra det...
    vår budget ligger just nu på 33 ungefär och vi har sagt max 40 sen har vi inte råd med mer...

• Luucie

En fråga till ALLA:
    När ni räknar ut er budget tar ni med allt då?
    Typ provtårtor,resor till tyskland,värmeljus,tandpetare,klister,toakorgar etc ja allt?!

Jag tänkte på att vi har gjort som du Mulle och din kille, att vi har köpt lite saker då och då. Och jag minns inte vad allt kostar...
    Bara här om dagen köpte jag lite band för 200 kr..det kommer jag ju ha glömt bort när jag ska räkna ut vad allt har kostat

• Juli 2010

giz83 - du har rätt där. Dock får den inte klättra högre för oss, den är redan på bristningsgränsen.

Tur det är lång tid kvar dock så man fortfarande hinner sprida ut kostnaden en del...

• Juli 2010

Luucie - provbak och sådant tar vi inte med i budgeten.

Men i övrigt tar vi med exakt allt. Skriver upp det allt eftersom så man har koll.

• giz83

Luucie-->vi kommer nog inte räkna med provtårtor och så...
    men ljus o tantpetar o sånt som ska användas på vår dag ska räknas in.
    men det blir nog mest de stora sakerna tror jag.

har redan börjat med att små köpa lite, men bockar av i budgeten så man har liite koll iaf...men som sagt, det är inte förrän nästa år så jag har tid på mig...=)

Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?