• Juli 2010

Fler som har en budget på max 20 000?

Känner mig väldigt ensam när jag kikar runt här. Verkar som att alla har råd med ett bröllop på minst 100 000 och uppåt.

Vi kommer inte lägga så mycket pengar. Vår budget nu ligger på 21 000 och jag gör allt jag kan för att pressa ned den så mycket det bara går. Målet är att hamna på max 15 000, tror dock det antagligen kommer landa på kring 20 000.

Dock vill jag ändå inte kalla det "budgetbröllop", det känns som ett nervärderande ord för de som inte kan slänga en massa pengar omkring sig.

Fler som inte kommer lägga så mycket pengar på bröllopet?

• Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?
  • Pannesbrud

Mailskruttan - jag har inte heller börjat planera förrän nyligen. Bröllopet blev helt bestämt först i början på mars, och vi ska gifta oss i mitten på augusti men jag känner mig ganska lugn. Jag tror att det är gott om tid, vi har bestämt det mesta och våra föräldrar har varit hos oss och hjälpt till med att planera mat och dryck. Hade jag börjat planera typ ett år innan så hade jag nog inte kunnat hålla mig...

• Luucie

För oss kommer det att ha gått 9 månader sedan frieriet. Känns lagom. Jag är inte ett dugg stressad bara lite nervös och väldigt längtansfull

• MulleNuh

Ja jag tycker det är helt ok!! För nu har vi ändå inte "snålat" så värst! Har tagit sånt vi gillar osv.
    Det blir ca 50-55 pers..

giz83 skrev 2009-04-11 08:37:52 följande:
    MulleNuh---> men det är väl inte så farligt egentligen..??!! eller? det är ju rätt hyfsat för ett bröllop. för det är ju inte gratis att ha en så stor fest. hur många gäster har ni bjudit?
  • Meria84

Vi har en budget på 10 000:- ungefär.

Ring 3000:-
    Klänning (gåva från mamma)
    Sambons kläder 1000:-
    Fika (gåva från svärmor)
    Sprit 1000-2000:-
    Lokal (gratis genom byförening)
    Hår/smink (syrran fixar)
    Vigselförättare 500:-
    Dekorationer: 1000:-

...sen resten för saker vi glömt. Blir 40 pers och kommer grilla på kvällen, men vad de vill grilla får de ta me sig.

• laris

Oj oj vad man har snålat och snålat. Det är liksom inte bara bröllop man ska spara till utan även en vanlig buffert att ha om något oförutsett skulle ske. Men oavsett hur mycket man än vill och kan lägga ned på sitt bröllop så är jag övertygad om att man ändå kan få ens drömbröllop. Med mindre pengar så krävs det mer planering och framförhållning. Man måste ha tid att jämföra priser.

Själva kommer vi att ta mycket hjälp av våra närmaste i form av tårtbakning, håruppsättning mm. Och vi har varit noga med att göra en budget över vad allt får kosta.

• Juli 2010

Hoppas ni haft en härlig påsk.

Själv sitter jag återigen och funderar på budgeten (känns inte som att jag gör så mycket annat numer )

Den har nu rusat iväg till 22 000. Fortfarande bara preliminära siffror såklart, men det känns lite sådär.

Någonstans ska man nog kunna pressa ner den lite till. Innan något nytt tillkommer...

• Sobeit

Vi sparar in på vissa saker, men annat tycker vi ska få kosta lite. Vi gifter oss en gång i livet och då min far är hjärtsjuk så är det inte säkert att han får uppleva något mer bröllop. Så för mig får ex dekorationerna i festsalen kosta lite och maten vara påkostad. Jag vill att vårt bröllop ska bli något både voi, vår familj och vänner kan se tillbaka på med ett leende på läpparna. Utan att allt blir så himla dyrt, vill säga. Vore ju kul att kunna leva efter bröllopet oxå. hihi

• lyckans lycka

hej! har kikat lite i eran tråd och undrar hur ni gör med maten, serveringen m.m
    har kollat på catering och lite allt möjligt men kommer upp i 30000 för mat lokal serveringspersonal. Hur få ner dom priserna?

• Juli 2010

Sobeit - vi känner så också. Att några saker måste man låta få kosta lite. Men det får samtidigt inte dra iväg för mycket.

lyckans lycka - vi kommer göra vår mat själva. Det sparar man mycket på. Serveringspersonal kommer vi inte heller ha, utan kommer ta hjälp av vänner.

• giz83

lyckans lycka--> ja jag håller med juli 2010...gör ni maten själva så kostar det mer än hälften så mycket för bara maten, och gör ni egen tårta är det samma sak.

och för recept på det kan du alltid kolla på arla.se eller tasteline.se eller ica.se
    där finns massa goa o bra recept.

och har ni buffé så behöver ni inte ha nån som serverar utan kanske bara någon vän som ser till att det fylls på hela tiden...

så ska vi göra

Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?