• Juli 2010

Fler som har en budget på max 20 000?

Känner mig väldigt ensam när jag kikar runt här. Verkar som att alla har råd med ett bröllop på minst 100 000 och uppåt.

Vi kommer inte lägga så mycket pengar. Vår budget nu ligger på 21 000 och jag gör allt jag kan för att pressa ned den så mycket det bara går. Målet är att hamna på max 15 000, tror dock det antagligen kommer landa på kring 20 000.

Dock vill jag ändå inte kalla det "budgetbröllop", det känns som ett nervärderande ord för de som inte kan slänga en massa pengar omkring sig.

Fler som inte kommer lägga så mycket pengar på bröllopet?

• Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?
  • giz83
    Tjena skrev 2009-06-28 23:34:56 följande:
    Vad anser ni, ska tärnorna bekosta sina klänningar själva eller ska man betala dem? Det blir ju några enklare sådana. Jag ska själv också ha någon enklare... finns ju massor av snygga vita klännigar när det är dags för student...! :)
    jag tycker att det är helt ok att de betalar själva...det kommer mina att göra...=)

de ska få ha nått som de själva trivs i och är bekväma i. och sen ska de ha nått som finns i färgtemat. det är det enda som jag har som "krav". men det ´viktigaste för mig är att de ska ha nått som de kan ha användning för senare.

*kärleken är evig*
  • Bettertogether
    Tjena skrev 2009-06-28 16:13:02 följande:
    Det där med att få i present när man fyller år är perfekt... jag fyller 30 i januari så jag har tänkt önska mig en massa olika saker till bröllopet då... t ex lyx sakerna ... som sminkning på salong och frisyr. sådant som vi annars inte tänkt lägga pengar på men så kan man få lite lyx. Sen får vi se vad jag mer hittar på att önska mig till bröllopet:)Vi har tänkt åka iväg en helg nära efter bröllopet på spa eller något, alltså bara jag och min blivande. Sen åker vi på bröllopsresa när vi hunnit spara till det och då följer dottern med.
    Så har jag också tänkt göra!! :D Alltså önska mej "lyxgrejerna" till min födelsedag nu i Juli. :) Åtminstone naglarna och sminkningen har jag bestämt att jag vill unna mej. Mina naglar tar stryk av mitt jobb i blombutik, och jag sminkar mej aldrig, så det känns som att jag vill ha någon som kan :)
  • Tjena
    Bettertogether skrev 2009-07-02 19:46:58 följande:
    Så har jag också tänkt göra!! :D Alltså önska mej "lyxgrejerna" till min födelsedag nu i Juli. :) Åtminstone naglarna och sminkningen har jag bestämt att jag vill unna mej. Mina naglar tar stryk av mitt jobb i blombutik, och jag sminkar mej aldrig, så det känns som att jag vill ha någon som kan :)
    Ja det är verkligen perfekt!! Sen i och med att jag nollar så kommer jag att bjuda många så då kan jag önska mig många olika saker hehe... så vi får se vilka bröllopsgrejer jag väljer ut.
    Ja naglarna har jag inte bestämt än hur jag ska göra, är mammaledig nu men när det beger sig jobbar jag för fullt och jobbar i hemvården och där är det krav på korta naglar...
  • Tjena

I dag är det 1 år till den tänkta dagen:) Om ett år blir vi man och fru!!

• Bettertogether
    Tjena skrev 2009-07-03 10:59:42 följande:
    Ja det är verkligen perfekt!! Sen i och med att jag nollar så kommer jag att bjuda många så då kan jag önska mig många olika saker hehe... så vi får se vilka bröllopsgrejer jag väljer ut.Ja naglarna har jag inte bestämt än hur jag ska göra, är mammaledig nu men när det beger sig jobbar jag för fullt och jobbar i hemvården och där är det krav på korta naglar...
    Jag har en väninna som gifter sig om några veckor, och hon ska laga fejk-naglar åt sig med någon maskin :) Håller 3 veckor! Jag tror jag kommer att satsa på sådana jag också. Det är inte krav på att ha korta naglar i mitt jobb, men det är en fördel när man jobbar mycket med jord och sånt, så det fastnar lätt en massa under och ser dåligt ut när man bemöter kunder :/
  • Krystal
    Tjena skrev 2009-07-03 11:00:08 följande:
    I dag är det 1 år till den tänkta dagen:) Om ett år blir vi man och fru!!
    samma här
  • Krystal
    Bettertogether skrev 2009-07-03 11:04:27 följande:
    Jag har en väninna som gifter sig om några veckor, och hon ska laga fejk-naglar åt sig med någon maskin :) Håller 3 veckor! Jag tror jag kommer att satsa på sådana jag också. Det är inte krav på att ha korta naglar i mitt jobb, men det är en fördel när man jobbar mycket med jord och sånt, så det fastnar lätt en massa under och ser dåligt ut när man bemöter kunder :/
    Jag testade sådan där lösnaglar med "fransk manikyr" på förra året och jag var jätte nöjd. Klippte till och filade varje nagel så att den skulle sitta perfekt och inte vara för långa. tror att nagel på lillfingret åkte av en eller två gånger. Annars satt dom som berget.
    Tyvärr så tog mina egna naglar under lite stryck, så det tog säkert ett halvår innan dom var normala igen. Men om jag kan få ha fina naglar på the big day så gör jag om det utan att tveka... om jag inte nu lyckats spara långa naglar själv
  • Tjena
    Bettertogether skrev 2009-07-03 11:04:27 följande:
    Aha så hon gör dem själv?

Ja precis det är inte kul med jord under naglarna :)
  • Tjena
    Krystal skrev 2009-07-03 11:05:17 följande:
    samma här
    Vad kul!!
    Ska ni göra något speciellt i dag?

Vi hade tänkt gå ut och äta men vår bebis fick sprutor i går och är febrig och gnällig i dag ... så blir det inte bättre framåt dagen får vi ändra planerna, känns inte rätt att lämna henne hos farmor då.
  • Krystal
    Tjena skrev 2009-07-03 11:18:48 följande:
    Vad kul!!Ska ni göra något speciellt i dag?Vi hade tänkt gå ut och äta men vår bebis fick sprutor i går och är febrig och gnällig i dag ... så blir det inte bättre framåt dagen får vi ändra planerna, känns inte rätt att lämna henne hos farmor då.
    he he..vi ska vara på olika håll.
    Jag ska ta tåget in till Stockholm och gå på Malena Ernmans skivsignering på NK..och sen kanske gå på bio ( "The Proposal" ) och inte åker tillbaka fören imorgon...
    M2b ska vara på hans föräldrars sommarställe och två av hans kompisar kommer över från stan...
  • Tjena
    Krystal skrev 2009-07-03 11:29:18 följande:
    he he..vi ska vara på olika håll. Jag ska ta tåget in till Stockholm och gå på Malena Ernmans skivsignering på NK..och sen kanske gå på bio ( "The Proposal" ) och inte åker tillbaka fören imorgon...M2b ska vara på hans föräldrars sommarställe och två av hans kompisar kommer över från stan...
    Hehe som det kan bli!
    Ja vi har ju svårt att hinna med tid för bara oss två nu sedan vi fick barn så då känns det ju extra viktigt.
  • Bettertogether
    Krystal skrev 2009-07-03 11:29:18 följande:
    he he..vi ska vara på olika håll. Jag ska ta tåget in till Stockholm och gå på Malena Ernmans skivsignering på NK..och sen kanske gå på bio ( "The Proposal" ) och inte åker tillbaka fören imorgon...M2b ska vara på hans föräldrars sommarställe och två av hans kompisar kommer över från stan...
    Åh, du får berätta sedan om den filmen är sevärd!! :D Jag har sett reklamsnutten om den, och sa med detsamma att dendär ska vi se! ^^ (Observera VI)
  • delirious

var och shoppade igår lite inför bröllopet :)...blev lite till pyntningen av festlokalen, vet att jag såg tips i någon annan tråd här om fiberduk istället för tyg...så köpte det på rusta och har prov hängt upp det...funka kanonbra, med ljusslingpor till!! Sen gjorde jag ett till klipp på rusta faktiskt, hittade ett jättefint silverparaply med trä handtag för 49 :-...tänkte att om vi inte har något paraply, ja då kan man ju sätta sig på att det regnar, lr snöar :)

• CiaLovesAndreas

Vill gifta mig i höst, men frågan är om man hinner spara ihop tillräckligt med pengar och om man hinner få ihop och planera saker och ting.
    Var och såg ut min vigselring idag och när jag väl hittade den så ville jag knappt ta av mig den

• planerarbröllop

Vårat bröllop kommer kosta runt 20.000 kr med allt. Vi ska ha bröllopet hemma och med ca 30 vuxna och 11 barn.

• Bettertogether

Nu först noterade jag att ni som har 20 000-budgeten också har en gästlista på högst 50 st :P
    Nåja, isåfall kan kanske vårt "30 000-för-120-gäster-budget" kanske skippas. :P Vi kör med att det ska bli så lågt som möjligt istället :) Just nu ligger vi på 487,75 ? (5274 SEK), men då ingår:

Festlokalen 300,00 ?
    Klänningen 99,00 ?
    Skor åt B 29,00 ?
    Skor åt BG 46,00 ?
    55 st ljuskoppar 13,75 ?

..Så vi ligger ganska bra till ännu :)

Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?