• Juli 2010

Fler som har en budget på max 20 000?

Känner mig väldigt ensam när jag kikar runt här. Verkar som att alla har råd med ett bröllop på minst 100 000 och uppåt.

Vi kommer inte lägga så mycket pengar. Vår budget nu ligger på 21 000 och jag gör allt jag kan för att pressa ned den så mycket det bara går. Målet är att hamna på max 15 000, tror dock det antagligen kommer landa på kring 20 000.

Dock vill jag ändå inte kalla det "budgetbröllop", det känns som ett nervärderande ord för de som inte kan slänga en massa pengar omkring sig.

Fler som inte kommer lägga så mycket pengar på bröllopet?

• Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?
  • December 2009

Vi siktar på under 25 000

• Lövnäs

Vi lade först budgeten på 20000 men den blev lite högre... 30000 är vår budget nu. Klänningen blev dubbbelt så dyr mot vad jag tänkte mig från början...

• persfru

Vi kommer nog hamna där någonstans, kanske 20-30 tusen någonting.
    Mina föräldrar bidrar med 24000 och vi får betala allt utöver. Vi skall betala våra ringar och mina naglar, hår och skor tex. Tur att skattepengarna kommer innan =)

• tassen

Vi har satt våran på 10000, betalar själva, vår släkt vet inte ens att vi ska gifta oss. Det kommer bli ett litet bröllop med ung 20-25 pers, bara kompisar.

• December 2009

Vi blir ca 60 pers. Mamma betalar maten som bröllopsgåva för det fick bror med när han gifte sig som gåva. Min klänning fyndade jag på ebay, helt ny märkes för 1000 kr Så där sparade vi massor!

• möklintabröllop

25 000 är vår planerade budget. Det dyraste var min klänning 3900 och samma summa för ringen. Vi blir cirka 60 pers. Har champagne, buffé med vin/öl, ostbricka och tårta. Har dock vänner som gör min frisyr, bukett, serverar och tårtan. Så där är kostnaden inte så hög. Buffén gör jag och min tärna iordning dagen innan. Jag har inte räknat med hotell för bröllopsnatten och bröllopsresa. Men det ska det också bli.

• Juli 2010

Vad kul att vi är flera.

Vi kommer bli ca 30 personer. Tänkte sätta mig idag eller imorgon och fundera på vad vi ska ha på vår buffé och hur mycket den kan tänkas gå på. Där finns nog en del pengar man kan spara in.

Bröllopsresa kommer även vi fara på. Vart eller när det blir vet vi inte än dock, eftersom vi kommer önska oss pengar till den i bröllopspresent.

• Sobeit

Vi kommer att hamna på 25000-30000 :-. Gästerna kommer att bli 40-50 personer. Buffé som en kompis till min lillebror tillagar. Det kommer att bli en helt underbar dag!

• konstigabaralillajag

Vi kommer ligga på ca 10 000:-. Kommer ha borglig vigsel med min släkt samt våra närmaste vänner så vi är totalt 26 personer om alla kommer vilket de verkar göra då nästan alla tackat ja direkt...

• giz83

hej alla...
    ooo va ja e glad över att det inte bara är jag som ska ha ett "billigt" bröllop!!
    vi kommer att ligga runt 30-40 tror vi...

var det nån som såg på vårt bröllop i era händer i söndas?
    var det nån mer än jag som reagerade när en av konsulterna sa att det är ett bröllop i billigaste laget? att det inte fanns så mycket pengar att röra sig med?!
    brudparet hade ändå 39 000 kr att spendera!!!!!
    det ÄR mycket pengar för de flesta i vårt land!!!
    det är inget man bara har hur som helst.
    eller har jag fel?

Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?