• Juli 2010

Fler som har en budget på max 20 000?

Känner mig väldigt ensam när jag kikar runt här. Verkar som att alla har råd med ett bröllop på minst 100 000 och uppåt.

Vi kommer inte lägga så mycket pengar. Vår budget nu ligger på 21 000 och jag gör allt jag kan för att pressa ned den så mycket det bara går. Målet är att hamna på max 15 000, tror dock det antagligen kommer landa på kring 20 000.

Dock vill jag ändå inte kalla det "budgetbröllop", det känns som ett nervärderande ord för de som inte kan slänga en massa pengar omkring sig.

Fler som inte kommer lägga så mycket pengar på bröllopet?

• Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?
  • agtiwi

Vårt bröllop kommer kosta 20-21 000:-, vi kommer bli ca 60 st. Tycker inte heller om ordet budgetbröllop.. Vi får vårt bröllop precis som vi vill ha det för dessa pengar, samt så är det inget som kommer bli dåligt på något sätt. Så vi har valt att kalla det drömbröllop!!!

• Sobeit

giz83 skrev 2009-04-08 09:41:54 följande:
    hej alla...ooo va ja e glad över att det inte bara är jag som ska ha ett "billigt" bröllop!!vi kommer att ligga runt 30-40 tror vi...var det nån som såg på vårt bröllop i era händer i söndas? var det nån mer än jag som reagerade när en av konsulterna sa att det är ett bröllop i billigaste laget? att det inte fanns så mycket pengar att röra sig med?! brudparet hade ändå 39 000 kr att spendera!!!!!det ÄR mycket pengar för de flesta i vårt land!!!det är inget man bara har hur som helst.eller har jag fel?

Nä, jag reagerade oxå på det sättet de talade. Men jag utgår även att de resonerar som så att ett standarsbröllop i Sverige ligger på ca 100000-120000 kr. Vilket är enm absurd summa för min del. Men vi är all aolika och jag tycker att det viktigaste är att brudparet får det bröllop de vill ha.

• giz83

ja men det är ju det...=)
    di ska också ha vårt drömbröllop!!!

agtiwi skrev 2009-04-08 09:45:58 följande:
    Vårt bröllop kommer kosta 20-21 000:-, vi kommer bli ca 60 st. Tycker inte heller om ordet budgetbröllop.. Vi får vårt bröllop precis som vi vill ha det för dessa pengar, samt så är det inget som kommer bli dåligt på något sätt. Så vi har valt att kalla det drömbröllop!!!
  • konstigabaralillajag

Vi kommer också ha vårt drömbröllop! Det innehåller allt som vi önskar...

giz83 skrev 2009-04-08 09:49:05 följande:
    ja men det är ju det...=)di ska också ha vårt drömbröllop!!!
  • ISG

Hej alla glada.. här har ni en till som kommer ha ett billigt bröllop.. varför ska man måsta betala hur mycket som hällst för det.
    plus att jag tror det är många som blir skuldsatta bara för att få ha ett exklusivt bröllop. för mig blev det inte så dyrt faktist.
    vi har hamnat kring 19000.Så visst kan man få ett rätt bra pris.

sedan ang festen jag tycker det är mera viktigt att man får umgås och ha kul.. det är ju det man kommer minnas sedan.

• konstigabaralillajag

Så kännner jag med. Det vikitga för oss är inte prylarna omkring och att det ska vara stort och pampigt utan det viktiga för oss är att få samla alla vänner och få en underbar kväll tillsammas att minnas resten av livet. Tror faktiskt att det är den underbara kvällen som man minns istället för den där pampiga dukningen...

ISG skrev 2009-04-08 09:53:36 följande:
    mera viktigt att man får umgås och ha kul.. det är ju det man kommer minnas sedan.
  • Bustroll

Vi kommer också att ha ett "billigt" bröllop. Hade satt budgeten på 10 000 men nu landar det nog på runt 20 i slutändan. Det var mer smådetaljer än vad jag trodde...
    Vi kommer att ha 45-50 gäster tror jag det blir.

• Sobeit

Den stora posten för oss är mat o dryck. Vi ville bjuda på god man och något gott att dricka till. Men vad gäller dekorationerna så håller vi kostnaderna nere mycket. Det hjälper att kunna låna ihop till dem. Vi kommer t ex att ha fotogenlampor som bordsdekorationer (typ 20 cm höga) och vinröda blomblad. Sedan några större fotogenlampor som vi placerar ut i festlokalen för jag ville ha en känsla av gammel romantik i lokalen. Dukarna består av knoppa lakan från IKEA o IKEA spets över. Man kan göra göra så myckeyt billigt som sedan ger ett helt underbart helhetsintryck. hihi

• konstigabaralillajag

Har läst att många använder ikeas lakan till dukar. Måste nog åka in ngn dag och kolla upp dem... Verkar de ok?

Sobeit skrev 2009-04-08 10:06:19 följande:
    Dukarna består av knoppa lakan från IKEA o IKEA spets över.
Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?