• Juli 2010

Fler som har en budget på max 20 000?

Känner mig väldigt ensam när jag kikar runt här. Verkar som att alla har råd med ett bröllop på minst 100 000 och uppåt.

Vi kommer inte lägga så mycket pengar. Vår budget nu ligger på 21 000 och jag gör allt jag kan för att pressa ned den så mycket det bara går. Målet är att hamna på max 15 000, tror dock det antagligen kommer landa på kring 20 000.

Dock vill jag ändå inte kalla det "budgetbröllop", det känns som ett nervärderande ord för de som inte kan slänga en massa pengar omkring sig.

Fler som inte kommer lägga så mycket pengar på bröllopet?

• Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?
  • Francis

Hade också tänkt oss ett budgetbröllop men har tyvärr insett att detta inte kommer vara möjligt, för vi har hoppat från 60 pers till 90 nu. Fastän vi skall fixa mat själva, beställt kinaklänning och jag kommer alla blommor själv så har vi redan hamnat på ca 24,000.-
    Vad som återstår är slutliga dekorationer (inbjudningakort samt dekorationer till lokalen) och all sprit, samt ringarna och makens kläder men de kommer vi få billiga ändå för spriten skall vi köpa i tyskland och vi känner ägarna på Hedens Guld i gbg samt några bröllopsbutiks ägare så förhoppningsvis kommer det inte till supermycket kostnader
    Anledningen till att vi är uppe i så mycket är för att vår lokal kostar 10,000.-

• giz83

det enda med lakan kan ju vara att de kanske blir lite genomskinliga...men det kan man alltid lösa med att köra med flera stycken på varandra

• Juli 2010

Vad kul att fler hittat hit.

Känner så jag också, det här kommer bli vårt drömbröllop och inget annat.

Skulle vi, av någon outgrundlig anledning, få möjligheten att spendera 100 000 till på vårt bröllop så skulle vi inte göra det. Just för att vi känner att det blir perfekt som det kommer bli.

Ska sätta mig lite senare och räkna på buffén. Blir en liten överslagsräkning där. Men det är ju bara roligt om det blir lite pengar över.

• älskarlivet

Jag är bara så nyfiken hur ni får ihop bröllopet på 20 000.
    Vi själva kommer ha ett bröllop på runt 100 000 inkl resa. Vi kan inte dra ner någonstans känns det som.

• Sobeit

konstigabaralillajag skrev 2009-04-08 10:10:46 följande:
    Har läst att många använder ikeas lakan till dukar. Måste nog åka in ngn dag och kolla upp dem... Verkar de ok?

Jag tycker att de är helt ok. Mitt tips är att du köper ett och provdukar med det. Jag menar, ett lakan finner man alltid användning för ifall attd et inte blir osm man tänkt.

• giz83

men om budget är 100 000 inkl resa så kan jag förstå att ni inte kan dra ner, men om du tar bort resan...vad blir det då?

• Juli 2010

älskarlivet - allt handlar om prioriteringar. Vad man verkligen vill ha och vad man kan vara utan.
    Vad folk i ens omgivning kan hjälpa till med o.s.v.
    Allt går bara man vill. Inga konstigheter alls.

• Sobeit

giz83 skrev 2009-04-08 10:17:30 följande:
    det enda med lakan kan ju vara att de kanske blir lite genomskinliga...men det kan man alltid lösa med att köra med flera stycken på varandra

jag har oxå hört det, emn upplever det inte så själv. Fast jag håller inte heller upp dem mot ljuset ..... Skämt å sido, vi kommer att ha spetsen över så det gör inget om det blir lite genomskinligt. Det blir bara en läcker bonus, ser jag det som. hihi

• Kiddy

Hej! Här har vi ett till par som inte lägger ut mer än ca 24.000:-
    Vi klarar oss för att jag syr klänningen själv och så.. Men jag är orolig över vad blomdekorationer kostar? och så måste vi vara kräsna med vad vi väljer för blommor för brudgummen är allergisk, många andra gäster oxå, jag har fått för mig att det är där ganska mycket pengar kommer fara iväg?
    Vi kommer ha ca 90 gäster.. men vi försöker göra listan mindre.. men så jobbigt att välja ut folk som inte ska få komma :P

• älskarlivet

Fast vi vill inte ha ett ställe där vi själva måste duka och diska etc.. Då lägger vi hellre pengar på att ha det på ett ställe som fixar allt det, tid är också pengar..

Juli 2010 skrev 2009-04-08 10:26:58 följande:

älskarlivet - allt handlar om prioriteringar. Vad man verkligen vill ha och vad man kan vara utan.Vad folk i ens omgivning kan hjälpa till med o.s.v.Allt går bara man vill. Inga konstigheter alls.
Svar på tråden Fler som har en budget på max 20 000?