• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • annmka

Hej igen!!

Hur långt i planeringen har alla kommit???? Vi ska gifta oss den 29/8.. känns inte som att nåt är klart....

• konstigabaralillajag

Vi gifter oss också den 29/8 och det känns som allt är "halvklart". Vet vilken ring jag ska ha men ingen köpt, kontaktat vigselförrättare men inte bestämt tiden - bara dagen, maten bestämd men inget bokat... osv. Vi vet ungefär vad vi ska ha och bestämt det men inte kommit längre...

Ska ringa angående lokalen idag så att den är vår (vill dubbelkolla)

• MW 090829

Hmmm jag tycker allt känns så himla lugnt. Vi har bokat det som behöver bokas (hoppas jag) men sen är inte detaljerna klara överhuvudtaget eller transport från kyrkan. Kommer säkert bli stressigt längre fram.

Klart:
    -Kyrka
    -Lokal för middag och fest
    -DJ
    -Boende
    -Hår och smink
    -Klänning beställd
    -Ringar klara
    -Fotograf
    -Bröllopsresa
    -Inbjudningar skickade
    -Bokat florist

Glömt något tro??

• annmka

va skönt att de inte bara jag som inte har allt klart...:)
    Känns som man går på lågvarv just nu.. händer inte så mycket!! Eller inte så mkt att "göra"..

Hur ser eran dag ut?? *nyfiken*

• MW 090829

Vi kör på klassiskt; kyrkan, välkomstskål, middag och fest!

• MammaMiaa

* Kyrkan är bokad
    * Festlokalen är bokad
    * Bokat in kockar
    * Köpt brudnäbb klänningar
    (Bild finns i galleriet)
    Bokat smink
    Bokat ansiktsbehandling
     fixat frisör
    Bokat tårta.

Köpt klänning,skor,tiara & väska.

Hyrt frackcoat
    (Bild finns i galleriet
    Transport.
    Liveband

• SaraPayam

Detta är klartt hos oss:

♥ Slott ♥ Makeup
    ♥ Bröllopsklänning ♥ Gästlista
    ♥ Prov Inbjudningskort ♥ Toastmaster & toastmadame
    ♥ Frimärken ♥ Frisör
    ♥ Fotograf ♥ Manschettknappar
    ♥ Band ♥ Musik till vigseln
    ♥ Musik till vals ♥ Bokat manikyr
    ♥ Öronhängen ♥ Armband
    ♥ Halsband ♥ Bröllopsresa - Egypten
    ♥ Göra inbjudningskort ♥ Underkjol
    ♥ Skickat inbjudningskorten ♥ Vigselförrättare
    ♥ Bröllopspresent till m2b ♥ Hindersprövning
    ♥ Göra min hårdekoration ♥ Kostym
    ♥ Ringar ♥ Skor till mig
    ♥ Bokat florist

Vi har haft en heldag på stan idag, så har fixat skor till mig, hyrt frackcote till m2b och köpt skjorta, mm. Sen va vi och beställde våra vigselringar, så snygga

• Mailan

detta är färdigt för oss!!

- plats
    - ringceremonitalare
    - mat bestämd
    - klänning (nästan, håller på att sys upp)
    - mina skor
    - mina underkläder
    - ngt blått
    - ngt lånat (min mormors äkta pärlhalsband från början av 60-talet)
    - hindersprövning
    - vigselpappersgrej
    - tårta
    - godispåse till gästerna
    - fotograf

men vi har mkt praktiska grejer kvar.. som hur vi vill att bordsdekorationen ska vara och sånt.. plus ringarna!!! en vän till mig är nyutbildad guldsmed så hon ska ev göra dem, specialdesignade för oss

• SaraPayam
    Mailan skrev 2009-04-28 16:56:11 följande:
    detta är färdigt för oss!!- plats- ringceremonitalare- mat bestämd- klänning (nästan, håller på att sys upp)- mina skor- mina underkläder- ngt blått- ngt lånat (min mormors äkta pärlhalsband från början av 60-talet)- hindersprövning- vigselpappersgrej- tårta- godispåse till gästerna- fotografmen vi har mkt praktiska grejer kvar.. som hur vi vill att bordsdekorationen ska vara och sånt.. plus ringarna!!! en vän till mig är nyutbildad guldsmed så hon ska ev göra dem, specialdesignade för oss
    Sånt är ju jättekul, våra är med specialdesignade, å det känns ju jättekul Jag va så säker på att jag ville ha en till vitguldsring, men det slutade med en i rött guld i stället Men det blev jättesnyggt med den kontrasten
  • Mailan
    SaraPayam skrev 2009-04-28 16:59:07 följande:
    Sånt är ju jättekul, våra är med specialdesignade, å det känns ju jättekul Jag va så säker på att jag ville ha en till vitguldsring, men det slutade med en i rött guld i stället Men det blev jättesnyggt med den kontrasten
    min ska nog vara i vitguld. Vi ska även passa på att byta våra förlovningringar. För när vi köpte dem så var vi fattiga studenter och ringarna är verkligen jättetunna. De kommer troligtvis också bli i vitguld.
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2