• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • MilosMamma

det behöver ju inte handla om det.
    Jag ser bröllopet som en riktigt bra morot att komma tillbaka till den jag är och som jag brukar se ut, mestadels för jag trivs så och för att alla mina klädernu ligger i svarta soppsäckar för dom e försmå.

sen finns det dom som idiottränar för o vara så fina som möjligt på dagen d, men bara för man kanske väger 30 kilomindre betyder ju inte det att man är finare.
    Bara man är nöjd med sej själv.

CamillaMarcus skrev 2009-04-29 22:15:15 följande:
    Mois81. Väldigt, väldigt klokt och sunt svar- gubben älskar ju en ändå!!! Detta ideal...Varför är det så viktigt att vara smal (på dagen D)?
  • När2blir1

Jag har aldig varit smal och kommer förmodligen aldirg bli det heller. älskar mat och allt onyttig för mycket (tyvärr) Sen har jag inte den karaktären att vilja träna varje dag heller.
    Men till bröllopet vill jag gärna kunna gå ner så mkt som möjligt för att man inte ska vara rund som en boll i midjan. Nu har jag haft tur att inte ha gått upp jättemkt i ansikte å resten av kroppen, men jag hade redan nästan 10kg övervikt innan jag blev gravid så då vill man(jag) försöka komma ner lite mer till sin "idealvikt".
    Som MilosMamma säger.. man ska vara nöjd med sig själv och må bra i sin kropp. Det är det jag med strävar efter.. att få en såndär grym modelkropp är inget jag varken vill eller någonsin kommer att få. Min m2b blev kär i mig och mina extra kilon så jag tror inte att han tänker på det så som jag

oj långt.. massa babbel

• SaraPayam
    brud2009 skrev 2009-04-29 20:22:00 följande:
    Har idag fått reda på att kyrkan vi ska gifta oss i ska renoveras i sommar. Det kommer inte påverkas inne i kyrkan men utanpå. Den ska putsas så hela kyrkan kommer vara täckt, hur kul är det när man ska ta bilder osv. Ringde till två andra kyrkor som vi "känner lite för" men inte då, den ena skulle någe altarskåp renoveras i och den andra har typ jordgolv just nu pga mögel Så vi blir väl kvar i den kyrka det var tänkt från början men det känns inte lika kul längre.....
    Nej men va säger du!!!! Sånt här får ju bara inte hända...å de borde ju ha berättat det för er långt innan, för detta måste de ju ha vetat ett tag...
    Hoppas verkligen att det löser sig, håller tummarna här borta
    StyrkeKramar
  • SaraPayam
    Mois81 skrev 2009-04-29 21:33:25 följande:
    De där med kilona det har ja lagt ner.. Har beställt klänning nu, och den vill man ju inte att den skall hänga som en säck.. borde ha gått ner minst 10 helst 15 men men.. gubben älskar ju en ändå.... Kram på er
    [/citat]
    CamillaMarcus skrev 2009-04-29 22:15:15 följande:
    [citat]
    Mois81. Väldigt, väldigt klokt och sunt svar- gubben älskar ju en ändå!!! Detta ideal...Varför är det så viktigt att vara smal (på dagen D)?
    Jo det här va sunt sagt...men ofta handlar det ju inte om enbart bröllopet, det är ju som milosmamma säger, att bröllopet är en morot.
    Jag vill/har gått ner i vikt pga alla hjärt å kärlsjukdomar som vi har i min släkt, jag vill inte dö i en hjärtinfarkt när jag är typ 50...eller drabbas av diabetes...(visst kan man få en hjärtinfarkt eller liknande ändå, men man kan ju försöka ändra sin livstil, för att förhoppningsvis slippa drabbas)
    Det är min stora anledning.
    Sen har man ju en bild i huvudet av hur man har sett ut å hur man vill se ut...och självklart känner man sig snyggare nu när man är 17kg lättare, men skulle ändå vilja gå ner 10 till, för att komma till rätt BMI
  • Mitt hjärta 2008

Sitter och pysslar med placeringskorten, hade först tänkt mig att skriva dom förhand, men jag gav upp och konstaterade att min handstil var inte bra nog..haha!
    Gjort en mall i word nu, mycket enklare och smidigare och framförallt snyggare!

Annars har jag råkat ut för at få en oftast mest stressrelaterad hudåkomma. Jag har fått plitor i hela ansiktet, ser ut som små hormonplitor som småbarn kan få.. Var hos läkaren i förrgår och ska nu äta pencillin kapslar i 1,5 MÅNAD! Sen kommer solen och då får man inte äta dessa med risk för eksem så då ska jag övergå till en salva istället i 1,5 månad. Så med detta vill jag säga... STRESSA MINDRE om du inte vill riskera att se ut som pickigkorv på din bröllopsdag.
    Nu gäller sträng avhållsamhet från stress,smink, hudkrämer, sol, stark mat och motion.. allt som kan göra sjukdomen värre!

Känner mig en smula halvdeppig kan jag säga, men det ska nog bli bra till augusti... får jag hoppas INNERLIGT!

På tal om vikt... jag vill gå ner ngt trivselkilo till men jag får se hur det går med det.
    Jag tycker ni andra är jätteduktiga som orkar och kämpar!

• brud2009
    När2blir1 skrev 2009-04-29 21:32:28 följande:
    Gud så tråkigt! Men finns det inga andra kyrkor omkring er som ni kan tänka er än de du skrev om?
    [/citat]

Nej, det känns inte som så. Den enda ytterligare kyrka vi kan tänka oss ligger 5 mil bort och det känns för långt.
    SaraPayam skrev 2009-04-30 08:57:28 följande:
    [citat]
    Nej men va säger du!!!! Sånt här får ju bara inte hända...å de borde ju ha berättat det för er långt innan, för detta måste de ju ha vetat ett tag...Hoppas verkligen att det löser sig, håller tummarna här borta StyrkeKramar
    Jag har pratat med de på kansliet och hon skulle höra med de som ska putsa kyrkan om de kommer ta bort "täcket" allt eftersom de blir färdiga eller om de tar bort allt samtidigt. Finns det någon bit av kyrkan som inte är täckt känns det lite bättre. Annars får vi väl stanna vid någon kyrka på väg till festlokalen och ta några bilder
  • brud2009

Oj, vad konstigt det blev. Mitt i citaten har jag oxå skrivit, trodde de skulle delas upp.

• Hubba

Är sååååå glad för min barndomskamrat sa idag att han gärna sjunger på vårt bröllop!!!

• Lischen
    Hubba skrev 2009-05-01 21:55:33 följande:
    Är sååååå glad för min barndomskamrat sa idag att han gärna sjunger på vårt bröllop!!!
    Vad ska han sjunga?

Vi har fått klartecken från våra två vänner, att de ska sjunga varsin sång. Nu håller vi på att bestämma vilka två sånger.

Det är så svårt!! Vi har ingen "vår sång", och vi är inga särskilda musik-lyssnare heller så det finns inga eg favoriter. Det blir mest radio-prat o bakgrundsmusik till vardags. De kärlekssånger jag lyssnat på hittills är så himla plutti-nuttiga...
  • Hubba

Lischen skrev 2009-05-01 22:09:50 följande:

Vad ska han sjunga?Vi har fått klartecken från våra två vänner, att de ska sjunga varsin sång. Nu håller vi på att bestämma vilka två sånger. Det är så svårt!! Vi har ingen "vår sång", och vi är inga särskilda musik-lyssnare heller så det finns inga eg favoriter. Det blir mest radio-prat o bakgrundsmusik till vardags. De kärlekssånger jag lyssnat på hittills är så himla plutti-nuttiga...
    Vet inte än... Funderar på You´re the inspiration - Chicago
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2