• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • lojeli

Många vet redan... för jag kan ju inte hålla tyst utan måste prata om det hela medmina mina tjejkompisar. ag åste verkligen anstränga mig för att inte visa upp min vackra klänning för alla...

Nåja, dags att ta tag i inbjudningarna i a f. I väg ska de, snarast möjligt...

J D skrev 2009-05-05 08:01:58 följande:

Nja, jag tycker att du kan vänta till slutet av maj, fast det beror ju iofs på hur många du redan har varskott med datumet.Vi kommer nog att skicka kring den 20 med tre veckors OSA.
  • SaraPayam
    MilosMamma skrev 2009-05-05 08:10:52 följande:
    aha va skönt o höra att ni har lite jobb kvar, ja e typ klar med halva men blir bäng på programmet, det gäller verkligen att sätta in allt uppifrån o ner annars förflyttas allt o det blir ett jäkla bök. Men det är på G iaf =)Kanske kan tipsa varandra annars om saker o ha med, jag hade räknat på 12 sidor men är nu inne i en mall för 16. Kan man lämna dom 2 sista tomma tro?
    Men visst känns det skönt å ha kommit så långt Jag vill verkligen inte sitta å stress skriva ett festhäfte under sista månaden, så känner mig supernöjd att vi har tagit tag i det

Jo men du kan ju skriva ut de två sista sidorna, men du behöver ju inte ha med dem i häftet, eller sitter de ihop med de andra sidorna?

Jag har för mig att vårat med hamnade där omkring, fast jag tror att vi kommer lägga dit lite fler sånger osv. Ska även höra med toastmastrarna om det är något som de vill ha med i häftet med.
  • SaraPayam
    lojeli skrev 2009-05-05 08:14:32 följande:
    Många vet redan... för jag kan ju inte hålla tyst utan måste prata om det hela medmina mina tjejkompisar. ag åste verkligen anstränga mig för att inte visa upp min vackra klänning för alla... Nåja, dags att ta tag i inbjudningarna i a f. I väg ska de, snarast möjligt...J D skrev 2009-05-05 08:01:58 följande:
    Hahaha känner igen det där Visade klänningen på bild igår för mina jobbarkompisar Kunde inte hålla mig längre
  • lojeli
    Kan du fatta hur folk som ska ha överaskningsbröllop grejar att smyga med allt!??! Har också visat klänningen på bild, men nu bestämt mig för att INGEN mer ska få se. BASTA!
    SaraPayam skrev 2009-05-05 08:19:29 följande:
    Hahaha känner igen det där Visade klänningen på bild igår för mina jobbarkompisar Kunde inte hålla mig längre
  • J D

MilosMamma skrev 2009-05-04 21:10:16 följande:
    Hur går det för alla? Har alla börjat med festhäftet?

Nepp, det gör jag/vi i sommar. Kommer antagligen inte ha ngt jobb ändå och nu är jag i slutfasen av min juristubildning så jag behöver fokusera på det.

• SaraPayam
    lojeli skrev 2009-05-05 08:23:22 följande:
    Kan du fatta hur folk som ska ha överaskningsbröllop grejar att smyga med allt!??! Har också visat klänningen på bild, men nu bestämt mig för att INGEN mer ska få se. BASTA!
    Hahahaha Nä jag har verkligen jättesvårt å förstå hur de kan smyga med allt, jag skulle ha spruckit flera gånger om, om jag inte fick prata om bröllopet
  • Augusti09

var med i förra tråden och hoppas det är okej att jag hoppar tillbaka in i denna, blivit lite mindre bröllopsplaneringar för vår del då vi fick vårt andra barn i februari, men nu tynger stressen över axlarna.
    vi gifter oss i Malmö den 22 augusti

Såg att ni börjat fixa festprogrammet - vad har ni i?

• SaraPayam
    Augusti09 skrev 2009-05-05 09:46:09 följande:
    var med i förra tråden och hoppas det är okej att jag hoppar tillbaka in i denna, blivit lite mindre bröllopsplaneringar för vår del då vi fick vårt andra barn i februari, men nu tynger stressen över axlarna.vi gifter oss i Malmö den 22 augustiSåg att ni börjat fixa festprogrammet - vad har ni i?
    Välkommen tillbaka & grattis till ert lilla barn

Vi kommer ha med en presentation om alla gästerna, sen ska vi ha med meny, lite sånger & ev lite lekar, info om slottet vi ska vara på osv...
  • Lischen
    Augusti09 skrev 2009-05-05 09:46:09 följande:
    var med i förra tråden och hoppas det är okej att jag hoppar tillbaka in i denna, blivit lite mindre bröllopsplaneringar för vår del då vi fick vårt andra barn i februari, men nu tynger stressen över axlarna.vi gifter oss i Malmö den 22 augustiSåg att ni börjat fixa festprogrammet - vad har ni i?
    Grattis till bebisen!!!

Jag har varit toastmaster på tre bröllop och de överlät festprogrammet på mig, utom delen med presentationen av gästerna.

Jag hade med sånger, roliga bilder på brudparet, små roliga anekdoter (heter det så? ?-) om brudparet, skojiga små texter och citat om äktenskap, bröllop etc...

Jag ville få med bilder o citat o anekdoter (?) så att gästerna hade ngt att prata om, nå't att utgå ifrån när de skulle börja konversera med en okänd bordsdan/herre.
  • Lischen
    lojeli skrev 2009-05-05 08:23:22 följande:
    Jag höll det hela hemligt tills vi skickade iväg inbjudningskorten (det var ju lite svårt att hålla det hemligt efter det... och USCH! Det var banne mig inte lätt!! Jag är glad att vi inte skulle smyga med det ända till bröllopsdagen.

Det hade bubblat så dan't inom mig att jag inte kunde hålla mig när det väl var offentligt, så jag visade klänningen för mamma och syrran och en av mina bästa kompisar. Men nu ska jag gömma undan den igen... måste bara visa den för svägerskan som ska fixa håret på mig. =)

Hur mycket berättar ni om resten? Om sånger i kyrkan (logen för vår del... men det blir ju sånger), cermonin, maten...?
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2