• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • SaraPayam
    MilosMamma skrev 2009-05-07 23:24:43 följande:
    åh e så besviken på mej själv skulle kört ren kur hela veckan o gå ner till 80 till helgen tänkte jag, eller hur, väger ju 84 nu. fan va sur jag blir.Men men satsar på 80 nästa helg ist.
    Förstår att du blir besviken, men det är bara å ta nya tag igen Du kommer att klara det här!!
  • idapluppp

Tackar tackar!
    D här me vikt då!: Va härligt å höra att man inte e själv som kämpar mot kilona. Har själv innan hängt me VV och det funkade jätte bra tills ja va nöjd me vikten och slutade räkna points. Då helt plötsligt från ingenstans hade ja helt plötsligt gått upp 10kg. Denna gången efter min graviditet försöker ja me nåt nytt:GI.

• SaraPayam
    idapluppp skrev 2009-05-08 08:10:38 följande:
    Tackar tackar!D här me vikt då!: Va härligt å höra att man inte e själv som kämpar mot kilona. Har själv innan hängt me VV och det funkade jätte bra tills ja va nöjd me vikten och slutade räkna points. Då helt plötsligt från ingenstans hade ja helt plötsligt gått upp 10kg. Denna gången efter min graviditet försöker ja me nåt nytt:GI.
    Känner igen det där, det är ju så svårt å hålla vikten, av nån konstig anledning..men jag tror ändå att vv är bra å även GI, det är ju inte banting i samma utmärkelse som nutrilette, mfl.
    Jag va inne på å börja med cambridge, men fy tänk å inte få tugga på flera veckor, det skulle jag aldrig klara
  • CiaLovesAndreas

Hej tjejer!
    Tror ni det är för sent att börja planera ett bröllop till augusti nu? Blir nog ingen fest utan vi bjuder våra föräldrar på middag på kvällen.

• BrideToBe09

Vi gifter oss 8/8 och tyckte den här tråden kunde vara passande att vara med på ett hörn i.

Det blir ett mindre bröllop ca 16 gäster, närmsta familjen, på en herrgård i närheten. Vigsel och middag där.

Har än så länge köpt klänning, bokat herrgården och fyllt i papper för hindersprövning och efternamnsändring (inte skickat in).
    I morgon ska vi ut till herrgården och träffa dem där för att planera lite mer hur det hela ska gå till. Spännande!

En fråga till er med litet bröllop:
    Tiden mellan vigseln och själva middagen kommer ju bli ganska lång (fotografering bl a). Hur sysselsätter ni gästerna under den tiden?? Lättare med tipspromenader osv när det är många gäster. Nu är det ju bara närmsta familjen så det blir lite lurigt....

• Augusti09

Hur sysselsätter ni gästerna under den tiden?? Lättare med tipspromenader osv när det är många gäster. Nu är det ju bara närmsta familjen så det blir lite lurigt....
    [/citat]

På de bröllop jag varit har man kommit till lokalen och tittat efter var man ska sitta sen går man runt och pratar med de andra gästerna, passar på att besöka toaletten och även blivit serverad brudskålen.
    Tiden är inte så lång att vänta som gäst så oroa dig inte.
    Prata annars med toatsmastern/madame om de kan ha något.

• Augusti09

Någon som har tips på sång till kyrkan, vi har en sångerska som kan sjunga och hon har även en manlig vän som kom komma om vi bestämmer oss för en duett.

footprints in the sand-leona lewis

Lyssna gärna och ge tips på något i denna klangen, vi har bara kommit överens om en låt och det är brudvalsen som för övrigt inte blir en brudvals utan en lugn låt.

Kändes mer passande då vi bara är 23 resp 25år

• BrideToBe09
    Augusti09 skrev 2009-05-08 12:43:55 följande:
    På de bröllop jag varit har man kommit till lokalen och tittat efter var man ska sitta sen går man runt och pratar med de andra gästerna, passar på att besöka toaletten och även blivit serverad brudskålen.Tiden är inte så lång att vänta som gäst så oroa dig inte.Prata annars med toatsmastern/madame om de kan ha något.
    Ja, jag vet inte riktigt. Då både vigsel och middag sker på en Herrgård, är ju middagen i deras matsal. Känns konstigt att visa in gästerna där ett par timmar innan middagen. Vi kommer att vigas kl 15, sedan blir middagen först kl 19 (vilket vi ev kommer att behöva ändra på pga den långa tiden mellan).
    Efter vigseln blir det brudskål, troligen utomhus om vädret tillåter, och lite snittar. Sedan kommer vi att fotograferas utanför herrgården av sambons syster och min pappa. Sen händer liksom ingenting förrän det är dags för middagen 19:00.
    Känns så snopet om vi kör middagen kl 18 ex, då vi är få och middagen kanske bara tar ca 2 timmar, och så är allt slut redan kl 20. Ska inte ha någon dans eller något sånt. Dock sover en del av gästerna kvar på herrgården över natten sen, så vi kan sitta uppe och prata och mysa ändå.
  • Lischen
    BrideToBe09 skrev 2009-05-08 09:59:08 följande:
    Vi gifter oss 8/8 och tyckte den här tråden kunde vara passande att vara med på ett hörn i.
    ...
    [/citat]

Välkommen i gänget BrideToBe09! Vi gifter oss också den 8/8 med 40 gäster i en lada och med efterföljande middag hemma i vår trädgård.

[citat]
    /../
    Hur sysselsätter ni gästerna under den tiden?? Lättare med tipspromenader osv när det är många gäster. Nu är det ju bara närmsta familjen så det blir lite lurigt....
    Bra att ni ser till att de får något att äta mellan vigsel o minddag!!

Se till att det finns ngt bra ställe för dem att sitta på och dricka kaffe o prata? (själv är jag oerhört koffein-beroende... 4 timmar utan kaffe vore rena tortyren... =)

Det kan ju vara en idé att fråga dem på herrgården om de har ngt tips på aktivitet för gästerna. Kanske är herrgården tillräckligt intressant för en guidning runt stället medan ni fotograferas?

Finns det grönområden att vara på för gästerna? Kubb? Boule?

Ni känner ju er familj bäst. Vad tycker de är roligt? En kombinerad tipspromenad/skattjakt/upptäcksfärd runt herrgården med uppdrag som ska redovisas inför middagen?

Nu spånar jag fritt... kanske inte så genomtänkt... =)
  • Lischen
    Augusti09 skrev 2009-05-08 13:01:20 följande:
    Någon som har tips på sång till kyrkan, vi har en sångerska som kan sjunga och hon har även en manlig vän som kom komma om vi bestämmer oss för en duett.footprints in the sand-leona lewis www.youtube.com/watchLyssna gärna och ge tips på något i denna klangen, vi har bara kommit överens om en låt och det är brudvalsen som för övrigt inte blir en brudvals utan en lugn låt.Kändes mer passande då vi bara är 23 resp 25år
    En alldeles underbar cover på "Evighet";

Jag älskar den här versionen, det här är såååå fint! Killen i fråga sjunger så vackert!
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2