• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • BrideToBe09

Har lite problem med bokstaven "i" på tangentbordet om ni undrar varför en del ord ser lite konstiga ut.

• Augusti09

oj, vi gifter oss på hemmaplan och är uppe och snuddar vid 100 000:- då vi är bara 28 gäster men där är bröllopsresan till Thiland inräknad för två vuxna en spädis och en 2 åring.

Tycker bara vi sparar in och försöker hitta billigare alternativ utan att frångå vår dröm, hur lyckas man med 30-35 000:-

• BrideToBe09
    Augusti09 skrev 2009-05-10 21:14:07 följande:
    oj, vi gifter oss på hemmaplan och är uppe och snuddar vid 100 000:- då vi är bara 28 gäster men där är bröllopsresan till Thiland inräknad för två vuxna en spädis och en 2 åring.Tycker bara vi sparar in och försöker hitta billigare alternativ utan att frångå vår dröm, hur lyckas man med 30-35 000:-
    Ja, alltså, kostnaderna rusar ju väg....pengarna flyger när man planerar bröllop. Men eftersom det mest är inräknat i Herrgården (middag, servering, övernattning osv) och den kostnaden hamnar på runt 20 000:- så är det iallafall en ganska fast kostnad.
    Sen har jag köpt min brudklänning när det var 70% rea.
    Ringen får gå på ca 5000:-
    Brudbuketten gör jag och svägerskan tillsammans.
    Frisörkostnad tillkommer.
    Sminkningen gör en kompis som är make-up-artist.
    Fotograferingen sköter svägerskan och min pappa (båda mycket fotointresserade).
    Sambon ska skaffa kostym (alt hyra).
    Skor till oss båda tillkommer, liksom dotterns klänning och skor (hon är 2 år).

Tror inte v överskrider 35000:-. Hoppas hamna lite under.

Men sen blir det ju resekostnad för bröllopsresan. Vi har dock enbart önskat oss bidrag till resan i bröllopspresent, så vi kan få ett litet bdrag där. Plus att vi alltså inte köper någon paketresa utan kör lite backpacking.
  • Augusti09

samma här gällande bröllopspresent..

• Amilia76

Det är så smart tycker jag att önska sig pengar till en resa när man redan bor tillsammans och har barn ihop. Då har ju familjen redan det mesta av vad som kan behövas. Vi gör precis lika dant.

• MilosMamma

Ja vi önskar oss med resebidrag, om dom ni vill köpa något
    först var vi inne på o åka till usa, new york. Men dit drar vi ändå så vi ska nog ta en vecka på grekland med sol o bad med sonen.
    Så hoppas vi att min bror o hans tjej har lust att hänga på och blir det så ska vi bjuda med min mamma, hon ger oss 10 000 till bröllopet plus att hon kommer med saker vi ska ha hela tiden, hon är helt underbar och inte klok, häromdagen plinga det på dörren och där stod hon med 50 st knoppa lakan från ikea - Jag orkade inte bära flera, jag köper lika många om ett par veckor när ja ska dit igen.
    Vi säger nej nej nej, håll i dina pengar, men hon lyssnar verkligen inte, hon får verkligen tjata på oss sakerna.
    Jag är så otroligt tacksam o jätteglad, men jag vill inte att hon ska göra av med alla sina pengar på vårat bröllop. =)
    Så därför ska vi bjuda med henne sen, fast det vet hon inte om =)

För övrigt har jag vart helt lost med bröllopsplaneringen i veckan känns de som, jag har halkat efter. men jag får lite svackor ibland, sen nästa vecka jobbar man på som bara den, nån som e likadan?

• makupala

hur mycket har ni kvar att göra inför den stora dagen? känns som om jag har alldeles för mycket kvar.. trots att jag gjort en massa.. börjar känna mig lite orolig.. någon som har en bra checklista att gå efter?

• Lischen
    makupala skrev 2009-05-11 09:27:45 följande:
    hur mycket har ni kvar att göra inför den stora dagen? känns som om jag har alldeles för mycket kvar.. trots att jag gjort en massa.. börjar känna mig lite orolig.. någon som har en bra checklista att gå efter?
    Jag känner mig likadant! Jag är helt lost... vad ska jag göra härnäst, vad har jag glömt?!? Jag är rädd för att det kommer att ramla över mig när som helst.

Puh...
  • SaraPayam

Milosmamma: Så tror jag att det är för oss alla. Man orkar ju inte hålla på å planera hela tiden, samtidigt som vill man ju ha lite distans till bröllopet, så att man inte blir besviken på den stora dagen

Makupala: Vi har mest små detaljer kvar, så som skor, tiara, underkläder osv...annars är vi nog klara Tycker att du ska sätta dig ner å göra en egen checklista, för den som finns här på bröllopstorget blir man lite smått förvirrad av

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2