Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
Vi fortsätter här, vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.
Välkommen =)
Del 1 www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3224869.html
Vi fortsätter här, vi hjälper varandra med tips och ideér, allmänt snack är också välkommet.
Välkommen =)
Del 1 www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3224869.html
Hejsan allihopa, hoppas allt är bra med er!
Jag själv o min sambo kommer att gifta oss den 15aug.
Jag har också skickat in hindersprövning samt byte av efter namn.(tänkte vara ute i god tid,med tanke på den långa handläggningstiden)Skickade in papprena 4maj fick svar igår att
allt var ok på både hindersprövningen o efternamnsbyte. =)=)
Det rullar på bra.....ciao.
Hej igen tjejer, har precis kommit hem från mitt viktväktar möte Så -1,3kg blev det den här veckan Känner mig så nöjd!!
Fick svar med posten idag.. hindersprövning ok.. på samma lapp stod att anmälan om namnbyte mottagits el dyl.. antar att de är det enda svaret man får... men träder namnbytet i kraft automatiskt efter vigseln eller hur gör man?
Hmm....har gjort iordning blanketterna för hinderprövning samt namnbyte, ska bara lägga dem på lådan.
Har bokat bröllopsresan i mitt nya namn. Vi gifter oss 8/8 och åker på resan 1/10. Visst borde väl allt vara klart och jag ha hunnit skaffa nytt pass tills dess???
vi har postat breven även här undras det hur namnbytet sker.hmm...ska efterforska!
mina klackar är ca 10 cm men har en vana att gå i höga skor + att vigifter oss 5 så det blir inte så många timmar på benen
var inne på systembolaget och fick smakråd med vin och sprit, fick även reda på att man kan köpa och skulle det bli något över kan man lämna tillbaka oöpnnade flaskor efteråt. Vistte ni det?
Hejsan !
Jag tror jag skrivit lite i tråden i börjarn när den startades. Får man hoppa in igen ?
Vi gifter oss 29e augusti och jag känner mig redan superstressad, är jag ensam om det ?
Inbjudningskorten är skickade och vi väntar på att alla ska osa. Vi var och kikade på lokalen igen i söndags och kom då fram till att den är mycket mindre än vi trodde! Vi kommer att bli ca 96 personer fast vi från början bara trodde vi skulle bli runt 70 pers. Det största problemet är att vi måste klämma in ca 20 personer i ett rum som sitter ihop med stora rummet, saken är den att även om det är en stor öppning så kommer inte dom se oss och inte heller vi dom. Vilka placerar vi i det rummet?
Hej! Jag hoppar på här med! Vi gifter oss den 29 augusti! det verkar vara många här som valt det datumet! vi har hunnitmed rätt mycket men det är ändå alltför mkt kvar! Jag har klänning, det var det första jag ordnade! Fort gick det oxå, 3:e klänningen jag provade( under 2 timmar) bestämde jag mig för! Tärnornas klänningar håller på att sys upp. Fick det ordnat så att tärnorna lät sina mödrar att sy upp klänningarna. GRATIS är alltid bra vid såna här tillfällen. Min m2b o hans bestman har ordnat med sina kläder. Ring har vi fixat men jag tror att den är defekt så vi ska tillbaka med den o se om jag har rätt. Vi kan inte bestämma oss för om min m2b ska ha en ring, förlovningsringen är rätt så tunn så han är lite sugen på att köpa en ny lite bredare. Transport är ordnat, både till gäster o oss. Fotograf är vårt största problem, hhon ska dock ringa ikväll, håller tummarna för att hon gör det! har varit väldigt svår att få tag på! Jaa, vad är det mer? Hindersprövning o namnbyte, har ordnat papprerna men inte lämnat in, kommer ta hans namn men behålla mitt eget.
Dekoration ska vi börja med, har inte tagit tag i den biten än. Men jag har en bild av hur det ska se ut så det ska inte vara några problem! Vi kommer att använda oss av aturen väldigt mkt!