• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • Lakritsbåten

Bjertorp var ett alternativ för oss också. Nu blir det Moholms herrgård som ligger närmare kyrkan vi ska gifta oss i.

• bride 2be

min frösör och som ska fixa sminket ringde idag. Och kollade med tider. Vi gifter oss klockan 16 men ska fotas 14.30. Så hon undrade lite om det. För det ska tydligen vara ett bröllop till den 1/8 och söderhamn där vi ska gifta oss är inte så stor. Så den bruden fick leta efter ett nytt ställe att fråga på. eftersom jag inte är från stan (min blivande som är det) så är jag väldigt glad att vi bokat allt (utom boende till bröllops natten). Sen är allt bokat kyrkan, fest lokalen, cartering (de kan ju bara ta ett bröllop per dag i och med att vi behöver serverings personal). Fotograf är som sagt bokad från 14.30 och fram till ca 16.30 så jag tycker nästan lite synd om det andra brudparet eftersom vi bokat så mycket redan som kommer krocka med deras. Om de nu vill ha fotograf, catering mm sen håret då för det är ju inte bara mitt hår desutom har jag 3 tärnor....

Fick hem hindersprövningen och vigsel intyget idag med posten. känns bra att ha de klart så långt.

Så det mesta är klart nu, vi ska bara ha möten med alla och stämma av. Sen är det mesta inköpt utom spriten, ringen håller på att bli gjord men inte betald (får se den på fredag!). Det som är kvar är att boka boende (finns flera att välja på så det är lungt) och göra festprogam, bordsplasering och beställa vigselprogram. Så känner mig rätt i fas nu.

• augustibrud2009

Hur långt innan måste man skicka in hindersprövningen?

• Hubba

Känner mig nöjd för snart har jag varit utan godis i 1 månad... slog vad med en kollega om att den som inte klarade det fick böta 500:- till den andre... men vi klarade det båda två!!
    Vi gifter ju oss den 29:e augusti och det känns som att jag har koll på läget... Kyrka, lokal, präst, kantor, solist, solosånger, inbjudningarna är skickade, m2b har ändrat namn, hindersprövningen är skickad med mitt namnbyte, klänning, skor, fotograf, frisör, hotellövernattning, transport mellan kyrka och lokal, catering och servering...
    Ska titta på kläder till m2b på söndag och även kolla på ring till mig.. sedan är det kläder till barnen, fest och vigselprogram och lite småpill...
    men som sagt det känns som att jag har koll på läget...
    lite surt är att jag måste göra ett nytt pass i mitt gamla namn.. för det gamla passet har gått ut och jag hinner inte byta namn innan vi åker på bröllopsresa...

• 090829

Foxxy och SaraPayam: Jo det hade varit en väldigt smart ide´ att sätta barnen där inne men vi valde att ha en barnfri middag och fest, vi kommer inte ha våra egna barn med heller även om jag börjar ångra mig lite nu och tror att jag vill ha med dom under middagen iaf.
    Hur ska ni andra göra ?
    Våra barn kommer vara 3 o ett halvt och 15 månader..

• Hubba

Våra barn kommer att vara 4 och 2 och ska vara med...

• CamillaMarcus

Våra två gossar ska vara med så länge de orkar. Sen åker de hem med sin barnflicka.
    Jag har en fråga: jag hittar inga skor som jag kan ha- högt valv vilket gör att min for ser ut som en ända stor "bula". Jag har ett par vita, kilklack med rund tå. Kan man ha sånna? Vad tycker ni?

• Augusti09
    SaraPayam skrev 2009-05-13 17:16:51 följande:
    Japp visst är det bra att man kan göra det Vad ska ni ha för vin? Det finns ju en del å välja på
    vi är inte elt hundra ska köpa flaskorna vi blev rekomenderade och prova först återkommer när vi bestämt oss.
    har ni valt vin?
  • Augusti09

är det vita pärlor? var hittade du de isåfall?

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-05-13 18:50:33 följande:

SaraPayam: Hur går det för dig med VV? Själv går det bra, fast suget efter kakor och godis har varit enormt idag! Jisses vad man kan längta efter något bara för man inte "får" äta det!Idag bokade vi DJ, en erfaren sådan- känns skönt. Vi hade först bestämt oss för att hyra dj in a box men ändrade oss igår. Hihi!Vad ska ni andra ha för musik, dj eller band??Har även köpt tråd och pärlor till mina hemmagjorda servettringar, tänkte bara trä några pärlor (inte hela tråden full) på en tråd och snurra den något varv runt servetten. "riktiga" servettringar är ju asdyra att köpa. vad har ni andra gjort? På lördag bär det av till IKEA för att handla, dukar ljus, ljuskoppar, kaffeservetter, speglar till borddekorationen m.mKul kul
  • SaraPayam

Mitt hjärta 2008 skrev 2009-05-13 18:50:33 följande:

SaraPayam: Hur går det för dig med VV? Själv går det bra, fast suget efter kakor och godis har varit enormt idag! Jisses vad man kan längta efter något bara för man inte "får" äta det!Idag bokade vi DJ, en erfaren sådan- känns skönt. Vi hade först bestämt oss för att hyra dj in a box men ändrade oss igår. Hihi!Vad ska ni andra ha för musik, dj eller band??Har även köpt tråd och pärlor till mina hemmagjorda servettringar, tänkte bara trä några pärlor (inte hela tråden full) på en tråd och snurra den något varv runt servetten. "riktiga" servettringar är ju asdyra att köpa. vad har ni andra gjort? På lördag bär det av till IKEA för att handla, dukar ljus, ljuskoppar, kaffeservetter, speglar till borddekorationen m.mKul kul
    Tack det går bra. Va ju å vägde mig idag, så jag har gått ner 1,3kg på 1 vecka så jag känner mig helnöjd
    Vi har precis kommit hem ifrån bion, vi har vart å sett änglar å demoner, den va verkligen jättebra
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2