• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • augustibrud2009

SaraPayam skrev 2009-05-15 13:21:40 följande:

Jag rinde å kollade upp det där med om namnbytet sker automatiskt eller hur det egentligen går till. De sa attnamnbytet sker när vigselförrättaren skickar in intyget om att vi är gifta. Så pappret ligger hos dem å väntar till dess
    Så bra då är det bara att skicka in papprena då =)! Börjar kännas lite pirrigt ;P
  • lönnsjö

augustibrud2009 skrev 2009-05-15 12:34:24 följande:
    Är det någon här som har något bra recept på helstekt spädgris? Hur lång tid tar det?

Vi hade helgrillad spädgris på vår 30 årsfest. Tror den var rökt om jag inte har helt fel för mig. Vi grillade den hela dagen, började på morgonen och den var färdig någon timme innan gästerna kom kl 18. Penslade på med grillolja efter hand. Mycket gott men ganska drygt,

• SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-05-15 13:38:51 följande:
    SaraPayam skrev 2009-05-15 13:21:40 följande:
    Så bra då är det bara att skicka in papprena då =)! Börjar kännas lite pirrigt ;P
    Japp. Kändes så skönt å få svar på det, för man går ju å funderar hela tiden...
    Ska ringa å prata med vår vigselförrättare på måndag med..för å få svar på mina andra frågor
  • Lövnäs

SaraPayam skrev 2009-05-15 13:10:57 följande:

Vad är det för tårta?? Moussé eller vanligt tårta??
    Tårtan innehåller "sockerkaksbotten", chokladmousse, jordgubbsgrädde, färska jordgubbar, vanlig vispgrädde o så vit marsipan som "täcke".
  • SaraPayam
    Lövnäs skrev 2009-05-15 15:52:55 följande:
    SaraPayam skrev 2009-05-15 13:10:57 följande:
    Tårtan innehåller "sockerkaksbotten", chokladmousse, jordgubbsgrädde, färska jordgubbar, vanlig vispgrädde o så vit marsipan som "täcke".
    Det låter jättegott. Vi består av chokladbotten, mjölkchokladmousse, chokladmousse och chokladspegel. Den är supergod Sen ska den dekoreras med choklad & jordgubbar & istället för ett brudpar ska vi ha jättefina hjärtan av vitchoklad
  • idapluppp
    SaraPayam skrev 2009-05-15 17:36:04 följande:
    Det låter jättegott. Vi består av chokladbotten, mjölkchokladmousse, chokladmousse och chokladspegel. Den är supergod Sen ska den dekoreras med choklad & jordgubbar & istället för ett brudpar ska vi ha jättefina hjärtan av vitchoklad
    Mmmmm gu så gott d låter! Vi har inte kommit överens om vilken sorts tårta vi ska ha. Hade själv sett framförmig en vit romantisk "princesstårta" me vit marsipan, men d ville inte m2b. Han vlle hellre ha en riktig gräddtårta. *suck* Men vi kommer nog på någon kompromiss.
    Igår skickade vi in hindersprövningen Blev lite nervös ett tag för någon här på BT har srivit att det bara har 3 månaders giltighetstid, men när jag kollade på skatteverkets sida så stod d 4 månader! Lättnandens suck!
    Inte mkt kvar å fixa nu: m2b : s kläder, skor, dukar, servetter, mat å dricka. Sen e allt färdigt
  • Augusti09

vi köpte vårt på calligrafens hemsida, tror vi gav 150 eller 200 och den heter I din famn. Vi gillade dne bästbåda två så det var ett lätt val.

Kolla kanske shoppingbutiken.se där är också bra priser.

• 20090801

idapluppp skrev 2009-05-15 22:49:35 följande:
    Mmmmm gu så gott d låter! Vi har inte kommit överens om vilken sorts tårta vi ska ha. Hade själv sett framförmig en vit romantisk "princesstårta" me vit marsipan, men d ville inte m2b. Han vlle hellre ha en riktig gräddtårta. *suck* Men vi kommer nog på någon kompromiss.

Det är exakt likadant här, jag vill ha prinsesstårta och han gräddtårta.

• idapluppp
    20090801 skrev 2009-05-16 09:12:36 följande:

Det är exakt likadant här, jag vill ha prinsesstårta och han gräddtårta.
    att d ska va så svårt å förstå att d e vi som vet bäst! Nä men allvarligt talat har ni kommit på nån lösning?
  • bride 2be

nu har vi varit och övat på vår bröllopsvals (tar danslektioner eller har varit på 2 och kommer gå en gång veckan innan med).
    Vi kommer ha All for love av Bryan Adams vårt band kommer spela den live. De övar in den för vår skull så snällt.

Hindersprövningen skulle tog bara en vecka och få och räcker till september någon gång.

Var och skulle kolla på ringen igår men då hade hon inte hunnit klart som hon låvat, men vi var överst på listan (inte för att det är någon panik) Men bra om det är nått som ska ändras att ha tid på sig med.

Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2