• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • SaraPayam
    20090801 skrev 2009-05-18 20:11:17 följande:
    Idag har jag lämnat in våra förlovningsringar för putsning samt isättning av två prinsesslipade diamanter i min och ingravering av vigseldatum i hans. På vägen hem köpte jag även stärkelse till min (svärmors) virkade krona. Imorgon blir det träff med frisör, make up artist och sömmerska samt inköp av underkläder. Kommer även passa på att luncha med min tärna när jag ändå är på plats. Vigselprogrammen är nu beställda och vi har börjat skissa på bordsplaceringen. Nu börjar det bli pirrigt värre, allt är så verkligt nu och jag och J är som nyförälskade.
    Hehehe vad härligt det låter Så känner vi med, tänk hur dte kommer bli efter bröllopet Hehehe
  • MilosMamma

Hej på er.

Nu är det knappa 2 veckor kvar till sista o.s.a datumet, spännande!!
    Så skönt o slippa oroa sej över det för dom ringer o anmäler sej till min mamma.

Annars så ska vi skriva ut hindersprövningen. och bestämma oss för ett efternamn någon gång.

Idag ska ja in o köpa cenitlera för o göra vårat brudpar.
    Kika gärna in på min blogg för tips o idéer, haft lite bröllopstorka men bläddra bakåt så finns det en hel del =)

www.piii.blogg.se

• Goaste

Nu är grabbarnas kläder fixade! Skorna köpte jag i somras och tröjorna fick i julas. Låg helt oanvända i garderoben! Skjortor och långa shorts beställde jag på Ellos igår. Så barnens kläder gick bara på 506kr! Kul när man kan använda sånt man har, fynda och spara pengar! www.brollopstorget.se/hem/goaste/galleri.php

• SaraPayam
    Goaste skrev 2009-05-19 11:00:41 följande:
    Nu är grabbarnas kläder fixade! Skorna köpte jag i somras och tröjorna fick i julas. Låg helt oanvända i garderoben! Skjortor och långa shorts beställde jag på Ellos igår. Så barnens kläder gick bara på 506kr! Kul när man kan använda sånt man har, fynda och spara pengar! www.brollopstorget.se/hem/goaste/galleri.php
    Härligt när man fyndar

Vad har ni kvar annars på era listor??
  • lönnsjö

Nu har jag bokat alla blommorna Var hos blomstergrossisten igår och där var ett HAV av blommor. Himmel vad jag njöt. Det blir rosen Heaven(rosa) och rosen Vendela(åt det vita hållet) samt vit fresia och salalblad. De gröna bladen ska vara som en manscett under blommorna,bara synas lite.

Köpte även ljusrosa sisalduk ( eller vad det nu heter). Det ska vi lägga som en löpare ovanpå vita linnedukar. Sen blir det låga cylindervaser med en roskrans i rosa, vitt och grönt. I vasen ligger vita flytljus. Sen hade jag tänkt strö ut små "diamanter" också.
    Hoppas det blir bra, får provduka här hemma först.

• brud2009

Vad fint det låter, skulle vara kul att se kort efter du har provdukat

lönnsjö skrev 2009-05-19 12:35:53 följande:
    Nu har jag bokat alla blommorna Var hos blomstergrossisten igår och där var ett HAV av blommor. Himmel vad jag njöt. Det blir rosen Heaven(rosa) och rosen Vendela(åt det vita hållet) samt vit fresia och salalblad. De gröna bladen ska vara som en manscett under blommorna,bara synas lite.Köpte även ljusrosa sisalduk ( eller vad det nu heter). Det ska vi lägga som en löpare ovanpå vita linnedukar. Sen blir det låga cylindervaser med en roskrans i rosa, vitt och grönt. I vasen ligger vita flytljus. Sen hade jag tänkt strö ut små "diamanter" också.Hoppas det blir bra, får provduka här hemma först.
  • SaraPayam
    lönnsjö skrev 2009-05-19 12:35:53 följande:
    Nu har jag bokat alla blommorna Var hos blomstergrossisten igår och där var ett HAV av blommor. Himmel vad jag njöt. Det blir rosen Heaven(rosa) och rosen Vendela(åt det vita hållet) samt vit fresia och salalblad. De gröna bladen ska vara som en manscett under blommorna,bara synas lite.Köpte även ljusrosa sisalduk ( eller vad det nu heter). Det ska vi lägga som en löpare ovanpå vita linnedukar. Sen blir det låga cylindervaser med en roskrans i rosa, vitt och grönt. I vasen ligger vita flytljus. Sen hade jag tänkt strö ut små "diamanter" också.Hoppas det blir bra, får provduka här hemma först.
    Det låter verkligen jättefint
  • Goaste
    SaraPayam skrev 2009-05-19 12:22:33 följande:
    Härligt när man fyndar Vad har ni kvar annars på era listor??
    Ska väl börjag med vigselprogram snart, måste måla korgen de ska ligga i med ju! Ska nog börja lite smått med festprogrammen också. Skor till sambon ska inhandlas.... har inte allt i huvudet med det börjar ju dra ihop sig...
  • makupala

hmm.. då kanske det börjar bli dags att skicka ut inbjudningarna snart..

någon mer som gifter sig den 15 augusti, som Inte skickat ut sina inbjudningar?

• SaraPayam
    Goaste skrev 2009-05-19 16:14:52 följande:
    Ska väl börjag med vigselprogram snart, måste måla korgen de ska ligga i med ju! Ska nog börja lite smått med festprogrammen också. Skor till sambon ska inhandlas.... har inte allt i huvudet med det börjar ju dra ihop sig...
    Måste men ha ett vigselprogram? För vi ska ju ha en borglig vigsel, tror ni att det behövs då??
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2