• Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2
  • Foxxy

nån som vet vart man kan få tag i lite billigare tårt-brudpar.. hittade ett jättefint men det kostar runt 500kr
    (vi e blonda båda två...)

• Lischen
    MilosMamma skrev 2009-05-14 19:00:55 följande:
    jag vet inte riktigt, vi bråkar eller ja tjaffsar ganskamycket just nu, jag försöker be om mer hjälp med planeringen utan resultat o då tröttnar jag, ska jag planera allt kan jag ju lika gärna gifta mej med hunden.
    Jättejobbigt!!
    Men man kan inte vara på topp jämnt och det var bra råd från föregående talare, ta en lite paus själv. Gör inget, säg inget, tänk inget som har med bröllopet att göra på ett litet tag...

Kram på dig!!!
  • SaraPayam
    Foxxy skrev 2009-05-14 22:49:43 följande:
    nån som vet vart man kan få tag i lite billigare tårt-brudpar.. hittade ett jättefint men det kostar runt 500kr (vi e blonda båda två...)
    Kan du inte höra med konditoriet, om du inte kan låna/hyra därifrån, eller måste man köpa dem även där? Annars så kan du ju kolla på tradera ibland har de även här på BT, på köp och sälj
  • augustibrud2009

Vi kommer ha en ganska neutral den finns i mitt galleri och kostar inte ens 300 kr, men du kanske vill ha en klassisk?

• augustibrud2009

Är det någon här som har något bra recept på helstekt spädgris? Hur lång tid tar det?

• SaraPayam
    augustibrud2009 skrev 2009-05-15 12:34:24 följande:
    Är det någon här som har något bra recept på helstekt spädgris? Hur lång tid tar det?
    Hehehe det va ju inte den vanligaste maten heller Hmm tyvärr kan inte jag hjälpa dig. Ska ni ha det på bröllopet?
  • Lövnäs

Skriver inte så mycket här, men läser desto mer.

Idag har vi fått hämta smakprov på tårtan. O har precis provsmakat. Den var jättegod, så den ska vi absolut ha. Men ska prova bit nr 2 imorgon för att ta reda på om vi vill ha en helt färsk eller en som är 1 dag "gammal".
    Tänk, idag är det bara 3 månader kvar tills det är dags för att bli fru. Längtar!

• SaraPayam
    Lövnäs skrev 2009-05-15 12:58:00 följande:
    Skriver inte så mycket här, men läser desto mer.Idag har vi fått hämta smakprov på tårtan. O har precis provsmakat. Den var jättegod, så den ska vi absolut ha. Men ska prova bit nr 2 imorgon för att ta reda på om vi vill ha en helt färsk eller en som är 1 dag "gammal".Tänk, idag är det bara 3 månader kvar tills det är dags för att bli fru. Längtar!
    Vad är det för tårta?? Moussé eller vanligt tårta??
  • SaraPayam
    Foxxy skrev 2009-05-13 15:49:49 följande:
    Fick svar med posten idag.. hindersprövning ok.. på samma lapp stod att anmälan om namnbyte mottagits el dyl.. antar att de är det enda svaret man får... men träder namnbytet i kraft automatiskt efter vigseln eller hur gör man?
    Jag rinde å kollade upp det där med om namnbytet sker automatiskt eller hur det egentligen går till. De sa attnamnbytet sker när vigselförrättaren skickar in intyget om att vi är gifta. Så pappret ligger hos dem å väntar till dess
  • augustibrud2009

SaraPayam skrev 2009-05-15 12:46:03 följande:

Hehehe det va ju inte den vanligaste maten heller Hmm tyvärr kan inte jag hjälpa dig. Ska ni ha det på bröllopet?
    Kanske, vi vet inte riktigt. Skulle hellre ha något annat än fläsk men vet inte om det finns något nötkreatur som man kan grilla helt sådär... Någon som vet??
Svar på tråden Augustibrudar - 2009 - Nu kör vi!! Del 2