• Flisa80

Juni 2009 nr 4

Den förra tråden var avstängd, så här kommer en ny!! Peppa, berömma, dela med sig, prata av sig..... Snart är det dags!!!

• Svar på tråden Juni 2009 nr 4
  • zeddy

Om man har kvar sitt namn, får man då något papper från skattverket? Vi blev nämligen tvungna att göra så från början eftersom vi bestämde oss så sent vad vi vill heta.. (vi ska inte ta något av våra namn..) 3 veckor för oss här också.. Hmm ska det ta sån tid?

• Miss Moneypenny

Underbara bilder allihop!

Ja, kolla med skatteverket vad som hänt. Mitt byte tog bara några dagar också.

• laris

Nu har vi gift oss också!!!! Några bilder finns i mitt galleri. Vilken dag!!! Allt planerande var värt denna underbara dag och natt. Vi kom därifrån klockan 05:00 och sista gästen gick 07:30

• zeddy

Å vad fina ni var!! Gillar verkligen blomman i ditt hår!

laris skrev 2009-07-01 11:51:35 följande:
    Nu har vi gift oss också!!!! Några bilder finns i mitt galleri. Vilken dag!!! Allt planerande var värt denna underbara dag och natt. Vi kom därifrån klockan 05:00 och sista gästen gick 07:30
  • laris

Tackar så mycket! Ja, det blev så fint med orkidéer, ni var jättevackra ni med!!

• zeddy

Tack

laris skrev 2009-07-02 12:28:33 följande:
    Tackar så mycket! Ja, det blev så fint med orkidéer, ni var jättevackra ni med!!
  • Red Scarlet

Fjälbacka 2009 skrev 2009-07-01 09:37:32 följande:

är det någon som gifte sig 13:e juni som fått sitt nya efternamn? här händer det ingenting och jag undrar om jag ska efterlysa mitt nya namn :)
    Nu är jag tillbaka i smeten igen efter min bröllopsresa! Nä mitt efternamn har inte helelr gått igenom, jag ringde till skatteverket i förrgår och då sa de att det är så många bröllop just nu och då kan det ta lite tid. Det berodde ju förstås på när prästen skickat in vigselbeviset också men förhoppningsvis gjorde hon det ganska fort. De skulle i vilket fall skicka ut en bekräftelse med post när ändringen var gjord.

Men nu har det ju gått mer än två veckor..vill ha mitt efternamn nuuu.. är ju så jäkla omständigt att ändra sitt namn överallt och skaffa nytt bankkort, id-kort osv. Vill inte behöva ägna hela semestern åt det
  • laris

Men går ett namnbyte automatiskt eller ska man ansöka om det? (dum fråga kanske)

• puppis

Hej Laris: man måste ansöka om efternamnsbyte, dvs det går inte automatiskt! Grattis till vackra bilder och till ert bröllop!

• Miss Moneypenny

Red Scarlet skrev 2009-07-02 16:56:40 följande:

Fjälbacka 2009 skrev 2009-07-01 09:37:32 följande:
    Nu är jag tillbaka i smeten igen efter min bröllopsresa! Nä mitt efternamn har inte helelr gått igenom, jag ringde till skatteverket i förrgår och då sa de att det är så många bröllop just nu och då kan det ta lite tid. Det berodde ju förstås på när prästen skickat in vigselbeviset också men förhoppningsvis gjorde hon det ganska fort. De skulle i vilket fall skicka ut en bekräftelse med post när ändringen var gjord. Men nu har det ju gått mer än två veckor..vill ha mitt efternamn nuuu.. är ju så jäkla omständigt att ändra sitt namn överallt och skaffa nytt bankkort, id-kort osv. Vill inte behöva ägna hela semestern åt det
    Grattis till dig också! Vad fina ni var! Jättefina foton!
    Vart åkte ni på bröllopsresa? Vi har precis kommit hem från Maldiverna och Malaysia, helt underbart!
Svar på tråden Juni 2009 nr 4