• Lyckan me dig

Vi som gifter oss 4 JULI!!

Hej alla nervösa, förväntansfulla, pirriga, kära brudar som ska gifta sig den 4 juli i år...

Hur har ni det? Dela med er av era tankar och annat skoj..

Kram till er alla!

• Svar på tråden Vi som gifter oss 4 JULI!!
  • mittid

Det går ju bra om det inte är både blåst och regn, det kan vara svårt att förankra ett tält så det står stadigt om det blåser... Ska börja klippa ihop det vi samlat till festhäftet, det är lite pyssel att få rätt sida på rätt sida faktiskt. Sen har vi att skriva ut en massa så lite mera bläck till skrivaren är på inköpslistan. Prästen ska vi träffa på måndag, hoppas hon känns "bekväm" och att hon är lyhörd... sen kan vi ju även skriva färdigt vigselprogrammet så slipper vi psalmbok ute i trädgården.
    Klänningen hänger högt upp på en bokhylla så släpet hänger fritt, brukar titta på den ibland... bara titta så där ni vet, insupa känslan... är jättenöjd med min klänning, man blir glad liksom... o så en tår ibland, de är lite mäktigt alltihopa. Kommer troligen förstöra hela vigseln me en massa tårar... Jag brukar försöka tänka högt för mig själv att det faktiskt är ett glatt och lyckligt ögonblick och att man inte behöver tjuta som en gris när man är lycklig... få se hur jag lyckas... en tumme där med kanske behövs.
    Brukar faktiskt övningslyssna på musiken vi har valt också... träna liksom, så att jag blir van den... så att jag kanske inte blir så känslosam... musik triggar mig enormt... Detta blir inte någon lätt match inte... en kassa pappersservetter och vattenfast mascara, fast ja gillar inte vattenfast, den går inte att få bort vettigt sen... fast den tål ju tårarna... hm.

• Lyckan me dig

Hallååååå tjejer!

Hur är det med nerverna??? Jag lägger mig sent, vaknar ofta på nätterna, pigg som en lärka, vaknar sen tidigt...men ändå är jag inte trött.

Tänker på bröllopet 24 tim per dygn.....Ska bli sååå härligt!

• Fjällbruttan

Här är en till
    Och jag kollar ständigt www.yr.no för att se hur vädret blir... just nu är det soligt 4 juli.. vi gifter oss ju ute
    Lyckan me dig skrev 2009-06-25 22:04:43 följande:

Hallååååå tjejer!Hur är det med nerverna??? Jag lägger mig sent, vaknar ofta på nätterna, pigg som en lärka, vaknar sen tidigt...men ändå är jag inte trött.Tänker på bröllopet 24 tim per dygn.....Ska bli sååå härligt!
  • Önskebrunnen

Hej!
    Är pirrig inför bröllopet.Lite orolig för själva vigselakten-kommer att gråta det vet jag...är så blödig.Präster verkar jättefin så det blir nog bra men de bygger de om runt kyrkan så det ser lite si så där ut runt om.
    en det är väl oss de ska titta på...
    8 dagar kvar....

• Danninella

Här är en till som ska gifta sig den 4 juli!
    Tiden har gått så fort. Jag fattar inte att det är en dryg vecka kvar bara. Det mesta är under kontroll som tur är, men det är ju ändå lite kvar att fixa. Man vill ju gärna kunna ta det lugnt på Dagen.

Ett utebröllop här också, så fint väder, ja tack!

• Plummis83

Vi är nästan klara!! Det enda är frisör, men förhoppningsvis kan hon! Hon trodde det men skulle kolla upp för säkerhetsskull så jag får besked i em *håller tummarna*

Igår fick vi hem vigselprogram, festprogram och bordsplaceringskorten!! Riktigt nöjda med de!! Känns kanon!!

Idag är jag ledig så ska passa på att fixa lite saker som att åka å betala tårtan, åka till floristen å kolla så det är klart med blommorna (har bara beställt blommor då min kusin ska göra buketterna) och såna saker!!
    jobbar helgen sen har jag semester i 2 veckor *skönt* Har längre semester i nov/dec istället då min m2b inte kan vara ledig i sommar mer än i samband med bröllopet!

• rosalila

Kollade en vädersajt idag. Göteborg 4 juli 22 grader varmt och en stor SOL!!!!!!!!! Verkar ju bli ett kanonväder för ett utomhusbröllop! Ja, imorgon bara en vecka kvar. Lämnat in ringarna för putsning idag, så det känns tomt på fingret.

• Önskebrunnen

Hej!
    7 dagar kvar!!!!
    Vädret den 4 juli i Umeå ser ut att bli 24 grader varmt och mulet,ev regnskurar....som det verkar nu..men det är ju några dagar kvar....

• Fjällbruttan

Här har det dykt upp knott i värmen så nu ska jag skippa att köpa ett växthus.. jag ska köpa en myggdödande maskin istället, dt går snart inte att vara ute!!

• Plummis83

jippie, även frisör klart!!
    Ska på provuppsättning på tisdag... hoppas verkligen det går vägen nu annars blir jag galen!!

Svar på tråden Vi som gifter oss 4 JULI!!