• SelMseh

Vänta med sex

Tänkte kolla lite vad ni här på BT har för åsikter om att vänta med sex tills efter bröllopet...

Finns det några här på BT som valt att vänta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 23:56
    Alltså, finns det några här på BT som inte haft sex innan bröllopsnatten?

• Svar på tråden Vänta med sex
  • Fjällbruttan

Annelajan skrev 2009-10-02 11:30:14 följande:
    se inlägg 414...TRE personer, en tanke...

Sorry Inlägg 414 fanns inte påmin sida när jag skrev inlägg 418

• Flygande taxen

Det betyder väl inte per automatik att man passar bättre ihop. Finns flera inriktningar inom bara kristendomen och islam också) som inte alls kan hålla sams, fastän de tror på samma gud osv.
    Det är nog mer kulrutskillnader än religionsskillnader som kan försvåra i ett förhållande, tror jag.

En ateist uppvuxen i ett (överlag) krsitet land, som Sverige, har nog mer förståelse för en kristen än vad en muslim, som kommer från en helt annan kultur, har. Nu säger jag ju inte att muslim-kristna förhållanden per automatik inte skulle fungera. Jag menar bara att både kombinationerna kan funka lika bra/dåligt.

Stefan09 skrev 2009-10-02 11:30:44 följande:
    Jag trodde det var uppenbart, båda har en religion och tror på samma Gud.
  • Aleta

Är det en förutsättning för att passa ihop?
    Jag tror att det är mer logiskt i så fall att man kommer från samma kultur. I och för sig kan man göra det och ha olika religioner också.
    Jag skulle definitivt kunna vara tillsammans med en shintoist t ex, men det

Stefan09 skrev 2009-10-02 11:30:44 följande:
    Jag trodde det var uppenbart, båda har en religion och tror på samma Gud.
  • Annelajan
    Stefan09 skrev 2009-10-02 11:33:45 följande:
    Citera texten tack!
    Vilken text vill du ha citerad och av vem
  • Stefan09

Jag syftade på att man har det största gemensamt. Så ja för mig är det iaf en förutsättning. För mig är religion viktigare än kultur.

• Stefan09

De som ni citerade såklart men ni citerade inte på riktigt utan angav bara siffror. Det är inget citat utan en länk.

Annelajan skrev 2009-10-02 11:35:59 följande:
    Vilken text vill du ha citerad och av vem
  • Annelajan
    Stefan09 skrev 2009-10-02 11:37:18 följande:
    De som ni citerade såklart men ni citerade inte på riktigt utan angav bara siffror. Det är inget citat utan en länk.
    "Citerade inte på riktigt"???

• Fjällbruttan

Stefan09 skrev 2009-10-02 10:28:40 följande:
    Vilken är då hans religion?

Stefan09 skrev 2009-10-02 10:28:40 följande:
    Vilken är då hans religion?

Stefan09 skrev 2009-10-02 10:31:07 följande:
    Så han är alltså muslim då. Det är ganska viktigt att veta för att kunna svara på dina inlägg. Vilken gren av islam följer han då?

Där har du dina egna inlägg Stefan, eftersom du tydligen inte orkar söka en hänvisning.

• Stefan09

Glöm det om du inte vill så ska jag inte tvinga dig, uppenbarligen är det inget viktigt du vill ha sagt då.

Svar på tråden Vänta med sex