• SelMseh

Vänta med sex

Tänkte kolla lite vad ni här på BT har för åsikter om att vänta med sex tills efter bröllopet...

Finns det några här på BT som valt att vänta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 23:56
    Alltså, finns det några här på BT som inte haft sex innan bröllopsnatten?

• Svar på tråden Vänta med sex
  • Aleta

99,999999999999% kanske inte tror exakt på samma sätt som du gör, men de allra flesta tror på något.
    Det finns dessutom flera olika religioner och de som tror på dem är också troende.

Att tro att man ensam sitter inne med sanningen är att ha lite övertro på sig själv kan jag tycka.

Stefan09 skrev 2009-10-02 00:19:37 följande:
    Har ni glömt att 99,99% av Sverige inte är troende?
  • shakynose
    Stefan09 skrev 2009-10-02 00:19:37 följande:
    ... Men varje relation är ju unik och gammalt är glömt. ...
    Då har det ju ingen som helst betydelse att vänta med sex tills efter bröllopet!
  • Flygande taxen

Ha! Det är ju sant det... om man ser saken ur den synvinkeln alltså. Eller ja... du får inte ha sex med din blivande, förrän ni gifter er. Men man kan ha haft tidigare sexuella förhållanden utan att det påverkar saken då..

shakynose skrev 2009-10-02 07:52:27 följande:
    Då har det ju ingen som helst betydelse att vänta med sex tills efter bröllopet!
  • Aleta

Så om man inte har tänkt gifta sig så är det ok att ha sex!
    Flygande taxen skrev 2009-10-02 08:07:28 följande:

Ha! Det är ju sant det... om man ser saken ur den synvinkeln alltså. Eller ja... du får inte ha sex med din blivande, förrän ni gifter er. Men man kan ha haft tidigare sexuella förhållanden utan att det påverkar saken då..
  • Annelajan
    Heloise skrev 2009-10-02 00:04:47 följande:
    Jag känner iofs en tjej som genomgått någon form av rit som tagit bort all sex hon har haft och hon är numera oskuld igen, iaf i hennes kyrkas ögon. Perosnligen tycker jag att det är lite löjligt att tro att man kan tvätta bort ett 5årigt sexuellt förhållande.
    ...ytterligare ett "sidospår" men jag har en kvinnlig bekant som är tillsammans med en muslim, som i sin religion har en del stora NO-NO vad det gäller sexuellt umgänge...men han KAN och FÅR utföra alla dessa NO-NO så länge han utför en reningsritual i duschen efteråt...jag tycker att det är konstigt
  • Stefan09

Fast muslimer eller judar är ju inte direkt kristna eller hur.
    Sverige är ett högst sekulariserat land därför är det inte mer än 0,1% kristna och jag vill poängtera att alla kristna är troende annars är man inte kristen alls.

Men sett till världen är det helt tvärtom, kristendomen är ju ändå världens största religion!

• Stefan09

Det är ju dubbelmoral? Kan han inte bara vara ärlig med att han syndar då? Alla gör vi fel ju.

Annelajan skrev 2009-10-02 08:55:17 följande:
    ...ytterligare ett "sidospår" men jag har en kvinnlig bekant som är tillsammans med en muslim, som i sin religion har en del stora NO-NO vad det gäller sexuellt umgänge...men han KAN och FÅR utföra alla dessa NO-NO så länge han utför en reningsritual i duschen efteråt...jag tycker att det är konstigt
  • Duchess

0,1% - det var lite. Var har du fått den siffran ifrån?

Stefan09 skrev 2009-10-02 09:38:24 följande:
    Fast muslimer eller judar är ju inte direkt kristna eller hur. Sverige är ett högst sekulariserat land därför är det inte mer än 0,1% kristna och jag vill poängtera att alla kristna är troende annars är man inte kristen alls. Men sett till världen är det helt tvärtom, kristendomen är ju ändå världens största religion!
  • Annelajan
    Stefan09 skrev 2009-10-02 09:38:24 följande:
    Fast muslimer eller judar är ju inte direkt kristna eller hur. Sverige är ett högst sekulariserat land därför är det inte mer än 0,1% kristna och jag vill poängtera att alla kristna är troende annars är man inte kristen alls. Men sett till världen är det helt tvärtom, kristendomen är ju ändå världens största religion!
    Det finns en ikon i varje inlägg som du kan klicka på för att citera det inlägget du svarar på- det blir lättare att veta VEM du svarar då.
    Nu vet inte jag om ditt inlägg var ett svar till.
  • Annelajan
    Stefan09 skrev 2009-10-02 09:41:15 följande:
    Det är ju dubbelmoral? Kan han inte bara vara ärlig med att han syndar då? Alla gör vi fel ju.
    Ja, jag ser det också som dubbelmoral.
Svar på tråden Vänta med sex