• SelMseh

Vänta med sex

Tänkte kolla lite vad ni här på BT har för åsikter om att vänta med sex tills efter bröllopet...

Finns det några här på BT som valt att vänta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 23:56
    Alltså, finns det några här på BT som inte haft sex innan bröllopsnatten?

• Svar på tråden Vänta med sex
  • Aleta

Siffrorna är den svaga siffran man ser i högra hörnet av varje inlägg. Det är tio inlägg per sida, så om man vill läsa t ex inlägg 325 så klickar man på 32 i raden med blå siffror här ovanför. Då kommer man automatiskt till sidan med inlägg 321-330.
    Det är ytterligare ett sätt att tala om och hänvisa till inlägg, precis som att citera med knappen eller att ange inläggsförfattarens namn.

Stefan09 skrev 2009-10-02 11:37:18 följande:
    De som ni citerade såklart men ni citerade inte på riktigt utan angav bara siffror. Det är inget citat utan en länk.
  • Fjällbruttan

Annelajan skrev 2009-10-02 08:55:17 följande:
    ...ytterligare ett "sidospår" men jag har en kvinnlig bekant som är tillsammans med en muslim, som i sin religion har en del stora NO-NO vad det gäller sexuellt umgänge...men han KAN och FÅR utföra alla dessa NO-NO så länge han utför en reningsritual i duschen efteråt...jag tycker att det är konstigt

Där är också texten från Annelajan där hon klart och tydligt skriver att mannen ifråga är muslim.

• Aleta

Vem är det du pratar med?

Stefan09 skrev 2009-10-02 11:41:38 följande:
    Glöm det om du inte vill så ska jag inte tvinga dig, uppenbarligen är det inget viktigt du vill ha sagt då.
  • Fjällbruttan

De som ni citerade såklart men ni citerade inte på riktigt utan angav bara siffror. Det är inget citat utan en länk.

Stefan09 skrev 2009-10-02 11:41:38 följande:
    Glöm det om du inte vill så ska jag inte tvinga dig, uppenbarligen är det inget viktigt du vill ha sagt då.

Helt OT, men om du blir så irriterad över att det inte är ett "riktigt" citat utan en länk, så kanske du kan få en viss förståelse för att andra har svårt att veta vad du menar när du svarar på inlägg utan att använda dig av citatet på den fråga du svarar på?

• Annelajan
    Aleta skrev 2009-10-02 11:44:22 följande:
    Vem är det du pratar med?
    Han KAN prata med mig kanske
    Se inlägg 427 och 428

Fast jag vet verkligen inte Det kan vara någon annan han pratar med också för han citerar ju inte på riktigt
  • Fjällbruttan

Och ursäkta att en del citat dyker upp två ggr på mina svar, det ser inte ut så på min dator och det är inte meningen att det ska vara så. Det räcker gott och väl med en omgång citat

• passionsblomman

Aleta: Jag tycker du borde få betalt av BT för att du snart skrivit den tydligast tänkbara "hadbok för trådhantering" de kunnat önska sig!

Fjällbruttan: Samma hjärna...

Annelajan: Ja det var precis det jag menade med min hänvisning.

Stefan: Detta är ett annat exempel på vedertaget sätt att möjliggöra kommentarer till flera utan att allt blir en enda röra.

• Fjällbruttan

Annelajan skrev 2009-10-02 11:46:34 följande:
    Han KAN prata med mig kanske Se inlägg 427 och 428Fast jag vet verkligen inte Det kan vara någon annan han pratar med också för han citerar ju inte på riktigt

Eller så är det mig, eftersom jag hänvisat på samma sätt... men nu har jag ju klargjort exakt vilka inlägg jag hänsyftade till, hoppas det löser detta virrvarr

• Panzerfaust
    Stefan09 skrev 2009-10-02 11:26:29 följande:
    Muslimer har ju fler regler och påbud att följa än kristna. I alla religioner är det absolut viktigt att våga ifrågasätta och grunda sina tankar för att skapa en djup övertygelse. Jag tror tom att en ateist skulle hålla med om det.
    Muslimer har inte fler regler, det är bara det att protestanter har sållat bort mycket av den gamla kyrkans regler, skillnaden på en praktiserande katolik och en muslim är inte stor när det kommer till mängden regler och påbud.
Svar på tråden Vänta med sex