Tack Bobou, jag förstod inte att det behövde klargöras.
Precis som Bobou skriver så säger vi inte att tjejer inte onanerar utan att tjejer som onanerar inte alls per automatik använder penetration. Penetration har ganska lite med kvinnlig orgasm att göra och en del tycker inte ens om det eller att det behövs.
Den bild av sex som porrfilmer och porrtidningar återger stämmer inte helt överens med verkligheten. De är gjorda mest från ett manligt perspektiv, dvs vad man tror att män tänder på att se.
Allteftersom man utforskar sin egen sexualitet så märker man vad man både tycker om och inte tycker om och vi är alla väldigt olika. Det som passar en person kan en annan tycka är direkt avtändande.
Bobou skrev 2009-10-02 14:39:33 följande:
Nu är det här lite gammalt i tråden, men jag tänkte när jag gick och la mig att någon annan skulle räta ut missförståndet... (enligt vad jag förmodar)Jag tror att det som Aleta och JustMe menade var att det absolut inte är så att alla tjejer har penetrerande självsex när de onanerar, inte att tjejer inte onanerar! Det stämmer med vad JustMe säger om att porrfilmer inte riktigt återger verkligheten på den punkten...