• SelMseh

Vänta med sex

Tänkte kolla lite vad ni här på BT har för åsikter om att vänta med sex tills efter bröllopet...

Finns det några här på BT som valt att vänta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 23:56
    Alltså, finns det några här på BT som inte haft sex innan bröllopsnatten?

• Svar på tråden Vänta med sex
  • Annelajan
    Hammerman skrev 2009-10-02 20:18:43 följande:
    Annelajan skrev 2009-10-02 20:15:10 följande:
    Betyder, enligt Wikipedia, "Gud är stor" eller "Gud är störst". Ser inte riktigt hur det stöder arios utlåtande?
    Nej, det kan inte jag heller se men jag ska göra som Aleta råder till- att besöka en annan tråd kanske får jag en del sv svaret där?
  • ario

Eftersom det fanns flera religioner då islam började expanderas så ville Islam förmedla att DERAS Gud var störst, och därför betyder meningen att "Allah är störst" ( Man ville betona att Deras Gud var störst bland andra religioners Gudar..)

Usch..nu blev det lite koko när jag förklara...:P

Vad betyder "Allah agbar" då?
  • ario

Jag har svarat i andra tråden..:)

Hammerman skrev 2009-10-02 20:18:43 följande:
    Betyder, enligt Wikipedia, "Gud är stor" eller "Gud är störst". Ser inte riktigt hur det stöder arios utlåtande?
  • Stefan09

Det betyder Gud är större och inte Gud är störst som många misstolkar det till.

Vad betyder "Allah agbar" då?
  • Hammerman

Absolut komparativ istället för superlativ, men ändrar det verkligen innebörden i någon egentlig mening?

• shakynose
    Hammerman skrev 2009-10-03 09:51:26 följande:
    Absolut komparativ istället för superlativ, men ändrar det verkligen innebörden i någon egentlig mening?
    Hmmmm... Nej!
  • ario

Sen kan det vara så att de som väntar med sex efter bröllop gör det eftersom de inte vill ha många partner innan äktenskap.

SelMseh skrev 2009-08-12 23:51:10 följande:
    Tänkte kolla lite vad ni här på BT har för åsikter om att vänta med sex tills efter bröllopet...Finns det några här på BT som valt att vänta? TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 23:56Alltså, finns det några här på BT som inte haft sex innan bröllopsnatten?
  • jofmanytalents

Jag har varit medlem en gång tidigare på BT, för ungefär fem-sex år sedan och den här diskussionen var uppe redan då. Vad de då kom fram till efter mycket stötande och blötande, var att många som inte haft sex med sin partner, under lång tid (månader, år) tillfredställt varandra sexuellt på alla sätt utom med penetrerande samlag och om så är fallet så undrar jag om man verkligen kan säga att man väntat med sex då? Det finns många inlägg här så ni kan ju redan ha diskuterat den här vinklingen och jag isåfall har missat det.

SelMseh skrev 2009-08-12 23:51:10 följande:
    Tänkte kolla lite vad ni här på BT har för åsikter om att vänta med sex tills efter bröllopet...Finns det några här på BT som valt att vänta? TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 23:56Alltså, finns det några här på BT som inte haft sex innan bröllopsnatten?
  • JustMeAndMyLove

För oss lesbiska blir ju det verkligen ett problem för då är vi plötsligt förevigt oskuld, hehe
    Jag själv har väldigt svårt att deffinera sex, finns nog inget svar på när man har sex och när man inte har det om man är intim med varrandra. Det ä nog upp till var och än :)

jofmanytalents skrev 2009-10-03 21:12:10 följande:
    Jag har varit medlem en gång tidigare på BT, för ungefär fem-sex år sedan och den här diskussionen var uppe redan då. Vad de då kom fram till efter mycket stötande och blötande, var att många som inte haft sex med sin partner, under lång tid (månader, år) tillfredställt varandra sexuellt på alla sätt utom med penetrerande samlag och om så är fallet så undrar jag om man verkligen kan säga att man väntat med sex då? Det finns många inlägg här så ni kan ju redan ha diskuterat den här vinklingen och jag isåfall har missat det.
Svar på tråden Vänta med sex