• SelMseh

Vänta med sex

Tänkte kolla lite vad ni här på BT har för åsikter om att vänta med sex tills efter bröllopet...

Finns det några här på BT som valt att vänta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 23:56
    Alltså, finns det några här på BT som inte haft sex innan bröllopsnatten?

• Svar på tråden Vänta med sex
  • Heloise

Jag brukar alltid säga att jag vart med av med oskulden första gången jag fick orgasm tillsammans med en annan människa
    Nu råkade det vara min man, men om penetration av en människodel är det som räknas så var det inte med min man

Jag kan inte heller förstå hur man kan avstå ifrån sex med sin partner bara för att man inte är gift.
    Men huvudsaken är ju att man är nöjd med sitt val och är medveten om att bra sex liksom inte är givet bara för att man sparat sig till bröllopsnatten, utan man måste faktiskt för det mesta öva.

Sen opponerar jag mig lite mot att se sex eller oskulden, som en gåva man kan ge bort, precis som många andra.
    Om sex är en gåva så är min egen sexualitet en gåva till mig själv och inte till någon annan.

• Stefan09

Fast att förlora oskulden är ett begrepp som menar att man hade sex för första gången inget snack om saken där. Penetrera gör ju alla tjejer som onanerar men har de sex då? Då finns det nog inga oskulder alls isf.

• JustMeAndMyLove

Fast alla tjejer gillar inte penetration men det skulle ju vara problematiskt att ha den definitionen. Det är dock definitionen av "samlag" när det gäller sjukvård. Står det att man inte får ha "samlag" innan en undersökning gäller enbart penetration (enligt Gyn)Så då räknas också viss onani som samlag. Ytterst märkligt enligt mig!

Men vad är då sex? Kyssar? Petting? När har man haft sex och då också förlorat sin oskuld?

Stefan09 skrev 2009-10-01 23:03:27 följande:
    Fast att förlora oskulden är ett begrepp som menar att man hade sex för första gången inget snack om saken där. Penetrera gör ju alla tjejer som onanerar men har de sex då? Då finns det nog inga oskulder alls isf.
  • Aleta

Nej, det gör inte alla tjejer. Var har du fått det ifrån?

Stefan09 skrev 2009-10-01 23:03:27 följande:
  • JustMeAndMyLove

Nästan alla killar tror det.... sett för mycket porr tror jag är problemet.

Men andra borde se MER porr än de gör för man blir rätt less på klassikern:
    "HUR har ni sex"

Ska fan trycka en folder och dela ut till de som kläcker ur sig det på krogen ;) *ironisk*

Aleta skrev 2009-10-01 23:21:29 följande:
    Nej, det gör inte alla tjejer. Var har du fått det ifrån?
  • passionsblomman

Ibland hör man ju uttrycket "idka könsumgänge" Det låter ju som att sex är när "könen umgås"

( Ursäkta, men hur sjukt lät inte det nudå som Humle och Dumle ungefär...)

Nej men seriöst, när man har umgänge med sitt eget och eller någon annans kön, då har man väl sex?

Det måste ju finnas en definition åt det hållet, eftersom vi ju ställer människor till svars för sina handlingar i de fall där ena parten är ett offer. Då måste man ju kunna bena ut vad som är sexuellt utnyttjande och så vidare.

• Stefan09

Fast oavsett vad som sägs så tror jag nog att tjejer onanerar minst lika mycket som killar, varför skulle det vara någon skillnad?

Jag kan förstå att petting är sex men kyssar? Den var ny för mig! Hur definerar man sex då, kramar?

• JustMeAndMyLove

HAHAHAHA
    Oj oj oj, när "könen umgås", den ska jag skriva upp!

Jo FAST sexuellt utnyttjande kan ju vara ta på brösten också, så har man då sex när man "umgås" med ett par bröst??? :P
    Och räknas då ett gynekologbesök som sex?! Och tillochmed när man får brösten undersökta?

För då har nog alla kvinnor sex utanför äktenskapet :O

(okej jag är lite skojfrisk nu men jag är trött) ;)

passionsblomman skrev 2009-10-01 23:27:26 följande:
    Ibland hör man ju uttrycket "idka könsumgänge" Det låter ju som att sex är när "könen umgås"( Ursäkta, men hur sjukt lät inte det nudå som Humle och Dumle ungefär...)Nej men seriöst, när man har umgänge med sitt eget och eller någon annans kön, då har man väl sex?Det måste ju finnas en definition åt det hållet, eftersom vi ju ställer människor till svars för sina handlingar i de fall där ena parten är ett offer. Då måste man ju kunna bena ut vad som är sexuellt utnyttjande och så vidare.
  • Aleta

Onani är en synd likaväl som sex före äktenskapet, är det inte så?

Men eftersom jag är en syndare så tror jag även att andra är det, både män och kvinnor.

Stefan09 skrev 2009-10-01 23:30:59 följande:
    Fast oavsett vad som sägs så tror jag nog att tjejer onanerar minst lika mycket som killar, varför skulle det vara någon skillnad? Jag kan förstå att petting är sex men kyssar? Den var ny för mig! Hur definerar man sex då, kramar?
  • JustMeAndMyLove

Jag själv ser inte kyssar som sex, men många ser ju det som ett religöst no-no...

Stefan09 skrev 2009-10-01 23:30:59 följande:
    Fast oavsett vad som sägs så tror jag nog att tjejer onanerar minst lika mycket som killar, varför skulle det vara någon skillnad? Jag kan förstå att petting är sex men kyssar? Den var ny för mig! Hur definerar man sex då, kramar?
Svar på tråden Vänta med sex