• SelMseh

Vänta med sex

Tänkte kolla lite vad ni här på BT har för åsikter om att vänta med sex tills efter bröllopet...

Finns det några här på BT som valt att vänta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 23:56
    Alltså, finns det några här på BT som inte haft sex innan bröllopsnatten?

• Svar på tråden Vänta med sex
  • Stefan09

Jo helt klart Aleta. Kristna är också syndare?! Men det svarade inte på frågan.

Ingen seriös kristen säger att kyssar är no-no, vilka kristna umgås du med då? Jag hoppas att du skämtar för annars är du ute på hal is.

• Heloise

Håller med Aleta! Och undrar även jag vad du fått den idén ifrån?

Aleta skrev 2009-10-01 23:21:29 följande:
    Nej, det gör inte alla tjejer. Var har du fått det ifrån?
  • Stefan09

Är kyssar sex så är kramar mer sex!

• passionsblomman

Jamen visst är det viktigt att kunna reda ut det på något vis?! För nog fasen finns det gynekologer och andra läkare som begått övergrepp och nog LÄR man märka om en undersökning plötsligt inte är en vanlig undersökning längre?

Fy vad obehagligt att ens tänka på!

JustMeAndMyLove skrev 2009-10-01 23:31:06 följande:
    HAHAHAHAOj oj oj, när "könen umgås", den ska jag skriva upp!Jo FAST sexuellt utnyttjande kan ju vara ta på brösten också, så har man då sex när man "umgås" med ett par bröst??? :POch räknas då ett gynekologbesök som sex?! Och tillochmed när man får brösten undersökta?För då har nog alla kvinnor sex utanför äktenskapet :O(okej jag är lite skojfrisk nu men jag är trött) ;)
  • Stefan09

Fast är det verkligen ett problem att definera vad sex är? För mig är det inget direkt problem, man kan ju inte ha sex med sig själv, lite sjukt. Därför blir det när två människor älskar med varandra inte nödvändigtvis på det klassiska sättet.

• Aleta

Nu är det nog bäst att du börjar citera igen, eller skriva namnen på den du svarar. Här svarar du ju på två olika inlägg till två olika personer.

Och nej, pussar är inte sex.
    Kyssar är väl inte heller direkt sex, men definitivt något som inte är OK att göra utanför sitt förhållande, så det är absolut en start på sex.
    Sex kan väl definieras som ett sinnestillstånd mer än en handling.

Stefan09 skrev 2009-10-01 23:38:10 följande:
    Jo helt klart Aleta. Kristna är också syndare?! Men det svarade inte på frågan. Ingen seriös kristen säger att kyssar är no-no, vilka kristna umgås du med då? Jag hoppas att du skämtar för annars är du ute på hal is.
  • JustMeAndMyLove

Det var nytt för mig! Jag ser kramar som vänskapligt, kyssar känns mycket mer intimt

Stefan09 skrev 2009-10-01 23:38:31 följande:
    Är kyssar sex så är kramar mer sex!
  • Aleta

Visst kan man ha sex med sig själv. Jag tror att det är viktigt för ett förhållande att var och en har ett hälsosamt eget sexliv.

Stefan09 skrev 2009-10-01 23:42:12 följande:
    Fast är det verkligen ett problem att definera vad sex är? För mig är det inget direkt problem, man kan ju inte ha sex med sig själv, lite sjukt. Därför blir det när två människor älskar med varandra inte nödvändigtvis på det klassiska sättet.
  • JustMeAndMyLove

Fast det är ju okej i vissa förhållanden. Med både kyssar och sex utanför äktenskapet. (inte i mitt men jag är vän med en del som upplever det som att enbart känslor för en annan är otrohet)

Aleta skrev 2009-10-01 23:42:32 följande:
    Nu är det nog bäst att du börjar citera igen, eller skriva namnen på den du svarar. Här svarar du ju på två olika inlägg till två olika personer.Och nej, pussar är inte sex. Kyssar är väl inte heller direkt sex, men definitivt något som inte är OK att göra utanför sitt förhållande, så det är absolut en start på sex.Sex kan väl definieras som ett sinnestillstånd mer än en handling.
  • Stefan09

Jag tycker att en kram kan säga så mycket mer än en kyss! Men det beror ju hur bra man är på att kramas eller att kyssas. Men en kyss kan aldrig vara sex i sig, det står jag för. Vadå man penetrerar munnen med tungan eller?

JustMeAndMyLove skrev 2009-10-01 23:42:43 följande:
    Det var nytt för mig! Jag ser kramar som vänskapligt, kyssar känns mycket mer intimt
    [/citat]

Det gjorde jag ju? Läs med omsorg.
    Aleta skrev 2009-10-01 23:42:32 följande:
    [citat]
    Nu är det nog bäst att du börjar citera igen, eller skriva namnen på den du svarar.

Vadå så sex kan vara en tanke nu? Då har ju alla hatt sex och då finns det inga oskulder men så är det ju inte.
Svar på tråden Vänta med sex