• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Appropå födsel, igår var vi med mina föräldrar och tittade på valpar, schapradorer. Gud så sööööta!!!!! Jag ville bara ta alla under jackan och springa.
    Och med stor sannorlik kommer det komma hem en sådan till dem. Det är mest frågan om vilken av dem till blir. Hanen var en stor favorit, lite saker som måste kollas upp med vetrinär och försäkring bara, annars blir det nog en tik.
    Hade vi inte haft litet på gång hade vi nog haft en hund till nu.

• Villemoa

Sonja; women är pluralis men du hann ju rätta dig själv Dessutom såg jag faktiskt inte att du hade skrivit i plural, kan bero på att jag inte har på mig lärarglasögonen

Men Ingis, såååå spännande!!! Hur coolt som helst om bebisen kommer på beräknat BF!! Bara 5% gör det. Och det är extracoolt ett datum som dagens!

Idag är det lite bättre flickor, ska till frisören och få håret klippt och färgat. Alltid lite skönt att få kunna skämma bort sig själv.

• Ankan80

Nawww.....de är ju så söta.!!

lanovia 08 skrev 2009-09-09 09:15:39 följande:

Appropå födsel, igår var vi med mina föräldrar och tittade på valpar, schapradorer. Gud så sööööta!!!!! Jag ville bara ta alla under jackan och springa.Och med stor sannorlik kommer det komma hem en sådan till dem. Det är mest frågan om vilken av dem till blir. Hanen var en stor favorit, lite saker som måste kollas upp med vetrinär och försäkring bara, annars blir det nog en tik.Hade vi inte haft litet på gång hade vi nog haft en hund till nu.
    Hur går det med er andra gravida?
    Håller illamående i sig?
    Jag har det fortfarande, vilket känns tryggt, men samtidigt vill man ju bli av det med.
    Brösten är ömma o har växt en storlek. Mannen tycker inte om. Måste vara den ende i hela världen som inte hade gillat det.
    Sen kissar jag minst 2 ggr per natt. Försöker ignorera det, men det leder bara till att man sover oroligt o så blir man trött på morgonen...

å sen lite annat smått o gott
  • lanovia 08

Alldeles för söta. vill ha!!!

Synd att man inte har råd och tid med mer än en hund just nu, skulle så gärna ha 2.

Ankan80 skrev 2009-09-09 09:28:39 följande:
    Nawww.....de är ju så söta.!!
  • lanovia 08

Villemoa vad skönt att det känns lite bättre idag. *kramar*

ankan visst finns det en viss trygghet i illamåendet, särskilt fram tills magen växer och man får mer andra bevis på att det faktiskt finns något som lever i magen.
    Är nog bättre att gå upp på toa ja jag går än så länge max en gång extra på natten, men då är blåsan så full så att det gör svinont i magen. Borde kanske gå en gång till ibland, men jag vaknar inte till liv innan det gör ont, och knappt då.
    På dagarna däremot känns det som jag sitter mer på toa än kontorsstolen, så kissignödig hela tiden.

Annars mår jag riktigt bra nu, är så skönt! Är bara ryggen som gör ont på en punkt mellan varven, känns typ som jag sträkt mig. Men vetekudden på kvällen när jag skall sova så går det bra.
    Magen är det mer o mer fart i tycker jag, mysigt , men skum känsla också när det rör sig.

• Ankan80

Lanovia:

Härligt att du mår bra trots lite ryggkrämpor!!
    Har du varit på UL?

• Leksi

Åh vilken spännande dag för Ingis!!! Iiiiihhh!! Hoppas bebisen kommer idag och utan att pina sin mor alltför mycket! En väldigt fin dag att födas på, precis som när Hvidis blev mamma.

Tackar som frågar Ankan, , jag är fortfarande yr och lätt sjösjuk varje dag. Börjar bli rätt less på det och hoppas innerligt att det blir bättre snart. För många går det ju över runt vecka 12 och i dag är jag på 11+0. Ska på inskrivning imorgon eftermiddag, spännande! Skulle bli så glad över ett VUL eller lyssna på hjärtljud eller någonting som bekräftar att allt är ok med barnet, innan dess vågar jag inte riktigt glädjas ordentligt. Är därför ändå glad för yrseln, de ömma brösten och att magen putar lite misstänkt på eftermiddagarna.

• Ankan80

Ja, det är jobbigt att inte veta.
    Första grav. i en nötask

Snart är du inne i spökveckorna då symtomen avtar. Då blir det rikigt jobbigt
    Men men....man får ju tänka att det verkligen är något därinne...

• Ankan80

haha...ja just....nötskal menade jag ju....
    Tyckte det lät skumt när jag skrev det...

Svar på tråden I vått och torrt och väntan