• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fru Bygg

Var är Ingis? Skulle hon inte ha dator igen, redan i fredags?

• lanovia 08

Jag tänkte väl att den skulle komma till nytta.
    Den är ju perfekt i det avseendet, kul att få göra någon nytta idag. Känner mig onyttig här hemma när det finns massor att göra på jobbet. Men skall försöka njuta av det.

passionsblomman skrev 2009-09-30 11:14:22 följande:
    Vi har alltså fått en gubbe för rena rövligheter! Tack Lanovia!
  • lanovia 08

Jo hon skulle det...

Fru Bygg skrev 2009-09-30 11:17:57 följande:

Var är Ingis? Skulle hon inte ha dator igen, redan i fredags?
  • lanovia 08

Jomen hon ärju lärare till yrket, men din sons fröken. så är det bara!
    Har också jättesvårt att lära mig att det heter förskola och inte dagis. Har en svägerska som jobbar på förskola så jag försöker säga rätt, mend et är svårt. För det är ju ett dagis!!!

passionsblomman skrev 2009-09-30 11:05:17 följande:
    Lanovia, nä, det ska väl heta lärare eller pedagog. Detta är särskilt känslit inom förskolan, då man heller INTE får säga dagis för man ska inte sänka statusen på yrket.Men det skiter jag i. Jag var städerska när jag va städerska även när de hade döpt det till hygientekniker och en ko är en ko även när den döps om till laktoenhet.
  • lanovia 08

Hade tänkt föra över bilder från kameran och titta på den söta valpen. men nu hittar jag inte kameran.

• passionsblomman

Lanovia: att du är hemma idag är ju aturligtvis bara precis som det ska och det vet du ju egentligen.

Bara slappna av och njut av att SLIPPA allt det där jobbet nu idag!

• lanovia 08

Blommis, jo jag vet. Det är det enda förståndiga. Är så skönt att kunna vara tyst och slippa retet i halsen som kommer när jag pratar. Men känns ju inte bra när det finns att göra. Men inget jag kan göra något åt.

• passionsblomman

Nä jag vet, sådär är jag också, men man måste inte ens inärheten av så mycket som man tror ibland.

Vi lever i en duktigehetsera som är helt galen och går med dåliga samveten SÅ i onödan många gånger.

• Daa

Hallihallå...
    Oj, vad ni är aktiva hör på förmiddagen! Det blir ju ett jätteprojekt att kommentera allt. Tror inte jag fixar det på fastande mage.

Lanovia: sällar mig till dem som säger att det är bra att du är hemma. *skrattar åt stjärt-smilien*

Ninnis: Inga indianer än. Det känns inte riktigt som att de är på gång heller, men det ändras nog snart.

Måste testa: ♥

• Daa

Sannerligen.

passionsblomman skrev 2009-09-30 11:32:24 följande:
    Nä jag vet, sådär är jag också, men man måste inte ens inärheten av så mycket som man tror ibland.Vi lever i en duktigehetsera som är helt galen och går med dåliga samveten SÅ i onödan många gånger.
Svar på tråden I vått och torrt och väntan