• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Är väl tyvärr inte bättre idag. Blir hemma idag med. Imorgon måste jag jobba, eller så får min jobbarkompis som skall vara ledig gå in o jobba ialla fall. Så nu är det bara att vila idag så jag orkar imorgon.
    Värsta är att jag börjat hosta lite och fy bövelen vad ont det gör i magen, det lilla jag hostar nu. Men håller det sig så här är det ingen fara. Bara det inte blir som det brukar.
    Nu har jag nog snart tänkt det här intill sanning....

• Fru Bygg

Läckbergs böcker är bra, det måste jag hålla med om. Har precis läst ut den nya boken och den var jättebra, dock väldigt hemsk tyckte jag. Mer ska jag inte avslöja...

Lanovia, jag funderade på att joina er på söndag med fikan om det hade varit ok. Vill ju givetvis avvakta och se lite hur man mår (är ju lite trött och har en del förvärkar). Men det hade varit så skoj att träffa er!

• lanovia 08

Självklart Fru Bygg! Det hade varit jätteroligt om du också kommer! Var inte meningen att missa dig iplanerna. Kan inte du inboxa mig ditt mobilnr så kan vi samordna oss bättre på lördag.
    Det är ingen mer jag glömt nu va?

Oh nu blir jag ännu mer spänd på boken. Än har den inte varit hemskare än någon av de andra. Kanske mer tragisk iof.

• Fru Bygg

Lanovia, nu har jag nog inboxat dig. Det är första gången jag gör det, så jag hoppas att det blev rätt.

• Fru Bygg

Tråkigt att så många har sovit så dåligt inatt. Men om det är till ngn tröst så sov jag riktigt bra inatt, typ första gången på ngn månad. Jag somnade vid halv elva och sov i ett sträck till fem på morgonen, innan jag var tvungen att gå upp på toa. Mer än sex timmar i sträck, det dröjer nog länge länge till framöver innan jag kan sova så bra igen!
    Hoppas ni har en underbar dag ändå och att ni kan sova ordentligt inatt istället!

• lanovia 08

Fru Bygg, du lyckades.
    Skönt att du sovit så gott inatt. Det gäller att ta vara på tillfällena.

Nu skall jag lägga mig o vila lite (läsa ), innan jag måste traska med hunden till dagis.

• Daa

Fru Bygg: grattis till en god natts sömn. Låter som om du behövde det

Blomman: att skalla hyllhörn är ingen bra idé (fast det märkte du nog i natt). Ni får göra nåt åt det där hörnet, för det lär inte vara sista gången annars, är jag rädd... Hur känns bulan? Hur går det med alla papper?

Jenny: hur mår du idag? Har smärtan gett sig lite? Har förhoppningen om att anledningen till att indianerna inte hittat hit än är att de har tittat in hos dig en sväng.

Lanovia: krya på dig. Vila ordentligt.

Ninnis: har du piggnat till?

*skrattar åt Bruttans beskrivning av sin kastarm och Hvidis reflektion kring :-3-smilien*

Varför jag sovit dåligt: har ingen aning. Ibland sover jag inte, det bara är så. Det är en ovana som jag började med i början av det här året. Då var det fyra nätter i rad som jag helt enkelt inte somnade. Slumrade till några gånger, bara för att snart vakna igen. Hopplöst. Just i natt frös jag. På med en extra filt, leta rätt på flanellpyjamasen och raggsockor, krypa närmare maken. Då blev det för varmt. Kröp iväg, och precis när jag skulle somna gick en frys-rysning genom kroppen och det blev kallt igen. Så höll jag på hela natten.

• passionsblomman

Jag vet precis hur du håller på när du inte kan sova Daa, jag är sådär sedan barnsben och bara inte sover ibland. Min hjärna saknar en Off-knapp brukar jag säga och hamnar ibland i friläge liksom.

Jag har betat av så många inbetalningar att det krympt nåt alldeles hemskt på kontot där det nyss fanns en massa pengar efter vår försäljning. Nu är ett gäng flyttrelaterade grejor plus alla andra räkningar inklusive slutbetalning på en del som släpat inbetalt, så sanningen om saker och tings tillstånd är nu uppenbar. Vi blev inte rika och välbärgade av att sälja stuga och köpa sagohus. Fast det visste vi ju. Men här tror nog alla andra att det är helt annorlunda...

• Ninnnis

Blommis, ni får förhoppningsvis en rikare livskvalité iaf

Det måste vara fruktansvärt jobbigt att inte kunna sova! Sömn, eller snarare brist på densamma, har ju en enorm påverkan på välbefinnandet. Det har nog faktiskt aldrig hänt mig *peppar peppar* att jag inte har kunnat sova på det sättet. Visst händer det att det tar lite tid innan jag somnar, och jag kan sova oroligt/dåligt och vakna till. Men det har nog aldrig hänt att jag inte har kunnat somna om, faktiskt. Och tur är väl det, eftersom jag inte alls fungerar när jag sover för lite.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan