• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Daa

Blommis: Det låter ganska logiskt att man inte blir välbärgad av att flytta från en stuga och in ett slott. Men ni blev ju rika på lite annat än pengar iaf.

Det är så störande med såna nätter: jag vet att jag är så sanslöst trött, men det går inte att stänga av. Varenda muskel slappnar av, medvetandet sjunker och precis det där ögonblicket mellan vaken och sovande slås det igång en liten, liten adrenalinkick som triggar igång alla sinnen. Irritationen som följer gör det ju inte lättare att slappna av.
    Och maken bredvid märker ingenting utan sover som en sten. Jaja.

Oj. Nu har ju lunchrasten tagit slut.

på er! *vinkar*

• passionsblomman
    Daa, ja visst blir man irriterad! man vill ju nästan väcka karln så det åtminstone blir rättvist!

Ninis, du anar inte hur glad du ska vara att du inte upplevt den där sömnlösheten! Man får tuppjuck!

Och jaaaaa, jag är rik i övermått på mycket annat än pengar!

Sa hon som just ringt och ändrat adressen för Postkodlotteriet.
  • lanovia 08

Hur gick det med trisslotterna då Blommis? Eller är de sparade till efter sonens skola?
    Pengar är inte det som är viktigast att vara rik på här i världen, bara man har så man klarar sig.

Har också klarat mig undan sömnlöshet. De ända gångerna jag lider av det är när jag har min hemska hosta, alltså varje gång jag är förkyld. Eller nu på det sista har om spillevinken är på kickboxningshumör. Annars sover jag. Lite för bra kanske. Inatt släkte maken min lampa vid 4-tiden, då låg boken vid sidan om mig och snusade gott, tills jag vaknade till av att ljuset försvann.

Daa, förstår att det är jobbigt med sådana nätter. hOppas du får sova inatt. Men var 17 är indianerna? :-3

Jenny, ja hur går det med värken?

• lanovia 08

Indeed!
    Min sover till och med när jag ligger o hostar så jag nästan spyr vid sidan om honom. Ev vaknar han och lägger in arm om mig innan han snarkar gott igen.

passionsblomman skrev 2009-10-01 13:13:19 följande:
    Daa, ja visst blir man irriterad! man vill ju nästan väcka karln så det åtminstone blir rättvist!
  • lanovia 08

Var förbi jobbet när jag gick med hunden nu. Var tvungen att fixa med mina tågbiljetter vars bokning låg där och såg att jag fått mail från barnmorskan. Hon vill träffa mig igen för att prata förlossningsrädslan innan hon kan skriva remiss till aurora. Kände bara, orkar inte. Förmodligen inbillar jag mig bara allt och är mesig. Varför skall jag behöva prata med en aurora? Alla andra klarar det ju utan hjälp.
    Dumma tankar jag vet...

• passionsblomman

DUMMA tankar Lanovia! Bort bort! Sudda ut och tänk istället "vilken förmån att det finns auroror att bolla med så man slipper vara helt ensam med alla känslor" Och så tänker du det hela tiden, och det är redan sanning!

• lanovia 08

Jag skall försöka. Det är ju som maken sa också. Aurororna finns ju av en anledning. Om jag var helt ensam om den här rädslan så hade de inte funnits.
    Jag får väl sluta tro att jag bara är till besvär och jobbig.

passionsblomman skrev 2009-10-01 13:38:03 följande:
    DUMMA tankar Lanovia! Bort bort! Sudda ut och tänk istället "vilken förmån att det finns auroror att bolla med så man slipper vara helt ensam med alla känslor" Och så tänker du det hela tiden, och det är redan sanning!
  • passionsblomman

Ja det tycker jag är dags att du slutar med! ta och sluta med det på permanent basis när du ändå slutar!

Det kan katalogiseras i mappen "Dumheter" för tid och evighet.

Deal?

• lanovia 08

Deal på att du har helt rätt. Men kommer nog få jobba lite med mig själv innan jag lyckas med det på permanent basis.

• passionsblomman

Vi är här och övar med dig!

Och nästa gång är det jag som håller på med näsan i dumheterna...

lanovia 08 skrev 2009-10-01 13:53:37 följande:

Deal på att du har helt rätt. Men kommer nog få jobba lite med mig själv innan jag lyckas med det på permanent basis.
Svar på tråden I vått och torrt och väntan