• passionsblomman

I vått och torrt och väntan

Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

...förra tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

• Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

Det är sådant som dina kompisar säger som är så bra att få höra. då kan man nästan tänka positiva tankar om det.

• Ninnnis

Åh, Lanovia! Jag kan bara instämma i de kloka råd du redan har fått. Som du säger, hade ingen annan haft samma känslor så hade inte aurora funnits. Tänk vad priviligerade vi är som lever i ett land med sådana funktioner! Och så hög standard på vården att man kan få all tänkbar hjälp, såväl fysisk som psykisk. Det kommer att gå SÅ bra, och HERREMINJE vilken upplevelse det kommer att vara när du håller Spillevinken i din famn för första gången... ♥

• Ninnnis

Vår massagetjej har förresten äntligen kommit tillbaks, så nu är jag skönt mosig och avslappnad efter en halvtimmes massage...

• lanovia 08

Vad sönt!

Ninnnis skrev 2009-10-01 14:46:21 följande:
    Vår massagetjej har förresten äntligen kommit tillbaks, så nu är jag skönt mosig och avslappnad efter en halvtimmes massage...
  • lanovia 08

Ja vi har tur som lever här. Tänk om man hade bott i ett land där kvinnan går ut ibushen och trycker ut barnet själv. Då hade ingen brytt sig om min rädsla.

Ohja tänk när man få hålla bebisen i sin famn. ♥

• Ninnnis

Exakt, Lanovia! Och jag är övertygad om att aurorafolket är väldigt vana vid att folk gråter, så det behöver du absolut inte känna dig dum för! Som sagt, det finns ju en anledning till att det finns och att man går dit. Och att personalen väljer att jobba med just detta.

Daa, fortfarande inga indianer...?

• Ninnnis

Blev förresten oerhört sugen på att åka hem och lägga mig i soffan och läsa Sjöjungfrun

• Villemoa

lanovia; man får gråta och hur mycket man vill!! Du är inte till besvär nånstans och tycker någon det på mvc så ska de nog se sig om efter ett annat jobb! Det är ju din kropp, du som ska föda barn och för att kunna göra det måste man få allt stöd man behöver. Försök se bortom förlossningen när du får hålla ditt barn för allra första gången, det är då allt börjar. Finns ingen härligare känsla! ♥

Ninnis; hälsa tack till gulliga Ingis för hälsningen och kramen! *tårkar en tår ur ögonvrån*

• Fru Bygg

Nu ska jag krypa ner i soffan ett tag med en varm kopp te och läsa lite. Har ju redan läst ut Läckbergs nya, så nu är det dags för Marklunds nya.

Sen ska jag hämta maken på jobbet och så ska vi hem och laga lite god mat. Vi ska testa ett nytt recept ikväll på kycklingfile, risotto och limesås. Ska bli spännande, jag har aldrig gjort risotto förut, men det är ju så gott!

• Ninnnis

Det lät ju supergott, Fru Bygg!

Får man be om receptet om det blir lyckat?

Villemoa, jag ska hälsa henne!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan